مرسدس بنز EQE SUV 2024 در کنار مدل Hi-Po AMG معرفی شد


شاسی‌بلندهای مرسدس بنز کالاهای محبوبی در میان خریداران لوکس برای دهه‌ها بوده‌اند و دلیلی وجود ندارد که چرا این امر با تغییر جهان به سمت خودروهای برقی تغییر کند. در واقع، سواران تندرو تقریباً از ابتدا بخشی از استراتژی الکتریکی سازی مرسدس بنز بوده اند، زیرا شاسی بلند EQC مبتنی بر GLC یکی از اولین خودروهای الکتریکی دوربرد این شرکت بود.

به این ترتیب، هیچ کس نباید تعجب کند زیرا این خودروساز ورقه های ابریشمی را از جدیدترین خودروی الکتریکی خود، مرسدس بنز EQE SUV بیرون می کشد. همانطور که از نامش پیداست، این یک نوع کراس اوور از سدان EQE است که بر اساس همان معماری EVA2 که زیربنای آن مدل است، و همچنین سدان بزرگتر EQS و EQS SUV است. این کراس اوور برقی در چهار مدل – EQE 350+، 350 4Matic و 500 و همچنین مرسدس-AMG EQE SUV موجود است – این کراس اوور الکتریکی در همان کارخانه آلاباما ساخته می‌شود که بزرگ‌تر EQS SUV ساخته می‌شود. به طور تصادفی، این بدان معناست که بازار آمریکا اولین بازاری خواهد بود که از این اسپورت در اولین ماه‌های سال آینده استقبال می‌کند.

اما وقتی وارد می‌شود، باید با تسلا مدل Y شیک، بی‌ام‌و iX نوپا و آئودی E-Tron که به زودی تازه‌سازی می‌شود، روبرو شود. این رقابت سختی است، حتی برای یک SUV که از ستاره سه پر افتخارآمیز استفاده می کند. حداقل مرسدس بنز EQE SUV سخت افزار مورد نیاز برای ساختن کیس را دارد.

مرسدس بنز EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی
2024 مرسدس بنز EQE SUV قسمت عقب بیرونی

آدم و EVA2

این با پلت فرم EVA2 فوق الذکر شروع می شود. معماری ماژولار الکتریکی را می توان کم و زیاد کرد که به EQE SUV اجازه می دهد تا بر روی فاصله محوری نسبتاً کوتاه 119.3 اینچی با طول کلی 191.5 اینچ سوار شود. با کمال تعجب، سدان EQE در هر دو معیار طولانی تر است، اگرچه نمی تواند با ارتفاع کلی 66.4 اینچی این کراس اوور رقابت کند. برآمدگی های خمیده با خط سقف بالاتر EQE SUV بسیار خوب کار می کنند و به آن حالت چمباتمه و کاشت با چرخ ها در گوشه ها می دهند.

اگرچه شاسی‌بلند EQE نشانه‌های طراحی زیادی را با خواهران و برادران خود به اشتراک می‌گذارد – پنل جلوپنجره مشکی براق و چراغ‌های عقب ادیسون – به نظر بسیار معمولی‌تر به نظر می‌رسد. در گلخانه به اندازه شاسی بلند EQS مخروطی نیست، و خط هود نسبت به سدان های EQE و EQS به شکل قوسی افقی تر است. کناره های بدنه صاف هستند، با چین و چروک های ظریف روی قاب های عقب که جای خط شانه های جسورانه سدان EQE را می گیرد. به طور کلی، EQE SUV خوب به نظر می رسد، و ظاهر کمی معمولی آن باید جذابیت بازار انبوه را به آن بدهد (اگرچه ضریب درگ احتمالاً کاهش خواهد یافت).

نمای جلوی خارجی SUV مرسدس بنز EQE 2024
چراغ های جلوی بیرونی مرسدس بنز EQE SUV 2024
چراغ های عقب بیرونی مرسدس بنز EQE SUV 2024

یک بسته باتری 90.6 کیلووات ساعتی که با سدان EQE مشترک است در کف پنهان شده است. مرسدس تخمین می زند که دوربردترین نوع شاسی بلند EQE با استفاده از مقیاس خوش بینانه WLTP در هر بار شارژ 550 کیلومتر (342 مایل) را طی می کند – برای رتبه بندی EPA حدود 300 مایل برنامه ریزی کنید. با توجه به ارتفاع آئرودینامیک-خراب کننده این کراس اوور، این نسبت به امتیاز 660 کیلومتری WLTP سدان کمتر است. با این وجود، شاسی بلند EQE قادر به شارژ سریع 170 کیلوواتی DC مانند سایر محصولات مرسدس EQ خواهد بود و امکان شارژ 10 تا 80 درصدی را در 32 دقیقه فراهم می کند. مرسدس می‌گوید در یک جعبه دیواری 240 ولتی خانگی، 10 تا 100 درصد شارژ در 9.5 ساعت اتفاق می‌افتد.

EQE 350+ SUV دارای یک موتور الکتریکی تکی نصب شده در پشت با قدرت 288 اسب بخار و 417 پوند فوت است، در حالی که EQE 350 4Matic چهار چرخ متحرک یک موتور جلو را به ترکیب اضافه می کند و قدرت را یکسان نگه می دارد اما به ارمغان می آورد. گشتاور به 564 پوند فوت EQE 500 SUV استاندارد با سیستم چهارچرخ متحرک، با موتورهای دوگانه با عملکرد بالاتر، 536 اسب بخار قدرت و 633 پوند فوت را به میز عرضه می کند. عجیب است که هر دو شاسی بلند تک موتوره EQE 350+ و EQE 500 SUV قدرت بیشتری نسبت به همتایان سدان EQE خود دارند، اما گشتاور یکسانی دارند.

زمان چکش است

البته، اگر واقعاً دنبال قدرت هستید، مرسدس-AMG EQE SUV را می خواهید. با استفاده از موتورهای الکتریکی منحصربه‌فرد و اینورترهای مخصوص AMG، داغ‌ترین نوع کراس اوور قدرتی معادل 617 اسب‌بخار و 701 پوند فوت در فرم استاندارد تولید می‌کند که در صورت انتخاب بسته عملکردی AMG اختیاری، به 677 اسب‌بخار و 737 پوند فوت افزایش می‌یابد. این کار را انجام دهید و شاسی‌بلند EQE شما در 3.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد، با حداکثر سرعت قابل توجه برای خودروهای برقی 149 مایل در ساعت – انتظار می‌رود حدود 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت 130 از AMG بدون بسته عملکردی.

اسپورت‌ترین شاسی‌بلند EQE به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق Airmatic عرضه می‌شود که با میله‌های نوسان فعال 48 ولتی مرسدس که با چرخش بدنه در پیچ‌ها مقابله می‌کند، تقویت شده است. شاسی بلند AMG EQE اولین خودروی الکتریکی مرسدس است که این فناوری را ارائه می‌کند و باید یکی از بزرگ‌ترین شکایات دینامیکی ما را برطرف کند – حتی سدان EQS AMG نیز تمایل دارد در پیچ‌های تنگ حرکت کند. ترمزهای فولادی با کالیپرهای شش پیستون جلو و تک پیستون عقب استاندارد هستند، اگرچه اگر شما یکی از افرادی هستید که قصد دارند SUV الکتریکی 5900 پوندی خود را به پیست ببرند، روتورهای کامپوزیت جلوی کربن را می توان به عنوان یک آپشن اضافه کرد. .

مرسدس-AMG EQE SUV 2024 قسمت جلویی خارجی
2024 مرسدس-AMG EQE SUV قسمت عقب خارجی

چرخ‌های 21 اینچی استاندارد هستند و 22 ثانیه به‌صورت آپشن در دسترس هستند. لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت EV با طراحی خاص همراه با وسایل نورد بزرگ‌تر هستند، در حالی که لاستیک‌های چسبندگی کمتر – اما کارآمدتر – روی چرخ‌های پایه قرار می‌گیرند. AMG همچنین دارای فرمان استاندارد 9.0 درجه عقب است که چرخش بهتری در گوشه ها فراهم می کند و دایره چرخش را به 35.8 فوت با مشخصات مینی خودرو کاهش می دهد.

تمام این عملکرد در بسته‌ای پیچیده‌تر می‌شود که تهاجمی‌تر و زمین را در آغوش می‌گیرد. خطوط عمودی روی پنل جلویی به جلوپنجره AMG با موتور بنزینی شبیه است و سپرهای جلو و عقب به شکلی تهاجمی برای هدایت باد به اطراف خودرو و کاهش سرعت بالابرنده هستند. در داخل، EQE SUV دارای صندلی‌های جلو محکم‌تر و روکش‌های داخلی منحصربه‌فرد، با انتخاب‌های تودوزی اسپورت‌تر از جمله چرم و آلکانترا است. یک فرمان AMG نیز به صورت استاندارد ارائه می شود، از جمله کلیدهای حالت رانندگی و انتخابگرهای نصب شده در نزدیکی هاب.

داشبورد داخلی مرسدس بنز EQE SUV 2024
صندلی های جلوی داخلی مرسدس بنز EQE SUV 2024
صندلی های عقب داخلی مرسدس بنز EQE SUV 2024

فضای خالی

کابین هر دو AMG و EQE SUV استاندارد برای هر کسی که زمان خود را در سدان EQE سپری کرده است، احساس آشنایی خواهد داشت. یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 12.8 اینچی و یک خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی استاندارد است. انتخاب Hyperscreen و طراحی داشبورد شیشه ای تمام عرض آن، صفحه نمایش مرکزی را با یک واحد 17.7 اینچی جایگزین می کند و یک صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی را برای استفاده مسافر اضافه می کند. و برای اولین بار در یک محصول EQ، مالک می تواند تصویر خود را بارگذاری کند تا در صورت عدم استفاده از نمایشگر، از آن به عنوان تصویر زمینه استفاده کند. سیستم اطلاعات سرگرمی AMG همچنین شامل پوسته های عملکرد محور و نمایشگرهای گیج اضافی در هر دو شکل استاندارد و Hyperscreen است.

EQE SUV بسیار راحت‌تر از همتایان سدان خود است، تا حدی به لطف وضعیت صندلی عمودی که کفپوش پر از باتری را جبران می‌کند. صندلی عقب یک پیشرفت ویژه است، با 1.3 اینچ بیشتر فضای سر برای مجموع 39.3. نیمکت نیز برای راحتی بیشتر تکیه می دهد. پنجره‌های عقب بلندتر و مربع‌تر نیز پیشرفت دیگری است که باعث کاهش ترس از کلاستروفوبیا برای همه مسافران می‌شود.

2024 مرسدس بنز EQE SUV منطقه بار داخلی
2024 مرسدس بنز EQE SUV منطقه بار داخلی

فضای بار، اگرچه بهتر از سدان EQE است، اما همچنان از رقبا عقب است. با حجم 18.4 فوت مکعب با صندلی عقب خوابیده یا 20.0 مکعب با پیچ عمودی، EQE SUV کمتر از تسلا مدل Y (30.2 فوت مکعب)، BMW iX (35.5 فوت مکعب) و آئودی E-Tron (27.2 فوت مکعب) است. پا). همه صندلی‌های مرسدس را تا کنید و 59.2 فوت مکعب باقی می‌ماند که از همه صندلی‌ها به جز آئودی E-Tron کمتر است.

جاذبه های آینده

مرسدس می‌گوید انتظار می‌رود اولین خودروهای شاسی بلند EQE در نیمه اول سال آینده وارد نمایندگی‌ها شوند و در مدل‌های 350+، 350 4Matic و 500 4Matic به بازار عرضه شوند. مرسدس AMG EQE SUV چند ماه بعد وارد بازار خواهد شد. قیمت گذاری هنوز مورد سوال است (همانطور که برای سدان EQE وجود دارد)، و همچنین رتبه بندی نهایی EPA نیز مطرح است. ما انتظار داریم که قیمت آن از حدود 75000 دلار شروع شود و برای نوع AMG تا 120000 دلار افزایش یابد.

اگرچه فضای بار کوچک آن یک نگرانی است، اما مرسدس بنز EQE SUV باید دارای عملکرد رقابتی، سرعت شارژ و برد است. در همین حال، نسخه AMG باید حتی سرعت بیشتری نسبت به تسلا مدل Y Performance، BMW iX M60 و Audi E-Tron S ارائه دهد. محصولات EQ این ممکن است برای کمک به ستاره سه پر کافی باشد تا سنگر شاسی بلندهای لوکس خود را حفظ کند، حتی اکنون که صنعت برق از بین رفته است.



منبع