مزدا بی سر و صدا موتور بزرگتر میاتا را در اروپا می کشد


خوب، تا زمانی که ادامه داشت سرگرم کننده بود. به دلیل مقررات سختگیرانه آلایندگی در اروپا، مزدا مجبور شده است موتور 2.0 لیتری میاتا را متوقف کند. هر چند یک استثنا وجود دارد. هنوز هم می‌توانید پیشرانه بزرگ‌تر را در بریتانیا، که اتحادیه اروپا را در ژانویه 2020 ترک کرد، دریافت کنید. در جاهای دیگر، واحد کوچکتر 1.5 لیتری تنها موتور خواهد بود.

این اعلامیه چند هفته پیش در جریان یک رویداد مطبوعاتی در کرواسی اعلام شد. با شنیدن این خبر ناراحت کننده به سراغ مزدا رفتیم. بخش ایتالیایی این شرکت اکنون مرگ غافلگیرکننده واحد 2.0 لیتری را تنها چند ماه پس از عرضه ND3 تایید کرده است. فروشنده در رومانی که چند سال پیش ND2 خود را از آنجا خریدم همین را به من گفت – موتور 2.0 لیتری Miata دیگر در اروپا نیست.

اگرچه دیگر نمی‌توانید MX-5 را با موتور بزرگ‌تر در اروپا سفارش دهید، مزدا به ما گفت که هنوز تعداد انگشت شماری خودرو در انبار باقی مانده است. هنگامی که آنها از بین رفتند، آسیاب 2.0 لیتری برای همیشه از بین می رود، بنابراین بهتر است عجله کنید و یکی از ماشین های نهایی را بگیرید.

این موتور 1.5 لیتری هرگز در ایالات متحده فروخته نشد، 129 اسب بخار قدرت و 111 پوند فوت گشتاور دارد. این 52 اسب بخار و 40 پوند فوت کمتر از موتور بزرگتر است. در طرف مقابل، یک Miata با واحد 1.5 لیتری کمی سبک تر است. شناخته شده است که موتور کوچکتر دارای شخصیتی شاد از دور موتور است، بیش از 2.0 لیتری در سالهای اولیه ND1. البته میاتای کوچکتر هم ارزانتر است.

آیا مزدا هرگز یک میاتا با موتور بزرگتر در اروپا عرضه خواهد کرد؟ گفتنش سخته آن کشتی احتمالاً به سمت ND حرکت کرده است. با این حال، مدل نسل بعدی احتمالا تا حدی الکتریکی خواهد شد، که به شرکت Zoom-Zoom اجازه می‌دهد موتور بزرگ‌تری نصب کند و همچنان قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌تری را رعایت کند. خوب، حداقل از نظر تئوری، زیرا هنوز خیلی زود است که مطمئن شویم.

یک MX-5 کاملاً جدید احتمالاً چندین سال باقی مانده است زیرا منطق به ما می گوید که ND3 اخیراً راه اندازی شده برای مدتی باقی مانده است. A 35هفتم Anniversary Edition اواخر امسال عرضه می‌شود، اما اگر فقط با موتور 2.0 لیتری عرضه شود، میوه‌ای ممنوع در اروپا خواهد بود.

2024 سال وحشتناکی است به طور نسبی خودروهای اسپرت مقرون به صرفه در اروپا با در نظر گرفتن تویوتا GR86 و سوبارو BRZ مرده اند. نه به دلیل قوانین شدیدتر انتشار گازهای گلخانه ای، بلکه به دلیل مقررات جدید ایمنی عمومی 2 (GSR2).



منبع