
برای محتوای انحصاری Motor1.com، بخش ویژه را بررسی کنید شوالیه سوار قسمت از جست و خیز درباره ماشین ها پادکست، در زیر موجود است.
طبق برخی شایعات، سدان EQC اولین مدل ساخته شده بر روی پلت فرم جدید MMA (معماری مدولار مرسدس) خواهد بود. این معماری توسط Vision EQXX، با استفاده از باتریهای 100 کیلووات ساعتی که 30 درصد وزن کمتری دارند و 50 درصد فضای کمتری را نسبت به باتریهای EQS اشغال میکنند، پیشنمایش داده شد. علاوه بر این، سیستم با ولتاژ 900 ولت برای شارژهای فوق سریع و امکان اضافه کردن 186 مایل برد در 15 دقیقه کار می کند.
به عنوان مثال، کاپوت می تواند کوتاه تر و منحنی تر باشد، در حالی که بخش مرکزی بدنه بلندتر است تا فضای داخلی بیشتری را تضمین کند. عقب ظاهری آئرودینامیک کمتری نسبت به مدل مفهومی دارد، اما مرسدس میتواند جذابیت EQXX را با چراغهای عقب افقی مشخص حفظ کند.
رندر انحصاری ما از مفهوم Vision EQXX برای فونداسیون استفاده می کند. این کانسپت که در اوایل سال 2022 معرفی شد، بردی معادل 1000 کیلومتر (621 مایل) داشت و ما خودمان آن را در اولین سواری ویژه تجربه کردیم. ما فکر میکنیم EQC میتواند نشانههای طراحی از این مفهوم را هم برای اهداف ظاهری و هم برای کارایی به عاریت بگیرد، هرچند که برخی از آنها را کاهش دهد.
این ممکن است در یک EQC برتر یافت شود، اما برای حفظ قیمت آن در رقابت با مدل 3، احتمالاً مرسدس بنز گزینههای باتری کوچکتری را با برد کمتر ارائه میکند. با این حال، ما همچنان انتظار داریم که این باتریها کارآمدتر از باتریهای مورد استفاده در مدلهای فعلی باشند. حداکثر برد احتمالاً با EQXX مطابقت نخواهد داشت، اما ارقام بین 300 تا 450 مایل دور از ذهن نیستند. در مورد پیشرانه، گزینه های تک موتوره و دو موتوره احتمالا با حداقل خروجی حدود 200 اسب بخار (149 کیلووات) هستند. به طور طبیعی، یک مدل AMG در ترکیب وجود خواهد داشت که توان خروجی را به سطح 500 اسب بخار (373 کیلووات) می رساند.
ممکن است به زودی شاهد رقیب جدیدی برای تسلا مدل 3 در قالب سدان مرسدس بنز EQC باشیم. اگرچه هنوز تایید رسمی چنین پیشنهادی از سوی اشتوتگارت وجود ندارد، اما مدت هاست که صحبت از یک ماشین کلاس C برای مقابله با تسلا در این بخش وجود دارد. به این ترتیب، ما رندر غیر رسمی خود را از ظاهر سدان EQC ارائه می دهیم.
آیرودینامیک (تقریبا) از مفهوم
نمونه اولیه EQXX دارای ضریب آیرودینامیکی 0.17 بود که یکی از رازهای برد و کارایی آن است. با تغییراتی در طراحی سدان EQC، می تواند ضریب 0.19 یا 0.20 را هدف قرار دهد و مطابق با EQS بزرگتر باقی بماند.
پلتفرم جدید زیر
