مرسدس بنز برای مشتریان «نیکل و کم نور» با اشتراک، بر BMW سایه انداخته است


اشتراک یک جریان درآمد نسبتا جدید برای خودروسازان است. مانند خرید محتوای قابل دانلود برای یک بازی ویدیویی، اشتراک های داخل خودرو به شما این امکان را می دهد که پس از خرید وسیله نقلیه خود، ویژگی هایی را به آن اضافه کنید.

مرسدس بنز تعدادی اشتراک درون خودرو ارائه می دهد. اما مدیر ارشد نرم افزار شرکت، مگنوس اوستبرگ، در مصاحبه ای با بی ام و سایه انداخت. تخت گاز مجله درباره تصمیم BMW برای دریافت هزینه اضافی برای صندلی های گرم شونده.

استبرگ می‌گوید مرسدس با ارائه «تجربه‌ای لوکس و کل‌نگر» بدون «نیکل‌کردن و کم‌نور کردن مشتریان» رویکرد متفاوتی دارد. او در ادامه اعتراف کرد که مرسدس بسته‌های اشتراک را ارائه می‌دهد اما مشتریان آن‌ها «نمی‌خواهند نیکل باشند و چهره‌شان کمرنگ شود».

مرسدس AMG EQS 2023

در سال 2022، BMW به دلایل اشتباه تیتر خبرها شد. شروع به ارائه یک طرح اشتراک برای صندلی های گرم شونده کرد. بدیهی است که ماشین از قبل سخت افزار لازم را از کارخانه داشت، اما در پشت دیوار مسدود شده بود. کسانی که وسیله نقلیه ای را بدون علامت زدن روی جعبه صندلی های گرم شونده خریداری کرده اند، می توانند پس از تحویل گرفتن قفل عملکرد را باز کنند. به دنبال واکنش منفی و نرخ پذیرش پایین، اشتراک بحث برانگیز حذف شد. با این حال، مارک مونیخ هنوز بسیاری از ویژگی‌های پرداختی برای استفاده را ارائه می‌کند.

مرسدس همچنین در سال 2021 هنگامی که طرح اشتراکی برای سیستم پیشرفته‌تر فرمان چرخ‌های عقب EQS را راه‌اندازی کرد، جنجال‌هایی را برانگیخت. به عنوان استاندارد، این سدان لوکس در برخی بازارها دارای زاویه فرمان 4.5 درجه در عقب است، اما مالکان می توانند برای فرمان کامل 10 درجه هزینه اضافی بپردازند. شایان ذکر است که سیستم پیچیده‌تر استاندارد در EQS فروخته شده در ایالات متحده است. مبادا اشتراک را فراموش کنیم تا از مدل‌های انتخابی EQ به قدرت بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

در مورد ویژگی های دیگری که می توانید پس از خرید دریافت کنید، هر دو خودروساز چیزهای زیادی را ارائه می دهند. مرسدس دارای یک بسته عالی با 22 “ویژگی دیجیتالی اضافی” مانند گرمایش/تهویه کمکی، قفل/باز کردن قفل درب از راه دور، و کنترل از راه دور پنجره/سانروف است. همچنین می‌توانید برای رادیو دیجیتال، چراغ‌های جلو با نور بالا تطبیقی، کروز کنترل تطبیقی ​​و موارد دیگر هزینه اضافی بپردازید. لیست کامل در اینجا قابل دسترسی است، اما در دسترس بودن بستگی به کشور، مدل، و اینکه آیا ماشین از قبل سخت افزار خاصی نصب کرده است یا خیر.

BMW i5 M60 xDrive Touring (2024)

BMW اقلام متعددی در فروشگاه خود در بریتانیا دارد. برند باواریایی کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار نور بالا، به‌علاوه ادغام Apple CarPlay و تعلیق تطبیقی ​​M را ارائه می‌دهد. همچنین اشتراک‌هایی برای به‌روزرسانی‌های نقشه و صداهای جعلی موتور، همراه با بسته‌هایی که سیستم‌های کمک راننده و ایمنی خاصی را در اختیار دارند، وجود دارد. لازم به ذکر است که برخی از موارد با برنامه های ماهانه یا سالانه در دسترس هستند در حالی که برخی دیگر برای باز کردن قفل این ویژگی به طور دائم هزینه یکباره دارند.

خودروسازان بر این باورند که اشتراک ها به ابزارهای پول ساز عظیمی تبدیل خواهند شد. Stellantis تخمین می زند که تا سال 2026 با “خودروهای متصل قابل درآمدزایی” خود، سالانه 4 میلیارد یورو اضافی به دست خواهد آورد که تا پایان دهه به 20 میلیارد یورو در سال افزایش می یابد.

پرداخت هزینه برای دسترسی به یک ویژگی که به سخت افزار در داخل ماشین نیاز دارد، قرص سختی است. با این وجود، به نظر می‌رسد خودروسازان مطمئن هستند که مردم هر ماه یا سال برای استفاده از عملکردی که عمداً توسط سازنده خودرو مسدود شده است، پول را جمع‌آوری می‌کنند. نظرسنجی انجام شده توسط S&P Global Mobility در سال گذشته نشان داد که 82 درصد از پاسخ دهندگان مایل به دریافت اشتراک بودند.



منبع