این موتور با حجم کمتر برای بیش از هفت سال یا بیشتر در دسترس نخواهد بود زیرا مازراتی قبلاً اعلام کرده بود که ICE با حرکت صرفاً الکتریکی در سال 2030 به پایان رسیده است. محصولات آینده شرکت
مازراتی گیبلی در سال 2024 متوقف می شود، V8 نیز از بین می رود
مازراتی جدید چهار در که قبلاً تأیید شده بود نسخه ای کاملاً الکتریکی دارد، در واقع کوچکتر از مدل امروزی خواهد بود. این به ندرت در صنعت خودرو اتفاق می افتد زیرا خودروها با نسل بعدی بزرگتر و بزرگتر می شوند. گرانت بارلینگ توضیح داد که کواتروپورته تقریباً به اندازه گیبلی خروجی خواهد بود.

گرانت بارلینگ همچنین اعلام کرد که موتور 3.8 لیتری V8 توئین توربو با منشاء فراری که در تروفئو گیبلی، کواتروپورته و لوانته استفاده میشود نیز متوقف میشود. با توجه به اینکه شرکتی با لوگوی Trident اکنون موتور 3 لیتری V6 توئین توربو خود را با نام Nettuno دارد، شوک بزرگی نیست.
12 عکس ها
“برنامه بلند مدت این است که گیبلی با کواتروپورته جایگزین شود. برنامه این است که گیبلی و کواتروپورته یکی شوند. بنابراین کواتروپورته به یک شاسی کوتاه تبدیل می شود. [model] – اندازه گیبلی، اما Quattroporte نامیده می شود. صادقانه بگویم که [large car] بخش [in which the Ghibli competes] کمی پایین آمده است.”
هنگامی که مازراتی در اوایل سال جاری طرح برقی سازی Folgore خود را اعلام کرد، اصلاً اشاره ای به Ghibli نکرد. این به گمانهزنیهایی در مورد سدان کوچکتر مودنا منجر شد که دیر یا زود تبر را به دست میآورد و اکنون ما تاریخ پایان آن را میدانیم. گرانت بارلینگ، مدیر کل استرالیایی این شرکت، گفت راندن سالن ورزشی لوکس “تا سال 2024 به فاز فرسوده منتقل می شود.” جالب اینجاست که او همچنین جزئیات آینده را برای کواتروپورته توضیح داد.
یکی از قدیمیترین خودروها در بخش پریمیوم، نسل سوم گیبلی از سال 2013 عرضه شده است و به جرات میتوان گفت که هیچکس تعجب نمیکند که این خودرو در زمان قرضی زندگی میکند. با گسترش کراس اوورها و خودروهای شاسی بلند، سدان قدیمی مازراتی یکی دیگر از قربانیان تمایل مشتریان به سوی پیشنهادات سواری بالا خواهد بود. نسل بعدی Levante تایید شده است و قرار است نسخه EV بسیار شبیه Grecale کوچکتر را دریافت کند.