کلاس S که نماد لوکس خودرویی است، به دلیل کاهش فروش، روزهای چالش برانگیزی را تجربه می کند. در سه ماهه اول، تحویل تقریباً 37 درصد کاهش یافت و تنها به 16900 دستگاه رسید، از جمله مشتقات AMG و Maybach. برند برتر آلمانی جزئیات فروش S-Class را برای سه ماهه دوم منتشر نکرده است. با این حال، تحویل ترکیبی S-Class، EQS، EQS SUV و GLS تقریباً 23 درصد کاهش یافت و به 33400 خودرو رسید.
با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که مرسدس در حال حاضر شایعات مربوط به کاهش تولید خودروهای برتر خود را تایید کرده است. در مصاحبه با خودروسازییکی از سخنگویان شرکت اعلام کرد که کلاس S در یک شیفت در کارخانه 56 در Sindelfingen تولید می شود. به گفته این نشریه، کارخانه مونتاژ ماه هاست که به دلیل کاهش شدید فروش کم استفاده شده است.
خودروسازی به نقل از یک تامین کننده قطعات داخلی می گوید که کاهش تولید کلاس S یک “فاجعه” است. تغییر به یک عملیات تک شیفتی در تاسیسات در Sindelfingen پس از تعطیلات آگوست اعمال خواهد شد. نماینده مرسدس می گوید که برخی از کارگران در کارخانه ای که EQS تمام برقی نیز تولید می شود، وظایف مربوط به تولید دیگر را به عهده خواهند گرفت.
با نگاهی به رقبای اصلی داخلی خود، که فروش خودروهای پرچمدار خود را با مدل های دیگر نیز ترکیب می کنند، بی ام و در حالی که آئودی در نیمه اول سال 2024 کاهش داشت. تقاضا برای سری 7 و سری 8 با 11.4 درصد افزایش به 30249 خودرو تا ژوئن رسید. . خودروهای بخش D آئودی با افت 16.5 درصدی به 8487 خودرو رسید. تولید این مدل های بزرگ آئودی با 46 درصد کاهش به تنها 5788 خودرو بین ژانویه تا ژوئن رسید.
مرسدس در حال کار بر روی یک بهروزرسانی میان چرخه برای کلاس S است. در پایان ماه ژوئن، اولا کالنیوس، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که این شرکت «بسیار بیشتر» از آنچه که معمولاً روی یک مدل فیس لیفت شده سرمایهگذاری میکند، خرج میکند. این شرکت با تصمیم به سرمایهگذاری بیشتر در موتورهای احتراقی، اهداف بیش از حد جاهطلبانه خود در زمینه خودروهای الکتریکی را کاهش داده است. از بین سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها مدلی است که هنوز موتور دوازده سیلندر دارد، اما فقط در نوع شیک مایباخ موجود است.
مبادا فراموش کنیم که تا چند سال پیش، مدل های S کلاس کوپه و S کلاس کانورتیبل نیز وجود داشتند. هر دو از خط تولید خارج شدند و به طور غیرمستقیم با دو کوپه و SL جدید 2+2 GT جایگزین شدند.