مرسدس به ساخت ارزان ترین خودروی بنزینی خود ادامه می دهد زیرا خودروهای الکتریکی هنوز گران هستند


مرسدس نسبت به افزایش محبوبیت خودروهای برقی بیش از حد خوش بین بوده و ادعا می کند که خودروهای هیبریدی و برقی 50 درصد از فروش آن تا سال 2025 را تشکیل می دهند. با این حال، بعید است که این اتفاق بیفتد زیرا هدف جدید برای سال 2024 رسیدن به تنها 21 درصد از کل محموله ها است. . در مواجهه با واقعیت تلخ، این برند لوکس آلمانی دیگر ارزان‌ترین خودروی بنزینی خود را در سال جاری نابود نخواهد کرد.

طبق گفته A-Class قرار بود در سال 2024 به بازار عرضه شود اما اکنون چرخه عمر آن تا سال 2026 افزایش یافته است. اتوموبیل. این هاچ بک جمع و جور که در ایالات متحده فروخته نمی شود، عملاً نقطه ورود به خط تولید مرسدس است و در بازار داخلی خود آلمان، 37401 یورو (تقریباً 41000 دلار) شروع می شود. ماه گذشته، اولا کالنیوس، مدیرعامل شرکت اعتراف کرد که برابری قیمت خودروهای موتور احتراقی و مدل‌های الکتریکی خالص هنوز «سال‌ها فاصله دارد». این مدیر اجرایی ادامه داد که مشتریان می توانند آن را در شکاف قیمت بین یک خودروی ICE و یک خودروی الکتریکی مشاهده کنند.

مرسدس در حال کار بر روی خانواده جدیدی از خودروهای جمع و جور است و آنها نیز موتورهای احتراقی خواهند داشت. CLA، CLA Shooting Brake، GLA و GLB همگی در حال جایگزینی بر روی یک پلت فرم MMA جدید توسعه یافته هستند که از موتورهای گازی و همچنین پیشرانه های کاملاً الکتریکی پشتیبانی می کند. این شرکت در مورد اینکه آیا کلاس A هاچ بک، سدان کلاس A و مینی ون کلاس B تجدید می شود یا خیر صحبتی نکرده است. ما می دانیم که برنامه هایی برای یک SUV “Little G” در این معماری جدید وجود دارد.

مرسدس بر این باور است که خودروهای برقی و هیبریدی پلاگین تا سال 2030 تا 50 درصد از کل محموله‌ها را تشکیل خواهند داد. دهه. بر اساس اهداف تازه تاسیس، می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت قصد دارد در دهه 2030 به تولید خودروهایی با موتورهای بنزینی ادامه دهد تا پاسخی به پذیرش ضعیف‌تر از حد انتظار خودروهای برقی باشد.

در سندی که برای سرمایه گذاران آماده شده است، این خودروساز مستقر در اشتوتگارت می گوید که “اقدامات لازم را برای تمام برقی شدن انجام می دهد” اما می داند که “مشتریان و شرایط بازار سرعت تحول را تعیین می کنند.” به عبارت دیگر، اگر بخواهید در سال 2031 یک خودروی گازسوز با ستاره سه پر معروف بخرید، مرسدس خوشحال خواهد شد.

نشانه هایی وجود دارد که ممنوعیت فروش خودروهای جدید با آلایندگی توسط اتحادیه اروپا در سال 2035 ممکن است عملاً اجرایی نشود. لوتز مسکه، مدیر مالی پورشه اخیراً گفت: “در حال حاضر بحث های زیادی در مورد پایان موتور احتراقی وجود دارد. من فکر می کنم ممکن است به تعویق بیفتد.” اگر این اتفاق بیفتد، که شوک بزرگی به همراه نخواهد داشت، سن ICE طولانی خواهد شد.



منبع