مشخصات فنی پراید ۱۴۱ خودرو۴۵ | alfaromeoblog

این مدل اولیه هیچ امکانات و تجهیزاتی ندارد و به دلیل اجباری نبودن استاندارد ایربگ در آن زمان، فاقد این آپشن است. نمای جانبی و درها به همان شکلی که در پراید صبا بود، باقی مانده است. فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد. داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود.

  • با نصب ترمز ABS و کیسه های هوا به همراه فرمان هیدرولیک می توان این خودرو را به نسبت سایر محصولات خانواده پراید ایمن تر دانست.
  • جعبه فیوز پراید و سایپا ۱۳۲، ۱۳۱ و ۱۴۱ تقریبا به یک شکل بوده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
  • در حقیقت فرقی ندارد که کدام مدل را انتخاب می‌کنید، همه مدل‌ها یکی هستند و فرق چندانی با هم ندارند.
  • ابعاد این خودرو در طول به ۳۹۰۰ میلی متر و در عرض به ۱۶۰۰ میلیمتر و در ارتفاع به ۱۴۰۰ میلی متر می رسد و از معایب این خودرو میتوان به فضای کم کابین و تعلیق نامناسب اشاره کرد.
  • پراید-در سال 1986 به سفارش شرکت فورد توسط شرکت مزدا خودرویی ساخته شد که در ژاپن با نام مزدا 121 و در آمریکا با نام فورد فستیوا شناخته میشد.
  • قیمت پراید 131 در بازار ایران برای سال‌های 1390 تا 1399 در این صفحه قابل مشاهده است.

درضمن فیلو بهت این امکان رو میده که با آپلود ویدیو، درآمد آنلاین خیلی خوب داشته باشی. این کارهارو خودتون با ۵ میلیون هزینه می تونین انجام بدین ولی مجله خبری خودرو آلفا رومئو چون بدنه و شاسی ضعیفه من توصیه نمی کنم. تندر،سمند، یا حتی تیبا چونکه عمو من یک بار افتاد تو دره خودش سالم موند خود ماشین درب و سقفش آسیب دیده بود.

شرکت در مزایده دولتی پراید

از بزرگترین معایب این خودرو نیز میتوان به ایمنی بسیار پایین، بازده کم موتور، تعلیق بسیار ضعیف و فضای کم کابین اشاره کرد و همچنین از مزایای پراید ۱۴۱ میتوان به فضای صندوق عقب اشاره نمود. تریم تودری خودرو، داشبورد و کابین از اولین تغییراتی است که در طراحی این ۱۳۱ به چشم می‌خورد. بخش داشبورد و کابین خودرو نیز به طور کامل متحول شده و در این قسمت هم شاهد طراحی مجدد و جدیدتری هستیم. دریچه های کولر، پورت USB و غربیلک فرمان، جعبه دنده، ساعت دیجیتال، و کیلومتر شمار از مهم ترین تغییرات دیگر طراحی جدید ۱۳۱ هستند. در بخش طراحی کابین پراید شاهد سیستم صوتی کاملا ساده ای هستیم که تنها قابلیت پخش کاست و رادیو را دارد که البته در مدل های جدیدتر تغییر یافت. ساعت دیجیتالی کوچکی که در بالای داشبورد جا گرفته در کنار این سیستم صوتی به صورت اغراق آمیزی ساده به نظر می‌آید.

امکانات و تجهیزات پراید ۱۴۱

نسخه های ابتدایی پراید که تا سال ۱۳۸۴ با لوگو کیا تولید می‌شدند و بعد از آن به لوگو سایپا تغییر یافتند، دو مدل صبا و نسیم بودند و با فاصله زمانی تقریبا یکسانی وارد بازار شدند. در طی گذشت سال های تولد پراید در ایران، این خودرو داخلی تولید ۴ مدل اصلی با بیش از ۵ نسخه فرعی را تجربه کرده و امروزه شاهد تردد بسیاری از این مدل ها در سطح شهر هستیم. پراید ۱۵۱ پلاس مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب حوالی ۲۵۶ و ۲۶۵ میلیون تومان خریدوفروش می شود. قیمت روز پراید صفر ۱۱۱ SE مدل ۹۹ حوالی ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است که گران ترین مدل است.

این هاچ بک در نمای جلویی و کابین خودرو دقیقا مشابه صبا است اما در بخش صندوق و چراغ های عقبی متفاوت است. “پراید ۱۴۱” نیز از دیگر اعضای خانواده پراید است که در سال ۱۳۸۹ وارد بازار شد. این خودرو در واقع نسخه لیفت بک پراید صبا و ۱۳۱ است (لیفت بک خودروهایی هستند که بین سدان و هاچ بک قرار می‌گیرند).

http://3dprintingindustry.ir