مطالعه نشان می دهد که نیمی از متخصصان صنعت خودرو می خواهند شغل خود را ترک کنند


بر کسی پوشیده نیست که اتومبیل های مدرن پیچیده تر از همیشه هستند. به طور پیش‌فرض، این بدان معناست که فناوری‌های مدرن خودرو مجموعه‌ای از سیستم‌ها را برای بازرسی، تشخیص و تعمیر در صورت بروز مشکل دارند. ممکن است کسی فکر کند وصل کردن یک کد اسکنر زندگی مکانیک را بی خیال می کند، اما یک مطالعه جدید خلاف آن را نشان می دهد. مکانیک ها استرس قابل توجهی را متحمل می شوند. در واقع، نیمی از آنها می خواهند به طور کامل کسب و کار را ترک کنند.

این نتیجه مطالعه اخیر Wrenchway است که فناوری‌هایی را که در زمینه‌های مختلف از جمله تعمیر خودرو و دیزل کار می‌کنند مورد بررسی قرار داده است. نمونه کوچکی از فن‌آوری‌ها در زمینه‌های مرتبط مانند تعمیر بدنه خودرو گنجانده شد و این مطالعه بازخورد دانشجویان و همچنین مدیران فروشگاه را دریافت کرد. Wrenchway سوالاتی در مورد موضوعاتی از حقوق تا مرخصی، کمک هزینه ابزار، مزایا، زمان رفت و آمد و مسیرهای شغلی مطرح کرد. نکته مهم این بود که آیا پاسخ دهندگان به ترک صنعت فکر کرده اند یا خیر، که 49 درصد به آن گفتند آره.

مکانیک کور روی موتور یاماها کار می کند

نارضایتی از کجا می آید؟ بر اساس این مطالعه، استرس بیش از دستمزد عامل اصلی است. تقاضاهای جسمی و ذهنی درصد کمتری را به خود اختصاص داده و پس از آن هزینه ابزار قرار دارد. مدیریت ضعیف، عدم احترام و مزایا نیز از عوامل موثر بود. با حفاری عمیق تر، این مطالعه تفاوت هایی را بین فناوری های متمرکز بر خودرو و دیزل نشان داد. شصت درصد از فن‌آوران خودرو به ترک کار فکر می‌کنند در مقابل 45 درصد در بخش دیزل، اما هر دو به استرس مربوط به پرداخت به عنوان عامل غالب اشاره می‌کنند.

این ما را به بحث پرداخت ساعتی در مقابل نرخ ثابت می برد. به طور خلاصه، بسیاری از مغازه ها بدون توجه به مدت زمانی که طول می کشد، به کارمندان نرخ ثابتی برای هر شغل پرداخت می کنند. بر اساس این نظرسنجی که نشان می‌دهد 65 درصد از فناوری‌ها مقیاس ساعتی مستقیم یا مقیاس ساعتی با پاداش تولید را ترجیح می‌دهند، این یک نقطه چسبنده است. 19 درصد طرفدار مقیاس نرخ ثابت با 40 ساعت ضمانت بودند و فقط 10 درصد گفتند که خواهان نرخ ثابت هستند.

هزینه ابزار و آموزش نیز مورد توجه قرار گرفت. فناوری‌ها عموماً مجبورند برای ابزارهای خود هزینه بپردازند، و با چنین سرمایه‌گذاری‌هایی که به راحتی از 10000 دلار می‌گذرد، این مطالعه می‌گوید که فناوری‌های جوانی را که به دنبال شروع کار در این صنعت هستند محدود می‌کند. همانطور که برای متخصصان تثبیت شده، همگام شدن با سیستم های خودرویی که همیشه در حال تغییر هستند نیاز به آموزش قابل توجهی دارد. برخی از مغازه ها هزینه آن آموزش را پرداخت می کنند، برخی دیگر نمی پردازند. بنابراین این رشته ای نیست که در آن شغل پیدا کنید و به سادگی به کار بپردازید. فناوری ها تا حد زیادی مسئول سرمایه گذاری پول نقد خود در تجهیزات و آموزش هستند.

این نظرسنجی تصویر نسبتاً تیره‌ای از یک صنعت حیاتی ارائه می‌کند. ما به تنهایی برخی واقعیت‌ها را بررسی کردیم تا ببینیم آیا تجربه‌های حکایتی از داده‌ها پشتیبانی می‌کند یا نه، و متأسفانه اینطور است. برای شروع، ما پیدا کردیم هيچ كس در نمایندگی های خودروساز که مایل به چت با ما هستند، چه مدیران و چه مکانیک ها. افرادی که با آنها صحبت کردیم غیرقابل ضبط هستند و از دوران سختی در این صنعت صحبت می کنند. یک مکانیک مستقر در نیوجرسی با هشت سال کار، تأیید کرد که در مورد ترک کارش سخت است و به پرداخت و استرس به عنوان عوامل مهم اشاره کرد.

او در مصاحبه ای به ما گفت: «من مخالف حقوق و دستمزد نیستم. “این استرس کمتری به تکنسین ها وارد می کند و همچنین نشان می دهد که نوعی اعتماد بین مالک و تکنسین وجود دارد. این یک مشکل است؛ بسیاری از مغازه ها و نمایندگی های خصوصی مانند درهای گردان برای تکنسین ها هستند. آنها وارد می شوند، آنها آنجا هستند. به مدت شش تا هشت ماه، و آنها رفته اند و به کار بعدی می روند.”

این فناوری ادامه داد که اگر مکانیک‌ها راه‌هایی برای کارآمدتر بودن در تعمیرات بیابند، نرخ ثابت کاهش می‌یابد و اساساً حقوق آنها را کاهش می‌دهد. اما به شکل دیگری کار نمی کند. اگر کاری بیشتر طول بکشد، مکانیک به معنای واقعی کلمه به صورت رایگان کار می کند.

آنها این زمان‌های تعمیر را تعیین می‌کنند و مکان‌هایی مانند ساحل شرقی که در آن زنگ‌زدگی شایع است را در نظر نمی‌گیرند.»

با توجه به اعتماد و احترام، ما با یک فروشنده ابزار در جنوب شرقی صحبت کردیم که داستان مشابهی را به اشتراک گذاشت. او که به مدت 10 سال در کار خود از تعمیرگاه ها و مکانیک ها بازدید کرده است، می گوید که همه چیز به نحوه برخورد مدیریت با کارکنان خود بستگی دارد.

او گفت: “من می گویم نظرسنجی بسیار دقیق است، 50/50 می خواهم ترک کنم.” “من یک فروشنده بد دارم که به او سر می‌زنم، آنها یک سال و نیم پیش 50 فن‌آوری داشتند و اکنون به 20 عدد رسیده‌اند. پیدا کردن فناوری‌های خوب سخت است و مکان‌هایی که به آنها احترام می‌گذارند، برای ماندن به آنها پول خوبی می‌دهند. فروشنده 320 دلار در ساعت کار می کند، اما برای “ب کار” مانند ترمز یا تعویض روغن، فن آوری ها اساساً 20 دلار در ساعت درآمد دارند.”

در سمت مدیریت، با یک صاحب مغازه کوچک در جنوب غربی میشیگان گپ زدیم که تأیید کرد پیدا کردن فناوری های خوب بزرگترین چالش اوست.

او گفت: «اخیراً از معلمی در یک مدرسه فناوری شنیدم، در کلاسی متشکل از 50 دانش‌آموز، تنها سه یا چهار دانش‌آموز وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند، در واقع وارد رشته‌های خود می‌شوند. “بنابراین من با آموزش فن آوری های جوان مانده ام و متوجه می شوم که بسیاری نمی خواهند سخت کار کنند. از بین کارمندانی که در حدود 10 ماه گذشته پیدا کرده ام، بیش از نیمی از آنها کار را ترک کرده و به کار کاملا متفاوتی رفته اند.”

با توجه به اینکه فناوری خودرو تقریباً روزانه در حال تکامل است، مطالعه و مصاحبه‌های بعدی ما نشان می‌دهد که دنیای تعمیرات خودرو نیز باید تکامل یابد. آیا داستان مکانیکی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ پرش به نظرات؛ بگذارید دنیا بداند چه چیزی در این صنعت حیاتی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند.



منبع