مرسدس AMG C63 در آلمان با تخفیف شدید روبرو می شود


AMG C63 در ژوئن 2023 با قیمت پایه 114887 یورو برای این سدان در آلمان به فروش رسید. به سرعت تا سپتامبر 2024، اکنون 115174 یورو هزینه دارد. یا این کار را می کند؟ در واقع، اکنون که مرسدس به استراتژی قیمت گذاری شفاف تر در بازار داخلی خود روی آورده است، واقعاً بسیار ارزان تر است. می تواند با قیمت 105960 یورو مال شما باشد، یعنی قیمت آن تقریباً به اندازه BMW M3 Competition xDrive (105300 یورو) است.

اینکه یک سازنده خودرو قیمت کامل را فهرست کند و سپس سعی کند شما را با یک تخفیف زیاد جذب کند، چندان غیرعادی نیست. مرسدس پس از تغییر به مدل خرده فروشی نمایندگی در آلمان این کار را انجام می دهد. هیچ لیست قیمت دیگری در وب سایت شرکت موجود نیست زیرا خودروساز به صورت پویا قیمت ها را در پیکربندی تنظیم می کند. مشتری دیگر نمی تواند در مورد قیمت نهایی با فروشنده مذاکره کند. مرسدس قیمت را تعیین می کند و تمام.

بنابراین مرسدس در حال حاضر مستقیماً به مشتریان خودرو می فروشد به صورت تئوری رفع نگرانی هایی که ممکن است مشتری در مورد اینکه آیا می تواند پیشنهاد بهتری از فروشنده دریافت کند یا خیر. فروشگاه آجر و ملات هنوز درگیر این روند است زیرا معامله را نهایی می کند و برای هر وسیله نقلیه فروخته شده هزینه ثابتی دریافت می کند.

این برند لوکس آلمانی لیست قیمت های معمول PDF را در پایان ماه جولای لغو کرد و در آینده به طور مکرر قیمت ها و تخفیف ها را در وب سایت خود تغییر می دهد. سدان AMG C63 در حال حاضر 9214 یورو تخفیف دارد، بنابراین با نرخ ارز فعلی حدود 10220 دلار است. این تخفیف در مورد سدان AMG C43 حتی بیشتر است زیرا اکنون قیمت آن 74,136 یورو است که 10,110 یورو (11,213 دلار) کاهش یافته است.

چندین C63 در انبار موجود است که تخفیف‌های زیادی اعمال می‌شود و قیمت درخواستی را به سطوح M3 xDrive کاهش می‌دهد. با این حال، از آنجایی که باواریایی‌ها به مدل نمایندگی تغییر نداده‌اند، این قبل از هرگونه مشوق‌های قابل اجرا از سوی نمایندگی‌های BMW است. بی‌ام‌و قول می‌دهد که «قیمت‌گذاری استاندارد در سراسر کشور برای مدل‌های خودروهای یکسان، شفافیت قیمت را برای مشتریان تضمین می‌کند».

مرسدس هنوز آمار فروش AMG C63 را در بازار داخلی خود منتشر نکرده است، اما گزارش های تایید نشده زیادی مبنی بر عدم فروش این خودرو به خوبی منتشر شده است. این ستاره سه پر از تصمیم خود برای تغییر از موتور V-8 به یک موتور چهار سیلندر هیبریدی پلاگین دفاع کرده است. در مصاحبه با Top Gear مایکل شیبه، مدیر عامل AMG در مجله گفت:

ما می‌خواهیم در مورد فناوری بسیار بسیار پیشرو باشیم. و ما به مفهوم هیبریداسیون متقاعد شده‌ایم، در آنجا با چهار سیلندر باقی خواهیم ماند.»

ماه گذشته، رئیس استرالیایی این شرکت گفت که مردم از AMG های چهار سیلندر مانند گوشی های هوشمند استقبال خواهند کرد و افزود که “تغییرها همیشه زمان می برد و همیشه به تجربه و قانع کننده نیاز دارد.”

این بدان معنا نیست که V-8 ها مرده اند. مرسدس به تازگی برنامه های خود را برای عرضه AMG های جدید با موتورهای هشت سیلندر تایید کرده است. شایعات حاکی از آن است که CLE63 اولین در لیست است.

در این میان، به راحتی می توان فهمید که چرا علاقه مندان M3 را به C63 ترجیح می دهند. جدا از داشتن موتور احتراقی بزرگتر، قطعات الکتریکی را از بین می برد و آن را بسیار سبک تر می کند. نسخه اروپایی سدان اسپورت BMW با طعم Competition xDrive 3924 پوند وزن دارد، بنابراین تقریباً 850 پوند سبک تر از AMG است. M3 همچنین در پیکربندی‌های دیفرانسیل عقب ارزان‌تری عرضه می‌شود، از جمله مدل پایه که دارای گیربکس دستی است.

در ایالات متحده، یک AMG C63 از 85050 دلار شروع می شود که آن را به 1425 دلار بیشتر از M3 Competition xDrive می رساند. با این حال، یک M3 پایه با دفترچه راهنما ارزان تر است و 77175 دلار است.



منبع