لکسوس با GR Corolla Power «به احتمال زیاد» وارد تولید خواهد شد


اگر تویوتا موتور سه سیلندر قدرتمند خود را در خودروهای بیشتری به غیر از GR یاریس و GR کرولا قرار ندهد، بسیار بد خواهد بود. به نظر می رسد سومین مدلی که واحد 1.6 لیتری توربو را دریافت می کند ممکن است نشان تویوتا را با لوگوی لکسوس تعویض کند. LBX Morizo ​​RR که به عنوان یک کانسپت در ژانویه در سالن خودرو توکیو رونمایی شد، شانس بالایی برای رسیدن به تولید دارد.

کراس اوور کوچک لکسوس با مدل کوچک اما قدرتمند G16E-GTS به طور قطع در بازارهای منتخب به فروش می رسد. راندن مجله با جان پاپاس، مدیرعامل لکسوس استرالیا صحبت کرد که گفت LBX Morizo ​​RR “به احتمال زیاد” وارد مرحله تولید می شود. با این حال، او اضافه کرد که مشتق قدرتمند یاریس کراس مبتنی بر LBX هنوز چراغ سبز دریافت نکرده است.

در حالی که یاریس کراس مشتق شده از GR Sport را ایجاد کرده است، اما همه آن بدون هیچ چیز اضافی نمایش داده می شود. LBX داغ‌تر که در ابتدای سال در ژاپن نشان داده شد دارای موتور 300 اسب بخاری GR کرولا بود که با گشتاور 295 پوند فوتی موجود در GR کرولا موریزو ادیشن کامل شد. برخلاف هات هاچ که ما در ایالات متحده به طور انحصاری با گیربکس شش سرعته دستی داریم، LBX تند دارای یک گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاور هشت سرعته جدید است که از یاریس GR 2024 قرض گرفته شده است.

مجله استرالیایی راندن اشاره می کند که آکیو تویودا، رئیس تویوتا قبلاً شنیده شده است که گفته است LBX Morizo ​​RR اواخر سال 2024 به فروش می رسد. واقعیت جالب – رئیس و مدیر عامل سابق این شرکت زمانی که پشت فرمان می نشیند با نام مستعار “Morizo” شناخته می شود. در صورت تایید، این مشتق شده بیش از دو برابر LBX معمولی قدرت خواهد داشت که با موتور 1.5 لیتری هیبریدی آن 134 اسب بخار قدرت دارد.

ما LBX را در آمریکای شمالی که UX کوچکترین مدلی است که لکسوس می فروشد، دریافت نمی کنیم. با این حال، قرار دادن موتور قوی در کراس اوور ممکن است نشانه‌ای از این باشد که تویوتا و لکسوس مشتاق تولید خودروهای سرگرم‌کننده‌تر هستند. در حالت ایده آل، برخی از آنها ویزای ایالات متحده دریافت می کنند. مرکز تحقیق و توسعه جدید در ژاپن با طراحی داخلی آن به تقلید از پیت لاین نوربرگ رینگ، جایی است که مدل‌های آینده GR (و لکسوس) در حال توسعه هستند. این ما را به خودروهای بیشتری با برند Gazoo Racing امیدوار می کند.

همان آکیو تویودا در پایان سال گذشته در مورد احیای سلیکا اشاره کرد. پیش از این در سال 2023، کوجی ساتو، رئیس تویوتا نیز پیشنهاد کرد که مایل است مدلی از نسل هشتم را ببیند. در همین حال، کانسپت FT-Se دریچه ای به آینده یک خودروی اسپرت الکتریکی شبیه به MR2 است.



منبع