ما تقریباً این Miata با تم Lancia را در SEMA از دست دادیم. ما خوشحالیم که این کار را نکردیم


به عنوان مالک سابق یک ND2 Miata RF، دیدن اینکه چه اتفاقی برای این رودستر سقف سخت افتاده است، من را مجذوب خود می کند. چیزی که از نظر سیاسی درست می توان گفت این است که زیبایی در چشم بیننده است و صاحب این “لانچیا” می خواست RF خود را با جادوی ایتالیایی پاشیده شود. فلوریدا به عنوان یک لانچیا اسکورپیون 1978 – اینجا خیلی بیشتر از چیزی که به نظر می رسد اتفاق می افتد.

البته، همه ما به یاد داریم که فیات نیز میاتا را با جادوی ایتالیایی پاشید و 124 اسپایدر را ساخت که در اصل یک MX-5 بازسازی شده با موتور توربوشارژ بود. “فیاتا” همچنین یک سقف سخت برای Abarth 124 GT داشت، اما این سقف از جنس فیبر کربن قابل جابجایی بود به جای سقف فلزی میاتا که به صورت برقی جمع می شد. این احیای لانچیا اسکورپیون به وضوح از MX-5 RF گرفته شده است، اما با سپرهای آبی فراوان به عنوان نشانه ای برای برند ایتالیایی.

این خودروی عجیب و غریب اسپورت نشان دهنده کار گروه خودروسازی McHugh’s، یک تعمیرگاه خودرو از فلوریدا است. دیدن نشان های لانچیا در یک میاتا ما را به بحث با سازنده جیم مک هیو سوق داد که توضیح داد در واقع DNA لانچیا در این پروژه وجود دارد. این برای یکی از علاقه مندان به لانچیا ساخته شده بود که به دنبال بازسازی یک Scorpion در سال 78 بودند، اما با پیدا کردن ماشین اصلی بسیار دور، رویکردی رادیکال با ادغام یک ND Miata با برخی از قطعات لانچیا اتخاذ شد. مک هیو می‌گوید که ساخت 90 درصد مزدا است و شامل موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری آشنای میاتا می‌شود که زیر پوشش موتور V8 قرار گرفته است.

این خودرو که به‌عنوان یک‌بار تبلیغ می‌شود، بر روی یک “زیر فریم مزدا/FCA NF2 اصلاح شده ویژه” ساخته شده است که در آن “NF” نشان‌دهنده نام رمز داخلی فیات/آبارث 124 اسپایدر است. گفته می شود، این به وضوح یک Miata RF است، اما بسیار بیشتر است، زیرا قطعات چندین خودرو در پروژه گنجانده شده است. قسمت عقب از لوتوس الیز است که با ساخت قابل توجهی در قسمت پشتی مزدا نصب شده است که باعث کوتاه‌تر شدن خودرو می‌شود. اگزوز هوندا سیویک Type R از وسط خارج می شود.

در قسمت جلو، چراغ‌های پورشه ماکان با قطعات Miata اصلاح شدند تا ظاهری سفارشی ایجاد کنند. آنها بالای یک فاسیای بازسازی شده قرار دارند که چراغ های جلوی موتور سیکلت گرد بزرگی را در خود جای داده است که به عنوان ادای احترام به لانچیا 037، خودرویی که مالک آن واقعاً می خواست با این ساخت مدرن سازی کند، نصب شده است. از نظر سبک، انواع تخم‌مرغ‌های عید پاک از جمله یک هود کلاسیک پونتیاک GTO و نشانه‌های طراحی از نسل‌های مختلف کوروت در اطراف خودرو وجود دارد. مک هیو می گوید که در مجموع 3100 ساعت طول کشید تا به پایان برسد و از قطعات هشت خودرو برای زنده کردن این “لانچیا” استفاده شد.

تعداد زیادی از آرم های لانچیا قابل توجه است زیرا این برند به قسمت موتور و ساعت آنالوگ نصب شده در داخل جایی که شیفتر شبه دروازه ای برای جعبه دنده شش سرعته دستی تعبیه شده است، گسترش می یابد. مالک یک کلید کریستال مانند را قبل از فشار دادن دکمه استارت/ایست وارد می کند که اکنون بین صندلی ها قرار می گیرد. از دیگر تغییرات نسبت به میاتا می توان به اضافه شدن نور محیط، صفحه دسته ابزار آبی و فرمان سفارشی اشاره کرد. حتی شیشه هم دیگر علامت مزدا ندارد.

لانچیا اسکورپیون / ساخت سفارشی مزدا میاتا
لانچیا اسکورپیون / ساخت سفارشی مزدا میاتا
لانچیا اسکورپیون / ساخت سفارشی مزدا میاتا

مطمئناً مقدار قابل توجهی کار پشت این ساخت وجود دارد، و متخصصان میاتا ممکن است تم Lancia را کمی فراتر از آن بیابند. در پایان روز، این هنوز یک مزدا است، البته یک تغییر بسیار فراتر از آنچه ممکن است عکس‌ها و ویدیوها بیان کنند.



منبع