لکسوس کوپه جدید خود را با عملکرد بالا تماشا کنید
انتشار: مرداد 12، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

لکسوس کوپه جدید خود را با عملکرد بالا تماشا کنید


دو سال و نیم از زمانی که تویوتا با کانسپت بسیار امیدوارکننده GR GT3 خود در سالن خودرو توکیو طوفانی به راه انداخت می گذرد. به عنوان یک تجدید، به جانشینی برای Lexus RC F GT3 تبدیل خواهد شد که قرار است در سال 2026 به مسابقه برود. یک ویدیوی جاسوسی جدید نشان می دهد که به نظر می رسد همتای قانونی آن در خیابان باشد که به جای آن از نشان Lexus استفاده می کند.

این کوپه مرموز با عملکرد بالا که در حال آزمایش در ژاپن در فوجی اسپید وی متعلق به تویوتا است، به اندازه GR GT3 تهاجمی به نظر نمی رسد. قابل توجه ترین تفاوت بین این دو حذف یک بال بزرگ عقب است. ما همچنین اگزوز جانبی خودروی مسابقه ای را نمی بینیم در حالی که اسپلیتر جلو آنقدر بیرون نمی آید.

در جای دیگر، به نظر می رسد که به جای اینکه تکه ای روی وسط شیشه قرار گیرد، برف پاک کن های معمولی شیشه جلو وجود دارد. در عقب، دیفیوزر تهاجمی GR GT3 را از بین می برد. به طور کلی، ما این تصور را داریم که بسته آیرودینامیک و خنک کننده در مقایسه با مسابقه تویوتا سخت نیست.

کمی بیش از یک سال پیش، مدیر تیم تویوتا WEC راب لوپن به سایت خواهر ما گفت Motorsport.com ماشین قانونی خیابانی در واقع یک لکسوس خواهد بود. او از افشای نام این مدل خودداری کرد، اگرچه علائم تجاری و شایعات نشان می دهد که این مدل با نام "LFR" انتخاب می شود. کوپه جدید با عملکرد بالا یک جانشین LFA نخواهد بود، بلکه دنباله روی RC F خواهد بود. ماشین با پیشرانه V-10 یاماها به طور غیرمستقیم توسط یک ابرخودروی الکتریکی که توسط کانسپت الکتریکی شده اسپرت پیش نمایش شده است، جایگزین خواهد شد.

کانسپت تویوتا دارای ظاهری شیک و کم ارتفاع با کاپوت کشیده بود. نمونه های اولیه استتار شده بعدی که در پیست های موتگی و فوجی اسپیدوی در ژاپن مشاهده شدند، نشان می دهند که چیز هیجان انگیزی در حال انجام است. GR GT3 نیز چند ماه پیش در بلژیک در Spa-Francorchamps دیده شد که به طور قابل توجهی تهاجمی تر از نسخه لکسوس به نظر می رسید.

در مورد اینکه چه چیزی این خودروی اسپورت پرچمدار را تامین می کند، با توجه به صدای تولید شده توسط تویوتا GR GT3 می تواند یک V8 باشد. ما نمی توانیم صدای موتور را از لکسوس بشنویم زیرا این ویدیو از دور گرفته شده است. با این حال، به نظر می رسد فضای کافی در زیر کاپوت برای هشت سیلندر و احتمالاً یک جفت توربوشارژر در صورت صحت شایعات وجود دارد.

از آنجایی که GR GT3 در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA (WEC) در سال 2026 شرکت خواهد کرد، منطق به ما می گوید که تویوتا کوپه آماده مسابقه را در مقطعی در سال آینده رونمایی خواهد کرد. ما فکر می کنیم لکسوس جاده ای نمی تواند خیلی عقب باشد.



منبع