لکسوس LFA سقوط کرده ممکن است 500000 دلار هزینه بازسازی کند


تعداد زیادی لکسوس LFA در جهان وجود ندارد. تنها 500 نمونه در کل دوره تولید این خودرو ساخته شد. بر اساس تصویر بالا و ویدیوی زیر احتمالاً فکر می کنید اکنون یک LFA کمتر است. خوشبختانه اینطور نیست، زیرا این یکی در حال تعمیر است.
صاحب این LFA خاص در ماه ژانویه پس از یک رویداد اتومبیل در گرجستان کمی خوشحال شد. ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که خودرو در حال بارگیری روی یک تخت پس از حادثه است. در ویدیوی زیر از ThatDudeInBlue، مالک توضیح می‌دهد که چگونه به سادگی در جاده‌های خیس به آب می‌پرداخت و شیر آتش نشانی را کنار می‌زد. بازرسی نزدیک نشان می دهد که آسیب گسترده است.

واضح ترین قطعه آسیب، سوراخ درب سرنشین فیبر کربن است. چراغ‌های عقب و بخش‌هایی از سپر عقب گم شده‌اند، در حالی که پانل یک چهارم عقب سمت راننده – همچنین از فیبر کربن ساخته شده است – یک پارگی بد دارد. چرخ ها خم شده، شیشه شکسته است و اگزوز سه خروجی LFA روزهای بهتری را به خود دیده است.

عجیب است، آنچه ما نمی بینیم کیسه های هوا باز شده است. به نظر می رسد فضای داخلی بسیار عالی است، همانطور که در قسمت موتور نیز ظاهر می شود، جایی که V-10 با دورهای بالا از نظر فرسودگی بدتر به نظر نمی رسد. با نگاهی به ویدیو، استخوان‌های این LFA در وضعیت خوبی قرار دارند و عمده کار تعمیر را به قطعات بیرونی جویده شده می‌سپارند.

به طور معمول، تعویض چند پانل بدنه و قطعات تزئینی بسیار ساده است. اما شما نمی‌توانید مانند یک خودروی کمری، یک سوپراسپرت لکسوس با نسخه محدود را سفارش دهید. به گفته مالک، برآورد فعلی تعمیر بین 400000 تا 500000 دلار است. درب به تنهایی 40000 دلار است. و آینه سمت راننده در این نقطه اساساً غیر ابتانیوم است.

اگر این LFA با قیمت برچسب اصلی خود 375000 دلار ارزش گذاری می شد، برای قطعات به حراج می رفت. اما با توجه به قیمت‌های حراج کنونی که از 800000 دلار تا بیش از 1 میلیون دلار متغیر است، به جای آن ثابت می‌شود. مطمئناً می توانید با قیمت این تعمیر یک فراری 812 جدید خریداری کنید. اما آن ماشین یک میلیون دلار نمی ارزد. حداقل الان نه.

فرآیند تعمیر ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد، اما دیدن نجات یک ابرخودروی خراب شده بسیار خوب است. به خصوص یکی به افسانه ای مانند LFA.





منبع