مرسدس می گوید 80 درصد از تمام جی واگن ها هنوز در جاده هستند


خودروهای آلمانی دقیقاً به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته شده نیستند. طراحی های پیچیده، قطعات گران قیمت و هزینه های بالای سرویس به این معنی است که آنها معمولاً به اندازه تویوتا یا هوندا دوام نمی آورند. مرسدس بنز کلاس G این روند را پشت سر می گذارد و اکثریت قریب به اتفاق آن از زمان معرفی آن در سال 1979 هنوز در جاده ها ساخته شده است.

مایکل شیبه، مدیرعامل AMG و رئیس واحدهای تجاری G کلاس و Maybach، در مورد انتظارات از G کلاس جدید الکتریکی، انتظار دارد که این خودرو در زمینه عمر مفید با برادران گازسوز خود همگام باشد.

شیبه در میزگردی که در فرانسه برگزار شد به گروهی از روزنامه نگاران گفت: 80 درصد از کلاس های G که تا کنون تولید شده اند هنوز در بازار هستند. “ماشین ها عمر بسیار طولانی دارند.

“بنابراین اینجا می توانید محاسبه کنید [that while] شاید یک کلاس G به مواد کمی بیشتر از آن نیاز داشته باشد [your average] ماشین جمع و جور، دوام، اگر عمر یک جی واگن سال 1979 را ببینید، فکر می کنم شما [will have had to have driven] بسیاری از اتومبیل های جمع و جور را در برخی موارد رانندگی کرد تا عمر یک G-Wage را حفظ کند.”

مرسدس 500000 امین کلاس G را در سال 2023 ساخت، به این معنی که طبق گفته این شرکت، هنوز بیش از 400،000 نفر هنوز در جاده ها هستند. برای مقایسه، پورشه می گوید تنها حدود 70 درصد از 911 های تولید شده هنوز قابل حمل هستند.

مرسدس بنز 500 GE V8
مرسدس بنز 500 GE V8

در حالی که Schiebe فاش نکرد که مرسدس انتظار دارد که G580 الکتریکی با فناوری EQ چه نوع سهمی از بازار را از خط تولید خودرو ادعا کند، او خوش بین است که هم فروشندگان و هم مشتریان راضی باشند.

شیبه گفت: ما سعی می کنیم یک شرکت مشتری محور باشیم. ما می خواهیم آنچه را که مشتریان می خواهند ارائه دهیم. و اگر آنها موتورهای V-8 را درخواست می کنند، وظیفه ما این است که موتورهای V-8 بسیار کارآمد و بسیار قدرتمند را عرضه کنیم.

“الکتریکی جدید [G-Wagen] فرصت‌های جدیدی را برای فروشندگان ما باز می‌کند.» مشتریانی که ممکن است در گذشته جذب آنها نشده باشیم، اکنون این فرصت را داریم که به آنها دسترسی داشته باشیم.”

مدل سال 2025 اولین باری است که مرسدس بنز کلاس G را با پیشرانه ای غیر از V-8 در ایالات متحده به فروش می رساند، از زمانی که به طور رسمی در سال 2002 به خط تولید آمریکا اضافه شد. علاوه بر پیشرانه الکتریکی، مدل پایه G550 دارای توربوی دوقلو V-8 با توربو شش خطی است که با فناوری هیبریدی ملایم تکمیل شده است.

Schiebe گفت: “ما مشتریانی داریم که واقعا V-8 را دوست دارند.” و آنها V-8 در کلاس G را برای همیشه دوست خواهند داشت. آنها می توانند بروند و با G63 ادامه دهند. سپس در را باز می کنیم [availability] برای مشتریانی که می خواهند یک پیشرانه موتور احتراقی بسیار کارآمد داشته باشند، G550 شش سیلندر. این کارآمدتر است، پویاتر از V-8 قبلی خود است، این ماشین مناسب برای آنها است. و سپس شما یک برقی برای کسانی دارید که شکل، ظاهر و احساس G-Wage را دوست دارند، اما می گویند “امروزه من دیگر نمی خواهم با موتور احتراقی G-Class رانندگی کنم.”

بنابراین ما در واقع، از منظر تجاری، نوعی استراتژی کاهش ریسک را انجام دادیم.



منبع