ما نباید تعجب کنیم که BMW M5 جدید بسیار سنگین است
انتشار: تیر 15، 1403
بروزرسانی: 07 فروردین 1404

ما نباید تعجب کنیم که BMW M5 جدید بسیار سنگین است


هنگامی که BMW M5 جدید هفته گذشته رونمایی شد، خروجی عظیم آن از V-8 هیبریدی پلاگین تحت الشعاع وزن بسیار زیاد خودرو قرار گرفت. با 5390 پوند، نسل هفتم سوپر سدان کمی بیش از 1000 پوند از نسل قبلی خود سنگین تر است. بدون شک، این یک تفاوت بزرگ است، اما قابل انتظار بود. اجازه دهید توضیح دهیم.

اول از همه، M5 "G90" بسیار بزرگتر از مدل قبلی خود است. با 200.6 اینچ طول، 77.6 اینچ عرض، و 59.4 اینچ ارتفاع، luxobarge سریع 4.2 اینچ طولانی تر، 2.7 اینچ پهن تر، و 1.6 اینچ بلندتر از مدل "F90" قبلی است. به طور همزمان، کمی بزرگتر از سری 5 معمولی است که بر اساس آن ساخته شده است. این اولین M5 است که مسیرهای عریض تری نسبت به 5er کوچکتر دارد. علاوه بر این، فاصله بین دو محور آن برای قرار دادن هندسه تعلیق متفاوت بیشتر است.

این ما را به نشانه دیگری می رساند که در طول این مدت در مورد افزایش وزن M5 جدید داشتیم. 550e xDrive همچنین یک پلاگین هیبریدی با AWD است اما در عوض با موتور شش خطی کوچکتر. کنجکاو هستید که بدانید وزن آن چقدر است؟ این ترازو در مشخصات اروپایی به 4751 پوند می رسد. وزن محدود 550e با مشخصات ایالات متحده هنوز فاش نشده است، اما نمی تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

<p>2025 BMW M5</p>

در قلب 550e xDrive نیمه برقی یک موتور "B58" با حجم 3.0 لیتر و یک توربوشارژر قرار دارد. "S68" که داخل M5 جدید قرار می گیرد یک واحد 4.4 لیتری بسیار بزرگتر با توربوی اضافی است. قرار دادن یک موتور بسیار بزرگتر در زیر کاپوت تا حدی مجازات وزن بین M5 و 550e را توضیح می دهد. ظرفیت باتری آنها تقریباً یکسان است، برای اولی 18.6 کیلووات ساعت و برای دومی 19.4 کیلووات ساعت.

ما در اینجا سعی نمی کنیم نقش مدافع شیطان را بازی کنیم، اما وزن 5390 پوندی تا حد زیادی قابل پیش بینی بود. نمی توان انکار کرد که برای خودرویی با موتور احتراقی غیرعادی است که سنگین تر از همتای تمام الکتریکی خود باشد. ما در مورد i5 M60 صحبت می کنیم، یک خودروی الکتریکی دو موتوره با وزن 5247 پوند. بله، M5 جدید 143 پوند از مدل برقی M Performance سنگین تر است.

<p>BMW i5 M60</p>

این در حالی است که i5 M60 دارای بسته باتری بسیار بزرگ تری است، 81.2 کیلووات ساعت در مقابل فقط 18.6 کیلووات ساعت برای M5. توزیع وزن نیز مهم است زیرا بر عامل سرگرمی تأثیر می گذارد. ب ام و 50.1 درصد جلو و 49.9 درصد عقب را برای EV داغ اعلام کرده است. در مورد M5، "تقریباً 50:50 کامل" است، اما ما مطمئن هستیم که این خودرو به دلیل V-8 بزرگش، سنگین تر است.

اگر وزن نگران کننده باشد، در شرف بدتر شدن است. M5 Touring جدید به زودی عرضه می شود و حتی سنگین تر خواهد بود زیرا واگن ها کمی چاق تر از سدان هایی هستند که بر اساس آن ها ساخته شده اند. با این اوصاف، چند پوند دیگر چه چیزی وجود دارد، وقتی که خودرو در حال حاضر بیش از 5000 پوند وزن دارد؟ خط نقره ای در اینجا این است که BMW در حال آوردن "G99" به آمریکا است.

<p>2025 BMW M5 Touring</p>

آیا BMW M می توانست راه دیگری را طی کند؟ گفتنش سخته در حالت ایده آل، تنظیمات V-8 خالص را بدون افزودن بیت های هیبریدی پلاگین حفظ می کرد. رئیس M فرانک ون میل گفت تخت گاز تنظیم PHEV حدود 882 پوند وزن اضافه کرده است. در مورد اینکه چرا M5 جدید باید الکتریکی شود، برند لوکس آلمانی هنوز توضیحی ارائه نکرده است.

یکی از سناریوهای قابل قبول این است که بدون رفتن به مسیر پلاگین هیبریدی، ب ام و برای رعایت مقررات سختگیرانه انتشار آلاینده ها، به ویژه در اروپا، با مشکل مواجه می شود. علاوه بر این، انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای معمولاً همراه با مالیات های بالاتری است که مالک باید بپردازد. به همین دلیل است که M5 جدید در واقع ارزان تر از M3 در ایرلند است زیرا پیشرانه کم تری دارد. خوب، حداقل در تئوری.

کاهش سایز منتفی شد، زیرا به گفته رئیس بخش M، یک شش خطی باعث می شد که قسمت جلویی بیش از حد طولانی شود. علاوه بر این، M5 جدید به جعبه دنده متفاوتی نسبت به آنچه که M3 شش سیلندر استفاده می کند نیاز داشت زیرا باید با گشتاور عظیم 737 پوند فوتی مجموعه V-8 برقی شده کنار بیاید.

M5 تنها سری 5 این نسل است که هشت سیلندر دارد از زمانی که M550i قدیمی از بین رفته است. شاید برق رسانی یک شر ضروری بود...



منبع