به عنوان تازهسازی، eSprinter از نیمه دوم سال 2023 در چارلستون (کارولینای جنوبی) و همچنین در آلمان در کارخانههای دوسلدورف و لودویگزفلد مونتاژ میشود. دو سال بعد، معماری الکتریکی مرسدس بنز وانس به عنوان یک معماری جدید افتتاح خواهد شد. پلت فرم اختصاصی EV متناسب با وسایل نقلیه تجاری. تمام ون های سایز متوسط و بزرگ که از سال 2025 وارد بازار می شوند توسط VAN.EA پشتیبانی می شوند.
وانت ها نباید هیجان انگیز باشند زیرا نقش اصلی آنها انجام کار است. خواه حمل و نقل افراد باشد یا محموله، اینها باید همه کاره باشند و هزینه های جاری را برای اپراتورهای ناوگان پایین نگه دارند. مرسدس بنز به تدریج خودروهای سواری خود را به نیروی محرکه الکتریکی تبدیل می کند و در همان زمان، اسب های کار نیز از خودروهای الکتریکی استفاده می کنند. درمان اضطراب محدوده یک شبه انجام نمی شود، اما eSprinter در حال رسیدن به آن است.
نمونه اولیه نزدیک به تولید ون برقی، نقطه عطف مهمی را قبل از رونمایی رسمی خود در پایان فوریه 2023 تکمیل کرد. در 19 اکتبر در دنیای واقعی به جای آزمایشگاهی که شرایط معمولاً استرس کمتری دارد، تحت آزمایش اندازه گیری مصرف قرار گرفت. وسایل نقلیه. مسیر شامل سفر از موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت به فرودگاه مونیخ و بازگشت بدون توقف برای شارژ مجدد بسته باتری بود.
این آزمایش در جاده باز و بدون سفر در بخش های بسته انجام شد. این شامل جاده ها و بزرگراه های فدرال و همچنین رسیدگی به برخی از ترافیک های درون شهری بود. مرسدس میخواهد به این نکته اشاره کند که کارآمدترین مسیر را برای افزایش برد eSprinter انتخاب نکرده است، و عمدا تصمیم گرفته است تا با ون برقی به سمت Swabian Jura حرکت کند. این یک منطقه کوهستانی در سرزمین بادن-وورتمبرگ است.
TÜV Süd گواهینامه Sprinter صرفاً الکتریکی را با میانگین مصرف سوخت 21.9 کیلووات ساعت در هر 62 مایل (100 کیلومتر) صادر کرد. ارتفاع جاده بین 210 تا 785 متر (689 تا 2575 فوت) از سطح دریا متغیر بود. خودروی آزمایشی با یک بار شارژ مسافت 295 مایل (475 کیلومتر) را طی کرد و باتری کافی برای 12 مایل (20 کیلومتر) باقی مانده بود.