مرسدس می خواهد حتی صفحات بیشتری را در داخل خودروهای خود قرار دهد


به ما گفته می شود در حین رانندگی از تلفن های هوشمند خود استفاده نکنید تا از حواس پرتی جلوگیری کنید. با این حال، این امر خودروسازان را از نصب نمایشگرهای بزرگ بر روی داشبورد خود باز نمی دارد. مرسدس بنز یکی از بدترین متخلفان با به اصطلاح Hyperscreen است. همانطور که مشخص است، این برند لوکس آلمانی پارازیت صفحه نمایش داخل خودروهای خود را انجام نمی دهد.

صحبت کردن با اتوموبیلمارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری این شرکت می‌گوید که این موضوع از کجا آمده است. ظاهراً مرسدس “در مسیری قرار دارد که حتی صفحه نمایش های بیشتری را در ماشین می بینید.” اتفاق بزرگ بعدی؟ نمایشگر گوشه به گوشه: “مرسدس از چپ به راست به صفحه نمایش های بدون درز می رود. این تکامل بعدی است.”

Schäfer نوید یک “تجربه واقعا خیره کننده” را از OLED بزرگی که از فناوری LG استفاده می کند و بیش از 55 اینچ (1.4 متر) عرض دارد، می دهد. گرافیک باید از درجه بالایی برخوردار نباشد زیرا هدف استفاده از موتور بازی های ویدیویی است. در همین حال، Hyperscreen فعلی از سه نمایشگر مجزا تشکیل شده است: یک دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی، یک سیستم اطلاعات سرگرمی 17.7 اینچی و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی برای سرنشین جلو.

بی ام و Archrival راهی برای قرار دادن صفحه نمایش در مکان های دیگر داخل لوکسوبارج های خود کشف کرده است. نه، ما در مورد صفحه نمایش تئاتر 31.3 اینچی که در سری 7 از سقف جمع می شود و سری 5 شاسی بلند چین صحبت نمی کنیم. هر دو پنل درهای عقب این پرچمدار دارای صفحه نمایش لمسی 5.5 اینچی برای دسترسی به ویژگی های مختلف هستند.

بوندسلیگا در پرده تئاتر BMW
کانسپت BMW Neue Klasse EV

مفهومی BMW Vision Neue Klasse

با این حال، BMW نشان داده است که می خواهد مسیر متفاوتی را با محصولات آینده در پیش بگیرد. موج بعدی خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم Neue Klasse تنظیمات فعلی صفحه نمایش کنار هم را از بین خواهد برد. در عوض، رقیب باواریایی می‌خواهد از دست خوشه ابزار خلاص شود و آن را با یک نمایشگر هدآپ گسترده داشبورد جایگزین کند. علاوه بر این، سیستم اطلاعات سرگرمی به مرکز داشبورد نزدیک‌تر می‌شود.

در مورد آئودی، کانسپت Grandsphere – که تصور می‌شود پیش‌نمایش جایگزین A8 باشد – دارای صفحه‌نمایش گسترده داشبورد نیز بود. همچنین دارای یک نمایشگر مجزا برای راننده است که روی ستون فرمان نصب شده است.

عکس های زنده آئودی Grandsphere Concept از IAA 2021
کانسپت آئودی Grandsphere

مسیر روشن است – خودروسازان از شر دکمه‌ها و دستگیره‌های معمولی خلاص می‌شوند و دسترسی به آن عملکردها را در صفحات لمسی بزرگ یکپارچه می‌کنند. این فقط برندهای لوکس نیستند، زیرا به نظر می رسد تولیدکنندگان اصلی خودرو نیز به تدریج از کنترل های سنتی دور می شوند.

برخی استثناها وجود دارد زیرا هیوندای متعهد شده است که به دکمه های سخت پایبند باشد. علاوه بر این، فولکس‌واگن اعتراف کرده است که حذف آن‌ها اشتباهی بوده است که می‌خواهد آن‌ها را برطرف کند، با شروع گلف GTI 2025 با بازگشت به کلیدهای قدیمی روی فرمان.



منبع