مرسدس SL را به یک رودستر روباز با هالو بار F1 تبدیل کرد


مرسدس AMG روز چهارشنبه اولین خودرو از سری فوق‌العاده محدود و پرهزینه Mythos را با نام PureSpeed ​​معرفی کرد. این یک رودستر دو نفره روباز است که از خودروهای مسابقه ای قدیمی این شرکت و از فرمول 1 الهام گرفته است.

اگرچه مرسدس این را نمی گوید، اما PureSpeed ​​به وضوح بر پایه کانورتیبل SL این شرکت است و از چراغ های جلو و عقب آن خودرو استفاده می کند. سپر جلو از جلوپنجره سنتی مرسدس بنز برای ظاهری ساده و بدون جلوپنجره به سمت بالا پرهیز می کند، در حالی که جلوپنجره پایینی دارای لوگوی سفید رنگ AMG است.

مرسدس-AMG PureSpeed ​​Concept

شیشه جلو از بین رفته است و با ساختار هاله باری جایگزین شده است که در خودروهای F1 می بینید. به گفته مرسدس، تکیه های پرنده پشت صندلی ها از 300 SLR الهام گرفته شده است که استرلینگ ماس و دنیس جنکینسون برای برنده شدن در Mille Miglia در سال 1955 از آن استفاده کردند. این رنگ که از قرمز لمانز به خاکستری گرافیتی تغییر می کند، از مرسدس الهام گرفته شده است که برنده تارگا فلوریو 1924 شد.

سایر قسمت های خودرو از آموخته های هایپرکار مرسدس AMG One استفاده می کردند. در قسمت پایینی PureSpeed ​​قطعات فیبر کربنی هوا برای بهبود آیرودینامیک وجود دارد. روکش چرخ های کربنی نیز برای بهره وری هوا، بهینه سازی جریان هوا در اطراف چرخ ها و بهبود خنک کننده ترمز وجود دارد.

مرسدس-AMG PureSpeed ​​Concept

مایکل شیبه، رئیس AMG می‌گوید: «مرسدس-AMG PureSpeed ​​مفهومی نمایی اجمالی از آنچه که احتمالاً مستقیم‌ترین راه برای تجربه عملکرد و لذت رانندگی است را ارائه می‌دهد.» «بطور کلی باز است، نه سقف و نه شیشه جلو، دو سرنشین را از عناصر جدا نمی‌کند. شما می توانید نور، هوا و اشتیاق را بدون فیلتر با تمام حواس خود تجربه کنید. به عنوان مفهوم اولین وسیله نقلیه Mythos ما، دارای بالاترین سطح انحصاری است. عناصر طراحی مانند HALO نیز احساس فرمول 1 را ایجاد می کنند.

مرسدس در اعلامیه خود جزئیاتی از قوای محرکه PureSpeed ​​ارائه نکرده است، اگرچه احتمالاً موتور 4.0 لیتری V-8 توئین توربو را از SL63 قرض گرفته است، چه در فرم پایه 577 اسب بخاری و چه در ظاهر E Performance 805 اسب بخاری. در هر صورت، این احتمالاً هیجان‌انگیزترین SL است که می‌توانید در حال حاضر بخرید.

اگر بتوانید یکی را در دست بگیرید، یعنی. مرسدس تولید خود را به تنها 250 دستگاه محدود کرده است و طبق گفته این برند، این خودروها فقط در اختیار “متعهدترین مشتاقان و کلکسیونرهای مرسدس بنز” خواهند بود.

قیمت مشخص نشده است، اگرچه ما مشکوک هستیم که خریداران منتخب در پرداخت حق بیمه برای چنین محصول انحصاری مشکلی نداشته باشند.



منبع