تا آنجا که به قیمت مربوط می شود، ریاضیات از 28050 دلار برای MX-5 Miata Sport با گیربکس شش سرعته دستی شروع می شود. فقط با روکش نرم مشکی موجود است، سطح تریم پایه 400 دلار بیشتر از قبل قیمت دارد. اگر پیچیدگی و راحتی نسخه سخت را ترجیح می دهید، قیمت RF از 35350 دلار شروع می شود.
در بازارهای دیگر، مزدا به فروش کابریو محبوب خود با یک واحد 1.5 لیتری ادامه می دهد که در ابتدا قرار بود تنها موتور موجود برای میاتا باشد. بعداً در مرحله توسعه، این شرکت متوجه شد که آمریکاییها این خودرو را با چنین پیشرانه کوچکی نمیخرند و پیش از ارتقای آن چند سال بعد، واحد 2.0 لیتری را نصب کرد.
MX-5 در سنین بالا می رود زیرا چهارمین نسل از رودستر نمادین مزدا در سپتامبر 2014 رونمایی شد و در مارس 2015 وارد تولید شد. در ایالات متحده با حداقل تغییرات. رنگ جدید برای 2023MY یک رنگ بیرونی شن و ماسه زیرکون است، رنگی اختیاری که قبلاً در نسخه های ژاپنی و اروپایی میاتا دیده بودیم.
شکاف بزرگ بین این دو با این واقعیت توضیح داده می شود که RF در تریم اسپورت موجود نیست زیرا به عنوان یک Grand Touring با تجهیزات بیشتر شروع می شود. مانند قبل، اتوماتیک فقط برای گرند تورینگ با قیمت 33550 دلار برای سقف نرم و 35900 دلار برای RF موجود است. این تریم همچنین با پرداخت 300 دلار اضافی، دارای یک فضای داخلی انحصاری چرمی Terracotta Nappa است.
هیچ تغییری در زیر کاپوت وجود ندارد، جایی که MX-5 موتور 2.0 لیتری بنزینی تنفس طبیعی را حفظ کرده است. این آسیاب چهار دیگ به تولید 181 اسب بخار قدرت در 7000 دور در دقیقه و 151 پوند فوت گشتاور در 4000 دور در دقیقه، پس از معرفی ND2 برای مدل 2019MY ادامه می دهد. بسته به سطح تریم، موتور NA به یک موتور شش سرعته دستی یا اتوماتیک با همان تعداد دنده متصل می شود.
ما میتوانیم با آخرین سال میاتا نسل ND سروکار داشته باشیم، زیرا عکسهای جاسوسی از یک قاطر آزمایشی توسط پاپاراتزیهای خودرو ضبط شده است. مزدا متعهد شده است که فرمول RWD را با یک موتور احتراقی حفظ کند، اما انتظار دارد دوز الکتریکی برای راضی نگه داشتن رگولاتورها. یک سیستم هیبریدی ملایم می تواند برنامه ریزی شود، و امیدواریم که جریمه سنگین وزنی به همراه نداشته باشد.