ما می دانستیم که پایان نزدیک است، و اکنون اینجاست. Ram 1500 Classic – که آنقدر قدیمی است که قبل از تبدیل شدن Ram به برند خودش پیش از آن است – امسال به عنوان مدل 2024 تولید خود را به پایان خواهد رساند. این خودرو به همراه پیشرانه 5.7 لیتری Hemi از مرحله سمت چپ خارج می شود و پایان یک دوره طولانی را برای Ram و Dodge رقم می زند.
یکی از سخنگویان Ram گفت: “Ram 1500 Classic یک پیکاپ عالی برای Ram بوده است و مدل Tradesman مطمئناً نیازهای مشتریان کامیون تجاری ما را نشان می دهد.” موتور 1. با معرفی تریم Tradesman در رم 1500 جدید برای مدل 2024، ما با نسل قبلی خداحافظی می کنیم و به مشتریان یادآوری می کنیم که Ram 1500 کلاسیک مجهز به همی در سال 2025 به فروش خواهد رسید.
رم
قدمت Ram 1500 Classic به سال 2009 باز می گردد که نسل چهارم کامیون معرفی شد. در آن نقطه به سادگی دوج رم جدید بود که بعداً با جدا شدن بخش کامیون از دوج به Ram 1500 تبدیل شد. نام کلاسیک در سال 2019 زمانی که Ram تصمیم گرفت کامیون قدیمی را در کنار مدل جدید نسل پنجم در حال تولید نگه دارد. ما تصور کردیم که برای یک یا دو سال باقی خواهد ماند، اما با یک MSRP که از فورد F-150 و شورولت سیلورادو 1500 کمتر بود، به عنوان یک وسیله نقلیه پرسود برای خریدارانی که خواهان یک کامیون نیم تنی با قیمت متوسط هستند، دوام آورد.
واقعا رام چاره ای جز پایان دادن به تولید کلاسیک نداشت. پیشرانه 5.7 لیتری Hemi V-8 تنها موتور موجود در کلاسیک 1500 Tradesman بود و بهاحتمالزیاد بهاحتمالزیاد، بازنگری یک پلتفرم 15 ساله برای پذیرش مدل جدید Hurricane inline-6 مقرونبهصرفه بود. همانطور که در حال حاضر وجود دارد، تنها 1500 دلار تفاوت بین Tradesman کلاسیک 2024 و مدل 2025 وجود دارد.
باید به اوایل دهه 1950 برگردید تا زمانی را بیابید که یک کامیون نیم تنی Ram (یا Dodge) گزینه V-8 نداشت. موتور I-6 با دو توربوشارژر 420 یا 540 اسب بخار برای Ram 1500 2025 تولید می کند، بنابراین خط مدرن مطمئناً از نظر قدرت کم نیست. با این حال، وفاداران Hemi مایلند دو سیلندر را برای توربو کنار بگذارند یا خیر، باید دید.