ماشین رالی مورد علاقه گروه B شما به تولید بازمی گردد


فورد Mk1 اسکورت به دلیل پاره کردن مراحل رالی در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، با نسخه تولیدی آن بین سال های 1967 و 1975 شناخته شد. فورد RS200 سپس به یکی از نمادین ترین خودروهای رالی گروه B در دهه 1980 تبدیل شد، اما تولید شد. مدل جاده ای تنها دو سال، بین سال های 1984 و 1986 دوام آورد.

حالا هر دوی آنها برگشته اند… یک جورهایی. شرکت Boreham Motorworks خارج از بریتانیا قرارداد مجوز برند را با فورد برای تولید تعداد محدودی از مدل‌های RS200 و Mk1 Escort طی چند سال آینده امضا کرد.

بورهام موتورورکز فورد RS200

RS200 درست به موقع برای چهلمین سالگرد خود بازمی گردد و “یک ساخت کاملا جدید و پایه” خواهد بود – نه یک مدل ادامه دار. بر اساس تصاویر تیزر RS200، دارای ویژگی های مدرن مانند چراغ های جلو LED خواهد بود، در حالی که فضای داخلی به احتمال زیاد برای استفاده مدرن به روز می شود، مشابه کاری که کیمرا با لانچیا 037 خود انجام داد.

از سوی دیگر، اسکورت “دقیق نقشه” و “دوستدار دوره” خواهد بود. حتی یک شماره VIN ادامه خواهد داشت. و هر دوی این خودروها قانونی خواهند بود (حداقل در بریتانیا).

بورهام موتورورکز فورد RS200
Boreham Motorworks Ford Mk1 Escort

ما هنوز جزئیاتی مانند قیمت، قدرت یا عملکرد هر یک از این مدل‌ها را نمی‌دانیم، اما Boreham به طرح موتور وسط اصلی و چهار چرخ متحرک RS200 اشاره می‌کند – بنابراین احتمالاً این موضوع باقی خواهد ماند. و با توجه به اینکه RS200 اصلی بدنه ای از فایبرگلاس سبک وزن داشت، تکرار مدرن Boreham باید آن را به همان اندازه سبک با فیبر کربن گسترده نگه دارد.

بورهام می گوید اینها تنها دو مدلی نیستند که این شرکت تحت شراکت فورد برنامه ریزی کرده است. حداقل پنج خودروی اضافی با مجوز فورد تولید خواهد شد – برخی از مدل های ادامه دار و سایر تفریحات.



منبع