- تولید Ineos Grenadier به طور موقت متوقف شده است.
- “کمبود جدی مواد تشکیل دهنده” از سوی تامین کننده دلیل آن است.
- تولید کامل ممکن است تا سال 2025 از سر گرفته نشود.
به روز رسانی: گزارشی از Automotive News از نظریه ما حمایت می کند که Recaro تامین کننده مشکلات تولید در Ineos است. این گزارش به «منابع تأمینکننده» ناشناس اشاره میکند که انگشت اتهام را به سوی سازنده معروف صندلیها نشانه میرود که در حال حاضر در حال اعلام ورشکستگی است.
لندرور مورد علاقه همه، افت تولید است. اینئوس خط مونتاژ را در کارخانه خود در هامباخ فرانسه متوقف کرده و تولید گرنادیر را متوقف کرده است. تولید وانت Grenadier Quartermaster نیز کاهش یافته است و ممکن است تا سال 2025 به همین منوال باقی بماند.
به نظر می رسد که این مشکل نه از Ineos است و نه یک نقص مکانیکی است. بلکه تامین کننده ای که بخش اساسی از قطعات را تولید می کند دلیل خاموشی است. Ineos نام تامین کننده را ذکر نکرده است و ماهیت قطعه مشخص نیست. اما این به قدری مهم است که ظاهراً هیچ راه حلی برای راه اندازی مجدد کارها وجود ندارد.
ممکن است تامین کننده مورد نظر Recaro باشد. یکی از نمایندگان اینئوس گفت اخبار خودرو اروپا اینکه تأمینکننده مشکلساز «در وضعیت پیش از ورشکستگی» قرار داشت. Recaro Automotive در پایان ژوئیه با استناد به “مشکلات مالی قابل توجه به دلیل افزایش شدید قیمت ها در سال های بحرانی اخیر و از دست دادن یک قرارداد بزرگ” اعلام ورشکستگی کرد. این شرکت قصد داشت به تولید صندلی ها و تکمیل سفارشات موجود در طول دوره ورشکستگی ادامه دهد. مشخص نیست که آیا چیزی بین آن زمان و اکنون تغییر کرده است یا خیر.
یکی از سخنگویان Ineos بیانیه زیر را ارائه کرد Motor1.com در مورد تولید:
تولید ما در هامباخ با کمبود جدی قطعات مواجه شده است که خارج از کنترل ما است و باعث می شود برنامه تولید ما قطع شود.
زنجیره های تامین خودرو همیشه پیچیده و چالش برانگیز هستند، اما این در چنین زمان شلوغی برای ما اتفاق می افتد. ما بازخورد بسیار خوبی از مشتریان Grenadier در سراسر جهان دریافت می کنیم و در حال حاضر در بیش از 45 کشور در سراسر جهان حضور داریم. ما در بازارهای کلیدی جدید – مکزیک و چین – در این ماه راه اندازی خواهیم کرد. تا تابستان امسال، ما به اندازه تمام سال 2023 گرنادیر فروخته بودیم. ما شتاب قوی داریم و در مسیر رسیدن به بیش از 20000 خودرو قبل از پایان سال هستیم و ما واقعاً می خواهیم برای مشتریان خود خودرو تولید کنیم، بنابراین این مکث بسیار ناامید کننده است
ما در تلاشهای خود برای راهاندازی مجدد و راهاندازی تولید خود، به منظور رسیدن به تقاضا در سریعترین زمان ممکن، سنگ تمام نمیگذاریم. در حال حاضر، ما در حال اجرای یک سناریوی محافظه کارانه هستیم که باعث می شود در اوایل سال 2025 به نرخ کامل تولید برگردیم. در عین حال، مایلیم از مشتریان خود – به ویژه آنهایی که منتظر هواپیمای گرنادیر خود هستند – برای صبرشان در حین کار تشکر کنیم. بازگشت به سر کار سخت است.