محققان راهی برای استفاده از رادار برای ایجاد توهم در خودروها پیدا کردند


اتومبیل های امروزی می توانند ما را به برنامه های موسیقی مورد علاقه ما متصل کنند یا در مورد وسیله نقلیه ای که در نقطه کور ما پنهان شده است به ما هشدار دهند. این شگفت‌انگیز است، اما تمام این فناوری نگرانی‌های امنیتی و ایمنی جدیدی را ایجاد می‌کند که ما تازه درک می‌کنیم. فناوری ارزان سرقت خودروهای لوکس را در چند ثانیه آسان می‌کند و خودروسازان هر ذره داده‌ای را که می‌توانند درباره شما جمع‌آوری کرده و آزادانه به اشتراک می‌گذارند. اکنون، محققان متوجه شده اند که چگونه می توان سیستم رادار خودروی خود را دچار توهم کرد.

مهندسان دانشگاه دوک کشف کرده‌اند که می‌توانند رادار ماشین را فریب دهند تا هر چیزی را باور کند و آن را در پرواز انجام دهند. مهندسان MadRadar ایجاد شده می توانند وسیله نقلیه ای را که در حال نزدیک شدن است پنهان کنند یا یک ماشین فانتوم بسازند، و سیستم می تواند بدون دانستن پارامترهای خاص رادار قربانی که یک نکته ضروری است، این کار را در حال پرواز انجام دهد.

به گفته محققان، هیچ دو وسیله نقلیه دارای پارامترهای راداری یکسان نیستند، اما MadRadar می تواند آنها را در کمتر از یک چهارم ثانیه شناسایی کند. هنگامی که پارامترها را می داند، می تواند سیگنال خود را برای فریب دادن سیستم رادار قربانی ارسال کند. مهندسان این مطالعه را بر روی سیستم‌های رادار واقعی در خودروهایی که با سرعت جاده حرکت می‌کنند، انجام حمله از سایر وسایل نقلیه در حال حرکت و در حالی که در کنار جاده ساکن هستند، انجام دادند.

MadRadar همچنین می‌تواند یک ماشین را فریب دهد تا فکر کند یک وسیله نقلیه دیگر در اطراف آن به طور ناگهانی مسیر خود را تغییر داده است. از آنجایی که خودروسازان سیستم‌های مختلف کمک راننده را که به رادار متکی هستند، پیاده‌سازی و بهبود می‌بخشند، فریب دادن این سیستم‌ها به سمت توهم می‌تواند منجر به تصادف یا انواع دیگر حملات در آینده شود.

میروسلاو پاژیک، دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر خانواده دیکینسون در دانشگاه دوک و سرپرست پروژه، گفت MadRadar می تواند چیزی مانند کروز کنترل تطبیقی ​​را فریب دهد. این می تواند باعث شود ماشین شما باور کند که وسیله نقلیه مقابل شما در حال افزایش سرعت است در حالی که واقعاً اینطور نیست – و این کمی وحشتناک به نظر می رسد.



منبع