اگر این را دیدید دستتان را بلند کنید. مرسدس با برگرفتن صفحه ای از کتاب BMW، قصد دارد نسل بعدی کلاس S را با موتورهای احتراقی و پیشرانه های کاملاً الکتریکی به فروش برساند. این به طور موثر به این معنی است که EQS پس از یک نسل از بین خواهد رفت، اما نه قبل از لیفت صورت در اواسط چرخه. S-Class فعلی نیز قبل از انتقال به مدل نسل بعدی فیس لیفت می شود.
این مهم را اولا کالنیوس، مدیر عامل مرسدس بنز در مصاحبه ای با وی اعلام کرد اتوموبیل: “دو کلاس S در آینده وجود خواهد داشت – ICE و الکتریکی.” هوچو سر در اشتوتگارت ادامه داد که نسخه های گازی و برقی این پرچمدار دارای طراحی های مشابهی در داخل و خارج خواهند بود. اما در حالی که بیامو سری 7 و i7 از پلتفرم یکسانی استفاده میکنند، طبق منابع نامشخصی که مجله بریتانیایی ذکر کرده است، ظاهراً این موضوع برای کلاس S صادق نخواهد بود.
انتظار میرود که کلاس S بدون موتور احتراقی بر روی معماری MB.EA Large قرار گیرد، در حالی که مدل با نیروی گازی با تکرار بهروزرسانیشده سختافزار MRA فعلی پشتیبانی میشود. در پایان ماه ژوئن، Källenius شایعات مربوط به لغو پلت فرم MB.EA را رد کرد و گفت که توسعه آن “با سرعت بالا در حال اجرا است.” در مصاحبه جدید با اتوموبیل، او دوباره این گزارش را تکذیب کرد: “ما در حال برنامه ریزی با MB.EA Large هستیم.” در اواسط ماه مه، نشریه آلمانی هندلزبلات بیان کرد که معماری نسل بعدی EV کنار گذاشته شده است.
با توجه به پلتفرمهای مختلف، ما فکر نمیکنیم که S-Class ICE و EV با تکرار BMW 7 Series / i7 تقریباً یکسان باشند. احتمالاً این سدانها نسبتهای متفاوتی دارند، زیرا یک پلتفرم الکتریکی سفارشی معمولاً به این معنی است که مهندسان میتوانند پس از کوتاه کردن اورهنگها، فاصله بین دو محور را بکشند. بدون نیاز به میزبانی قطعات روغنی، بسته بندی به طور قابل توجهی بهبود یافته است، به همین دلیل است که EV ها نسبت به ICE های با اندازه مشابه جادارتر هستند.
با این حال، دو مدل مرسدس بنز در مقایسه با کلاس S فعلی و EQS به احتمال زیاد اشتراکات بیشتری دارند. دومی به دلیل ظاهر پیازی اش به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است، که امیدواریم با از بین رفتن EQS از بین برود. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا استراتژی مشابهی برای نسل بعدی کلاس E در حال کار است یا خیر، اما EQE نیز دقیقاً خودروی زیبایی نیست.
اتوموبیل می گوید که با توسعه یک کلاس S جدید با موتورهای گازسوز، نسل بعدی کلاس E ICE وجود خواهد داشت و همچنین یک مشتق کاملاً الکتریکی برای جایگزینی EQE ایجاد می کند. از آنجا که E و S از نظر مکانیکی به هم مرتبط هستند، از نظر مالی منطقی است که استراتژی مدل بزرگتر را با توزیع هزینه های توسعه در مدل های بیشتر منعکس کنیم.
در همین حال، EQS قرار است در سال 2025 فیس لیفت شود، در حالی که کلاس S فعلی در سال 2026 به روز می شود. در حال حاضر هیچ چیز رسمی نیست، اما اعتقاد بر این است که EQS به معماری الکتریکی 800 ولت برای زمان شارژ سریع تر تغییر خواهد کرد. شارژ باتری از 10% به 80% فقط 21 دقیقه طول می کشد.
علاوه بر این، یک شیمی جدید می تواند مایل های بیشتری از برد را باز کند. برای مدل سال 2025، EQS ظرفیت باتری را ارتقا داده است، از 108.4 کیلووات ساعت به 118 کیلووات ساعت، که منجر به برد WLTP 511 مایل شده است. در ایالات متحده، کارآمدترین EQS 2025 در 371 مایل رتبه بندی شده است.
در پایان ماه ژوئن، کالنیوس فاش کرد که این شرکت در مقایسه با تجدید نظر در اواسط چرخه، «خیلی بیشتر» روی S-Class خرج می کند: «ما در به روز رسانی مدل جدید موتور احتراقی S-Class سرمایه گذاری بیشتری کرده ایم. ما معمولاً برای لیفت صورت هزینه می کنیم.”
انتظار می رود پرچمداران فعلی گاز و برق در حدود سال 2030 با کلاس S یکپارچه جایگزین شوند. در همین حال، سال 2024 دقیقاً با این دو خودرو مهربان نبوده است. تحویل کلاس S در سه ماهه اول تقریباً 37 درصد کاهش یافت. ارقام مربوط به Q2 فاش نشده است، اما ما می دانیم که فروش ترکیبی S-Class، EQS، EQS SUV و GLS در سه ماهه دوم سال 23 درصد کاهش یافته است. به دلیل تقاضای ضعیف تر، تولید کلاس S به یک شیفت کاهش یافته است که یک تامین کننده آن را “فاجعه” نامیده است.