مدیر مالی فولکس‌واگن می‌گوید «یک، شاید دو سال» فرصت دارد تا اوضاع را تغییر دهد.


  • مدیران گروه فولکس واگن روز چهارشنبه با کارگران دیدار کردند.
  • دکتر آرنو آنتلیتز، مدیر امور مالی، هشدار داد که زمان برای تغییر جهت در میان کاهش تقاضا در حال اتمام است.
  • فروش گروه فولکس واگن در اروپا اندکی افزایش یافته است، اما فروش خودروهای برقی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

دکتر آرنو آنتلیتز، مدیر مالی و عملیاتی گروه فولکس واگن، به کارگرانی که در دفتر مرکزی شرکت ولفسبورگ گرد آمده بودند، گفت که این شرکت “یک، شاید دو” سال فرصت دارد تا اوضاع را برای برند اصلی خودروی خود، فولکس واگن، تغییر دهد. سخنان او تنها چند روز پس از انتشار اخباری مبنی بر تعطیلی دو کارخانه فولکس‌واگن در آلمان منتشر شد، چیزی که در کل تاریخ 87 ساله این شرکت رخ نداده است.

بر اساس گزارشی که منتشر شده است، حدود 25000 کارگر برای جلسه روز چهارشنبه با مدیران شرکت حاضر بودند. رویترزو آنها نسبتاً در مورد احتمال تعطیلی کارخانه در کشور صحبت کردند. در دهه 1990، توافقنامه ای ایجاد شد که امنیت شغلی کارمندان گروه فولکس واگن را تا سال 2029 تضمین می کرد. اما رهبری فولکس واگن استدلال می کند که تغییر بازارها در اروپا نیازمند کاهش قابل توجه هزینه ها با کاهش تقاضا است. Antlitz به کمبود حدود 500000 خودرو اشاره کرد و به مجمع گفت که فروش احتمالاً در دوران پس از همه‌گیری بهبود نخواهد یافت.

شناسه فولکس واگن Buzz GTX

در پاسخ، شورای کار فولکس واگن، مدیران شرکت را به دلیل کوتاهی در انجام وظایف خود مورد انتقاد قرار داد. با توجه به یورونیوزدانیلا کاوالو، رئیس هیئت مدیره، در طول جلسه سخنی کوتاهی نکرد و هیئت مدیره را به عدم تمرکز بر تجارت اصلی و وادار کردن کارکنان به پرداخت هزینه اشتباهات خود متهم کرد.

با نگاهی به آمار اخیر فروش گروه فولکس‌واگن، همه چیز آنقدرها که Antlitz پیشنهاد می‌کند وخیم به نظر نمی‌رسد. نتایج سه ماهه دوم نشان می دهد که بازار اروپا اندکی با 1.9 درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش در آمریکای جنوبی و ایالات متحده نیز افزایش یافته است. اما در آسیا داستان متفاوت است، جایی که رقابت از چین باعث شده است فروش گروه فولکس‌واگن 8.2 درصد کاهش یابد. با نگاهی خاص به خودروهای الکتریکی، این شرکت در سراسر اروپا با کاهش فروش 15.2 درصدی در رنج است. با توجه به اینکه گروه فولکس‌واگن به‌شدت به سمت یک خط تولید برقی در انبوه برندهای خود فشار می‌آورد، این اعداد به آینده‌ای دشوار اشاره می‌کنند.

آینده بلندمدت فولکواگن در ایالات متحده همچنان نامشخص است. موتور 1 برای بیانیه ای با VW آمریکای شمالی تماس گرفته است و اگر اطلاعات جدیدی در دسترس قرار گیرد، این مقاله را به روز خواهد کرد. در همین حال، راه‌اندازی مجدد برند Scout توسط فولکس‌واگن همچنان در مسیر با کامیون‌های الکتریکی و شاسی‌بلند جدید خود قرار دارد که قرار است در ۲۴ اکتبر رونمایی شود.



منبع