معماری داخلی اداری – طراحی داخلی، اجرای دکوراسیون اداری مدرن

تعادل نامتقارن که اصلاً بنا به تصادف صورت نمی گیرد، امروزه بیشتر، در چیدمان دکوراسیون مشاهده می دکوراسیون داخلی اداری شود. برای باز سازی کردن هر قسمتی از یک بنا یا ساختمان صد در صد باید با یک طراح و مشاور صحبت کرد، قبل از اقدام به باز سازی حتما باید آن قسمت هایی از ساختمان را که می خواهیم باز سازی شود و این که از چه سبکی و چه متریال هایی برای باز سازی آن استفاده شود، مشخص و تعیین کنیم. وقتی شخصی وارد محیط کارتان میشود این دکوراسیون دفتر کار شما است که پیش از حتی صحبت کردن با کارکنانتان با مشتریانتان صحبت میکند.

تنها لازم است از طریق لینک های زیر وارد سایت زیگ دکور شوید یا با شماره تماس های ارائه شده برای مشاوره تماس بگیرید. اگر تصمیم دارید دکوراسیون دفتر کارتان را به دکوراسیون دفتر کار صنعتی تبدیل کنید، برای بهتر اجرا شدن کار از شرکتهای معتبر دکوراسیون داخلی مشاوره بگیرید. استفاده از نرم افزارهای طراحی، دید طراح را وسیع میکند و از هزینههای اضافی جلوگیری میشود زیرا میتوان در همان ابتدا قبل از اجرا، ایرادات را یافت و اصلاحات لازم را انجام داد و سپس به طرح نهایی و بدون نقصی رسید. حتی یک سطل فلزی نیز به خوبی چهره یک دفتر کار صنعتی را نشان خواهد داد. مرحله بعد ایجاد طرح اولیه است که برای این کار با نرمافزارهای مخصوص طراحی داخلی میتوان به طرح اولیه رسید و از طریق آن میتوان طرح را گسترش داد. همچنین عملکرد و نوع فعالیت در شکلگیری و گسترش کانسپت، یک روند ضروری است و تاثیر مستقیمی بر عملکرد دارد.

روش سنتی که بدون در نظر گرفتن مسائل ذکر شده و آینده نگریست و روش مدرن علاوه بر مسائل بالا کارمندان را در اولین قرار میدهد. آیا هنوز هم قصد دارید تا آینده زندگی خود را صرف پرداختن به این رشته یعنی رشته طراحی داخلی دکوراسیون کنید؟ سادگی که در استفاده از رنگ ها ، انتخاب وسایل و لوازم و دیگر متعلقات موجود در محیط به خوبی قابل مشاهده است. برخی دیگری از شکل میزها مانند میزهای گرد و یو شکل در سازمانهایی خاص و ویژه استفاده میشود. در برخی موارد مجموعه های اداری برای اینکه فضای اتاق مدیریت کم می باشد محل شرکت و جای خود را تغییر می دهند از این طرف برخی از موارد نیز حتی زمان مناسبی را برای چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت صرف نمی کنند و به آن اهمیت نمی دهند. بر روی برخی دیوارها نیز متریال آجر کار شده است که چوب و آجر در کنار یکدیگر، انرژی خوبی را به فضا منتقل می کنند. از انواع مختلفی از پارتیشنها در کنار مبل و صندلی اداری با توجه به شرایط خود میتوانید استفاده کنید تا ضمن ارتقای اثربخشی و کارایی در اداره خود، سبب افزایش تمرکز کارکنان، ایجاد حریم خصوصی و راحتی افراد شوید.

بستگی به نوع فعالیت و حرفه آن دفتر و نیازهایی که وجود دارد این سبک تغییر میکند تا بهترین کارایی را داشته باشد. و برای تولید و بالابردن بهره وری کارمندان خود، محیطی را فراهم کنید که کارایی آنها را افزایش دهد. از این رو در طراحی دکوراسیون اداری از انواع پارتیشن بندی های مناسب برای جداسازی محیط کار کارمندان استفاده می شود. هدف اصلی استفاده از پارتیشن اداری در محیط های کاری ، تقسیم بندی منظم فضا، ایجاد دسترسی آسان به کلیه بخش های دفتر و همچنین ایجاد فضایی زیبا و مدرن می باشد. در طراحی اتاق مدیریت کمدی بزرگ برای فایلنیگ در کنار میز ریاست قرار گرفت تا مدیر مربوطه بتواند در کمترین زمان به اسناد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. سپس میتوان وارد مرحله بعد شد و با استفاده از ترسیم این نمودارهای مربوطه به ایدهها و افکار جدید رسید. همچنین موجب میشود برقراری ارتباط با فردی که وارد این فضا میشود آسانتر شود.

لوگو و شعاری که دارید میتوانند به خوبی در نگاه اول شما را به افرادی که وارد شرکتتان میشوند معرفی کنند. اما مطمئن شوید که اول از همه رنگهای این سبک دکوراسیون به چشم میخورد و رنگهای دیگر در کنارشان و به میزان کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. دفتر کار شما فضای وسیعی را در بر میگیرد که شما با اختصاص دادن این فضا به برندنتان میتوانید در راستای معرفی خودتان نیز قدم بردارید. در ادامه به بررسی چند نوع از طراحی مدرن می پردازیم تا با آنها آشنا شده و بدانید که چطور می توانید بازدهی فضای کاری را بالا ببرید. در ادامه بیشتر با طراحی دکوراسیون دفتر کار صنعتی آشنا خواهیم شد. همانطور که گفته شد نه قرار است رنگها را بیش از اندازه به کار بگیرید نه به طور کل آنها را فراموش کنید. ایده این است که دفتر را به مکانی که می خواهند باشند تبدیل کنند ، نه جایی که باید باشند. توجه کنید که طراحی داخلی مناسب یک دفتر کار به نوعی سرمایه گذاری برای سازمان به حساب می آید که بر روی نتایج کسب و کار مانند بهره وری، رضایت کارکنان، تعامل آنها، جذب استعداد و تاثیرگذاری برند موثر است.

نظر سنجی و همکاری با کارمندان در طراحی کمک می کند تا هم ویژگی های فضاهای مختلف کاری به خوبی شناخته شود و هم در نهایت رضایت کارکنان را به همراه داشته باشد. و از ویژگی های هیچ سبک دیگری استفاده نکنید. اما بدین معنا نیست که نمیتوانید کمی از این طراحی نیز لذت ببرید. اما قرار نیست کل دفترکارتان را با رنگهای خنثی تزیین کنید. برای این امر طراحان دکوراسیون داخلی میتوانند از رنگهای ملایم، پر انرژی و الهام دهنده استفاده کنند. توجه داشته باشید که چیدمان منظم وسایل می تواند نقش مهمی در طراحی داخلی اداری داشته باشد. اصولا درجه حرارت یک سالن باید در حد نرمال و با توجه به فصول به بهترین شکل خود کنترل شود. علائمی که به پیاده سازی هویت برند در طراحی دفتر کار شما کمک میکنند شامل لوگو، نام شرکت، رنگهای برند و حتی علائم و نشانههایی برای مسیریابی، علائم دپارتمانها یا دفاتر مختلف و حتی فونتی یکسان و یکپارچه که در برندسازی شما مورد استفاده قرار گرفته شده میشود. یکی از مواردی که میتواند در ظاهر دکوراسیون دفتر کار، برندتان را به نمایش بگذارد علائم است. البته استفاده و کاربرد پارتیشن اداری متحرک به دلیل جابه جایی آسانی که دارد ،بسیار زیاد می باشد.

معمولا این استفاده به صورت کاربرد در مبلمان، میز مدیریت و دیوارههای اتاق است. به عنوان مثال، معرفی یک فضای آرام به عنوان اتاق استراحت از منطقه کار اصلی که کارکنان میتوانند با وظایف بسیار زیادی که بر دوش دارند، زمانی برای تمرکز دوباره و دوری از سردرگمی را ایجاد کنند. 2- در مرحله دوم، برای به وجود آوردن همکاری، با در نظر گرفتن ترکیب پیچیده پلان، باید این فضای اداریپ به یک اندازه محیط کاری جدی، آرامش بخش و تفریح را ارائه دهد. در این شرکت اتاق مدیریت و کنفرانس در سطح بالا تری نسبت به قسمت پرسنل و منطقه عمومی واقع شده و به همین جهت با محیطی شناور مواجه هستیم که کاربری ها در کار هم دخالت منفی ندارند. دکوراسیون اتاق کار کوچک برای کارمندان و مدیران باید با دقت بیشتری انجام شود. برای پیاده سازی هویت برند در طراحی داخلی دفتر کار باید نکاتی را بدانید تا بهتر بتوانید برندینگ دفتر کار را انجام دهید و نه تنها محیطی شاد و راحت برای کارکنانتان ایجاد کنید بلکه مشتریانتان نیز از حضور در دفتر کار شما احساس شادابی و آشنایی بیشتری داشته باشند. حتما این نوع لامپها را در ساختمانهای تجاری دیدهاید که نه تنها نور کافی را به فضا میبخشند، بلکه ظاهر چشمگیری نیز دارند.

یکی دیگر ازعوامل موثر در طراحی دکوراسیون مکان های اداری و تجاری نورپردازی است. دکوراسیون داخلی دفتر از جمله نکات بسیار مهمی است که عظمت یک شرکت یا مجموعه تجاری را به مخاطبان نشان می دهد. فرد با ورود به این مجموعه بدون خواندن چیزی یا نگاه انداختن به لوگوی آن میتواند متوجه شود این محیط کار برای چه شرکتی است. در برندینگ دفتر کار چه نکاتی باید رعایت شود؟ بهره گیری از رنگ ها مورد مهم دیگر در برندینگ دفتر کار است. انتخاب مبلمان اداری از جمله عوامل مهم راحتی و جلب توجه ارباب رجوع می باشد. نورپردازی ریلی از جمله روش های نورپردازی می باشد که این روزها از ترندهای طراحی دکوراسیون اداری محسوب می شود . صاحبان کسب و کار و مشاغل مختلف این روزها بیش از پیش به طراحی داخلی دفتر کار خود اهمیت میدهند. در نظر گرفتن دو ورودی برای اتاق مدیریت (یکی از ورودی دفتر کار و دیگر از داخلی اتاق جلسات) ضمن ایجاد فضای خصوصی برای مدیر عامل از رفت و آمد های زیادی جلوگیری به عمل می آورد. می توانید برای نورپردازی اتاق اداری و ایجاد حس و حالی متفاوت در فضای محیط کار از آویزهای سقفی و لوسترهای خاص اداری استفاده کنید.

در حال حاضر سخت ترین کار دنیا، کار ایده پردازی است، به علت اینکه داشتن یک ایده متفاوت و عالی میتواند باعث ایجاد یک فضای متفاوت شود. مرحله بعد ایده پردازی در طراحی داخلی اداری است. ایده پردازی در جزئیات و داشتن خلاقیت میتواند فضا و طرح خلاقانه ای را به وجود آورد. پیش از هر چیزی، کارمندان شما در محیطی که به خوبی، کاربردی، زیبا و راحت دکور شده باشد احساس بهتری خواهند داشت. کارمندان شما در محیطی که در آن برندینگ انجام شده احساس شادابی بیشتری خواهند داشت و وفاداریشان به آن شرکت نیز بیشتر خواهد شد. همه افراد قادر نیستند به تنهایی طراحی خانه را انجام دهند. همچنین دکوراسیون داخلی دفتر کار میتواند به روی خلاقیت کارکنان شما نیز تاثیرگذار باشد که در نهایت خلاقیت بیشتر آنها برای کسب و کارتان بسیار مفید خواهد بود. شاید این موضوع در منزل یک موضوع مهم نباشد اما در اداره یا یک محیط رسمی موضوع بسیار مهمی است زیرا که تاثیری که قرار است شما بر روی مخاطب بگذارید تماماً وابسته به دکوراسیون است که بتواند اعتماد فرد را جذب کند. می توانید برای زمان هایی که نیاز به تمرکز روی کار و فکر کردن دارید، ساکت ترین بخش از محیط را انتخاب کنید.

طراحی داخلی سبک کلاسیک نیز از آن دست سبک هایی است که برای قیمت ساخت ویلا مورد استفاده ی متداول طراحان ویلا قرار می گیرد، چرا که طرفداران چشمگیری در سطح کشور ما دارد. پایه هایی که با منبت کاری تزئین شدهاند نیز فرم زیبایی به میز های اداری کلاسیک دادهاند. چه طرفدار طراحی داخلی فضای اداری به سبک مینیمال باشید و چه سبکهای طراحی داخلی دفتر کار اسکاندیناوی یا کلاسیک را بپسندید، در هر صورت میتوانید از رنگ سفید استفاده کرده و از مزایای استفاده از آن بهرهمند شوید. فضاهایی که معولا هم به سبک کلاسیک دکور می شن. به همین دلیل باید در طراحی داخلی لابی و معماری آن دقت زیادی را در نظر گرفت. البته باید دقت کنید که صرفا داشتن یک دکوراسیون خوب نمی تواند همه چیز باشد . اگرچه پارتیشن شیشه ای مانند پارتیشن ام دی اف منجر به حفظ حریم خصوصی نمی شود اما شیشه برعکس ام دی اف دچار پوسیدگی یا موریانه خوردگی نمی شود. آیا افراد به طور مرتب به دفتر نمی آیند؟ شما با خیال آسوده میتوانید، کارتان را به گروههای حرفهای بسپارید و نتیجه عالی کار را ببینید و از داشتن یک طراحی داخلی اداری شیک و مدرن لذت ببرید.

از مهمترین ویژگیهای انواع مبلمان اداری حرفهای این است که بعد از ساعتها کار وقتی از پشت میز بلند میشوید، از نظر جسمی کمترین احساس ناراحتی را نداشته باشید، پاهایتان ورم نکرده باشد، کمردرد نداشته باشید و دستها و گردنتان آسیب ندیده باشند. ایستگاههای کاری که خیلی کوچک هستند باعث میشود کارمندان احساس کنند که در چیزی شبیه یک قوطی کنسرو کار میکنند. یک ساختمان و یا واحد اداری در واقع فضایی است برای یک سری فعالیت های خاص دفتری و کاری و ایجاد رابطه میان کارمندان و مسئولینی که این فعالیت ها را انجام می دهند و هدف از آن این است که همه ی این افراد در کنار هم بتوانند یکسری کارها را هماهنگ با هم انجام داده و به رشد اقتصادی و درآمدی از آن برسند . طراحی داخلی اداری به شدت منعطف بوده به طور خاص برای آسایش کارمندان انجام شده است. استفاده از انواع گل و گیاه طبیعی میتواند القا کننده حسی تازه و روحیه ای شاد به کارمندان، مدیران و حتی افرادی که روزانه در آنجا رفت و آمد میکنند، باشد. به طور مثال، یکی از بزرگ ترین دغدغه های مدیران و کارفرمایان انتخاب میز مدیریتی و مبلمان اداری مناسب اتاق مدیریت می­باشد.

کار را بارنگ زمینهای ساده و خنثی پیش ببرید و اتاق را با بافتهای غیرمعمول پرکنید. در کنار آن باید بدانید در برندینگ دفتر کار باید از چه نکاتی پیروی کرده و از چه ابزاری استفاده کنید. بلکه میتوانید رنگهای جذابتر، نظیر رنگهای قرمز و یا آبی، نیز در کنار این رنگها استفاده کنید. بلکه باید همه چیز به تناسب خاص خودش در فضا مورد استفاده قرار بگیرد. ایجاد فضایی امن و راحت، تنها به تهیه میز و صندلیهای راحت ختم نمیشود بلکه نحوه چیدمان و دکوراسیون دفتر نیز بر نحوه نگرش کارمندان و بازدید­کنندگان از دفتر شما تأثیرگذار است. طراحی این شرکت اداری همچون ابر قهرمانی شیشه ایی می باشد که این دو ساختمان را به یک دیگر متصل کرده و ماهیت متفاوت دو ساختمان را دچار تغییرات مثبتی کرده است. طراحی داخلی شرکت اداری به علت فرم غیر متداول طبقه به یک پلان انعطاف پذیر نیاز دارد تا تقسیم بندی فضا ها و عرصه بندی به گونه ایی کاملا استاندارد در کنار یک دیگر جای گذاری شوند. بدون شک در کنار تمام جذابیتها و کاربردهایی که قرار است محیط کارتان داشته باشد، راحتی کارکنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.