خدمات رایگان سه ساله مزدا برای برخی از مشتریان به پایان رسیده است. تعداد معدودی از مالکان پس از اطلاع از انقضای دوره آزمایشی رایگان آنها در 60 روز، نارضایتی خود را از پرداخت 10 دلار اشتراک ماهانه برای ادامه دسترسی به ویژگی هایی مانند شروع از راه دور، به رسانه های اجتماعی نشان دادند.
مزدا قبلاً در مورد ارائه خدمات متصل خود به صورت آزمایشی رایگان و سه ساله برای خریداران خودروهای جدید که برای اولین بار در سال 2019 راه اندازی شد. این دوره آزمایشی را در گذشته تمدید کرده است، اما اکنون به نظر می رسد که این حرکات خوب در حال پایان است و برخی از مالکان آماده پرداخت هزینه نیستند، به خصوص برای قابلیت راهاندازی از راه دور که زمانی دقیقاً در فوبهای کلید تعبیه شده بود. موتور 1 برای نظر دادن با مزدا تماس گرفت.
خودروساز گفت CarScoops که از سال 2019 خدمات متصل را به عنوان یک دوره آزمایشی رایگان سه ساله تبلیغ می کند که پس از انقضای آن به اشتراک نیاز دارد، از جمله برنامه هایی که برای برخی از مشتریان تمدید کرده است. این مجموعه علاوه بر راهاندازی از راه دور، ورود بدون کلید از راه دور، اطلاعات سلامت خودرو مانند سطح سوخت، هشدارهای خدمات، یاب خودرو، تماس خودکار 911 و موارد دیگر را ارائه میدهد.
مزدا تنها یکی از چندین خودروساز است که خدمات اشتراک را در وسایل نقلیه گسترش میدهد، ویژگیهای paywalling که در گذشته نیاز به پرداخت یکباره در محل فروش مانند شروع از راه دور داشتند. BMW سعی کرد برای صندلیهای گرمکن شارژ کند، اما میزان پذیرش بسیار پایین بود و شرکت برای این حرکت با واکنشهای شدید مواجه شد. اما این امر باعث نشد تویوتا، آئودی و حتی مرسدس بنز، که BMW را به خاطر اشتراکهایش سرزنش میکردند، از تلاش برای گرفتن هزینههای مکرر برای برخی ویژگیها از مردم جلوگیری کند.
نرم افزار و اتصال به اینترنت، اعمال کنترل بر تجربه مالکیت را برای شرکت ها آسان تر کرده است. اجازه دادن به خودروسازان برای قرار دادن ویژگی های سخت افزاری از دسترس کسانی که مشترک این نرم افزار نیستند، دوگانگی عجیبی در خودروهای جدید 30000 یا 40000 دلاری است.