رام بدون پرداختن به جزئیات خاص، میگوید این کامیون الکتریکی «با ویژگیهای انحصاری فناوری پیشرفته بارگیری میشود» تا «یک بار دیگر بخش کامیونهای پیکاپ را دوباره تعریف کند». اولین خودروی الکتریکی تولیدی رم بخشی از استراتژی بزرگتر Dare Forward 2030 شرکت مادر Stellantis است که بر برقیسازی در میان تمام برندهای جهانی خود تمرکز دارد.
رم کمی دیر وارد بخش کامیون های برقی شده است، اما این برند سرانجام سال آینده رقیب خود را برای فورد F-150 لایتنینگ و شورولت سیلورادو EV خواهد داشت. قبل از اینکه مدل تولیدی در اواخر سال آینده (یا اوایل سال 2024) به بازار ایالات متحده وارد شود، Ram یک مفهوم نزدیک به تولید را در پیش نمایش محصول نهایی نشان خواهد داد. این گوشی در نمایشگاه CES 2023 در ژانویه سال آینده رونمایی خواهد شد.
7عکس ها
طبق آنچه تاکنون می دانیم، این کامیون بدون آلایندگی بر روی پلت فرم STLA Fram که Stellantis در حال حاضر روی آن کار می کند، سوار خواهد شد. این یک معماری مقیاس پذیر است که بسته به مشخصات باتری، می تواند حداکثر برد 500 مایل (805 کیلومتر) در هر بار شارژ را ارائه دهد. در بزرگترین نسخه، این پلتفرم میتواند باتریهای 200 کیلووات ساعتی را در خود جای دهد، اگرچه نمیدانیم بسته باتری کامیون تولیدی Ram چقدر خواهد بود.
Ram میخواهد تا اواسط دهه، در اکثر بخشهایی که در حال حاضر با آن رقابت میکند، یک محصول الکتریکی داشته باشد. این خودروساز قول داده است «به عنوان پیشرو در ترکیبی از زمینههایی که مشتریان کامیونها به آنها بیشتر اهمیت میدهند، رقابت را پشت سر بگذارد: برد، بکسل، بار و زمان شارژ».
این خودروساز یک بیانیه مطبوعاتی رسمی منتشر کرده است که تایید میکند که رونمایی این کانسپت در تاریخ 5 ژانویه در نمایشگاه Consumer Electronics برنامهریزی شده است. تا همین اواخر، تصور می شد که کانسپت Ram 1500 Revolution در این ماه در نمایشگاه خودروی لس آنجلس وارد می شود، اما معلوم شد که یا اطلاعات قبلی نادرست بوده یا سازنده برنامه های خود را تغییر داده است.
یک تصویر تیزر جدید همراه با بیانیه مطبوعاتی رام وجود دارد که برای اولین بار کامیون الکتریکی را از کناری نشان می دهد. این طرح چیز زیادی از کامیون EV را نشان نمی دهد، اما حداقل می توانیم نمایه جانبی عضلانی آن و شکل چراغ های LED در روز در جلو را ببینیم.