لکسوس موتور تویوتا GR کرولا را در این کراس اوور کوچک قرار داده است


سرانجام، لکسوس مدلی را معرفی کرد که مجهز به موتور سه سیلندر قدرتمند موجود در GR Yaris و GR Corolla است. با این حال، این یکی دیگر از هات هاچ نیست. در عوض، این یک کراس اوور ساب کامپکت اسپرت است. LBX که سال گذشته عرضه شد، یک نوع ممتاز از یاریس کراس است. در سالن خودرو توکیو 2024، بخش لوکس تویوتا کانسپت مجهز به واحد G16E-GTS را به نمایش گذاشت.

LBX که کوچکتر از UX موجود در ایالات متحده است، اکنون از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ خود 300 اسب بخار قدرت دارد. واحد سه خطی 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که کاملاً با GR Corolla Morizo ​​Edition مطابقت دارد. جالب اینجاست که این کراس اوور پرفورمنس مفهومی نیز نام Morizo، نام مستعار رئیس تویوتا، آکیو تویودا را دارد.

در حالی که GR کرولا به طور انحصاری با گیربکس شش سرعته دستی در دسترس است، LBX تند مجهز به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید است. این جعبه مبدل گشتاور اولین بار در یاریس 2024 GR در همان سالن خودرو توکیو در ژاپن این هفته به نمایش درآمد. مشابه کاربرد آن در هات هاچ، گیربکس هر چهار چرخ را در کراس اوور کوچک نیرو می دهد که در حال حاضر در مرحله مفهومی باقی مانده است.

ویترینی از TAS که با نام کامل Lexus LBX Morizo ​​RR شناخته می‌شود، به لطف سیستم تعلیق سفت‌تر، کمی نزدیک‌تر به جاده می‌نشیند. همچنین دارای بدنه پهن تر و چرخ های 19 اینچی است که در لاستیک های 235/45 R19 قرار گرفته اند. مهندسان یک سیستم تعلیق جلوی مک فرسون و یک لگن عقب دوبل به همراه ترمزهای دیسکی در تمام گوشه ها نصب کردند. همچنین دارای دسته ای از لهجه های زرد به عنوان نشانه ای از رنگ مشخص آکیو تویودا است.

یک LBX با عملکرد بالا در مقایسه با نسخه معمولی که دارای پیشرانه هیبریدی ضعیفی است که تنها 134 اسب بخار قدرت و 136 پوند فوت (185 نیوتن متر) گشتاور دارد، دست اندازهای عظیمی در تولید به همراه خواهد داشت. با این حال، لکسوس در مورد راه اندازی احتمالی LBX Morizo ​​RR حرفی نزده است.



منبع