مرسدس G کلاس برقی را که چرخش های همزمان را در نوار وگاس انجام می دهد تماشا کنید


چرخش مخزن – یا چرخش سریع در محل توسط موتورهای الکتریکی – یکی از باورنکردنی‌ترین کارهایی است که یک خودروی الکتریکی می‌تواند انجام دهد. مرسدس بنز با دریافت چهار نمونه اولیه EQG برای انجام چرخش های 360 درجه هماهنگ یا چرخش های G همانطور که برند آلمانی آنها را می نامد، در لاس وگاس استریپ در طول نمایشگاه CES به این نمایش افزود.

EQG می تواند به لطف استفاده از یک موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن هر چرخ، چرخش مخزن را انجام دهد. با اعمال قدرت رو به جلو یا معکوس در هر گوشه، بسته به اینکه به کدام سمت خودرو نگاه می کنید. این به SUV اجازه می دهد تا بر روی محور خود بچرخد.

در حالی که این یک شیرین کاری تبلیغاتی است، اما کاملاً چشمگیر است. درایورها زمان بندی را به گونه ای درست می کنند که به طور همزمان تقریباً در یک جهت می چرخند. کاربرد چرخش تانک در دنیای واقعی یک سوال بزرگتر است. هنگامی که خارج از جاده هستید، اگر مسیر به خصوص تنگ است، چرخش SUV چند درجه می تواند مفید باشد.

قبل از عرضه ریوین R1T، این شرکت نشان داد که در حال چرخش تانک است. با این حال، خودروساز این عملکرد را در مدل تولیدی قرار نداد. RJ Scaringe مدیر عامل شرکت در سال 2023 گفت که دلیل حذف آن تخریب بالقوه محیط زیست است.

تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه مرسدس قصد دارد تصمیم مشابهی بگیرد و قابلیت چرخش تانک را از EQG تولید حذف کند، وجود ندارد. نمایش عمومی مانند نمونه در لاس وگاس نشان می دهد که حتی می تواند یک نقطه بازاریابی برای مدل باشد.

مرسدس کار زیادی برای پنهان کردن EQG انجام نداده است. خودروهای توسعه‌یافته از پوشش استتاری سبک استفاده می‌کنند که ظاهر خودرو را به خوبی پنهان نمی‌کند. این شرکت همچنین تصریح می کند که این SUV از سیستم تعلیق جلو مستقل و محور عقب سفت و سخت استفاده می کند. این خودرو بر روی پلت فرم بدنه روی فریم مخصوص خودروهای برقی سوار می شود و از پنل های زیر بدنه کربنی کولار برای محافظت از اجزای پیشرانه استفاده می کند.

مشخصات پیشرانه در دسترس نیست. بر اساس گزارش ها، این چهار موتور الکتریکی بین 600 تا 670 اسب بخار قدرت دارند. یک بسته باتری لیتیوم یون اختیاری با شیمی آند سیلیکون برای ارائه برد بیشتر که احتمالاً بیش از 300 مایل است، در دسترس خواهد بود که برای یک SUV الکتریکی قدرتمند و جعبه‌ای قابل توجه است.



منبع