مهندسان کوروت اسرار ZR1 را فاش کردند
انتشار: مرداد 05، 1403
بروزرسانی: 29 اسفند 1403

مهندسان کوروت اسرار ZR1 را فاش کردند


ما در نهایت می دانیم شورولت کوروت ZR1 2025 چیست: قدرتمندترین خودروی اسپرت آمریکا که تا به حال ساخته شده است، با 1064 اسب بخار قدرت زیر پای راست راننده به لطف یک هواپیمای تخت 5.5 لیتری V-8 با توربوشارژ دوقلو. با این حال، چیزهای بیشتری نسبت به اعداد بزرگ در آن وجود دارد. خوشبختانه، ما این فرصت را به دست آوردیم که با چندین مهندس اصلی پشت خودرو، از جمله مهندس ارشد اجرایی آن، تاج جوچتر، صحبت کنیم.

C8 ZR1 آخرین کوروتی است که زیر نظر Juechter رونمایی شد و به این ترتیب، یک جانور خاص است. همانطور که او توضیح می دهد، مخفی نگه داشتن همه چیز سخت بوده است.

Juechter با اشاره به تزئینات اطراف ورودی های رادیاتور جانبی Z06 گفت: "زمانی که Z06 بیرون آمد، مردم به آن می گفتند استخوان جناغی." در C8 ZR1، "استخوان آرزو" توخالی شده بود، شکل آن برای تغذیه هوای خنک به ترمزهای عقب، یکی از چندین جزء کلیدی کوروت های کم قدرت که برای قرار دادن هیولای دو توربوشارژ جنرال موتور بهینه سازی شده بود، اصلاح شد.

<p><em>موتور کوروت ZR1 2025</em></p>

موتور LT6 Z06 و LT7 ZR1 نیز ارتباط نزدیکی با هم دارند. برخی از قطعات LT6 به وضوح برای سازگاری با سیستم توربوشارژ ZR1 طراحی شده بودند. به عنوان مثال، مخزن روغن کاروان خشک بین دو موتور مشترک است. با این حال، برای جلوگیری از لوله کشی توربوشارژر مجسمه سازی شده است. "اگر به یک LT6 نگاه کنید، یک منطقه عجیب و غریب وجود دارد که استفاده نمی شود. و چرا باید تانک را اینطور مجسمه سازی کنیم؟" داستین گاردنر، دستیار مهندس ارشد موتور بلوک کوچک، به ما گفت.

از زمانی که Z06 برای اولین بار معرفی شد، این جزئیات و سایر جزئیات در تمام مدت در معرض دید عموم پنهان شده اند. جزئیات مشابه که به سختی قابل تشخیص هستند شامل بخش هایی از خود بلوک موتور هستند - ریخته گری یکسان بین دو موتور - که به طور متفاوتی بین دو ماشین ماشین کاری می شوند.

قدرتمندترین کوروت ها در طول تاریخ

موتور 1

آنچه به همان اندازه جالب است این است که چقدر ثابت مانده است. به عنوان مثال، هر C8 دارای همان شاسی پایه است، فقط با اجزای مختلف تعلیق غیر فنری متصل شده است. در نتیجه، هر موتوری باید در همان فضای پشت سرنشینان قرار بگیرد، که یکی از دلایلی بود که خودرو به موتور وسط رفت.

در قسمت پشتی فضای بسیار بیشتری برای انواع پیشرانه ها نسبت به زیر کاپوت وجود دارد، که این همان چیزی است که راه اندازی توربو دوقلو را فعال می کند.

"با وجود لاستیک ها [in the back] Juechter توضیح داد: "بنابراین بین سطح داخلی دیوارهای جانبی، شما هنوز حدود [this] فضای زیادی دارد." او با اشاره به موتور LT7 در کنار خود گفت.

همانطور که گفته شد، طرف های داغ توربوشارژر هنوز به عنوان بخشی از منیفولدهای اگزوز ریخته می شوند و همه چیز دقیقاً در مقابل بلوک قرار گرفته است تا موتور تا حد امکان باریک شود. اگر کوروت هنوز موتور جلو بود، رفتن به توربو احتمالاً به معنای پیکربندی داغی بود که چالش های خاص خود را دارد.

"تنها انگیزه برای انجام Hot-vee این است... زیرا موتور در جلو است. شما نمی توانید توربوها را در کناری قرار دهید. [a V-8] با چرخ هایی که می چرخند." گاردنر گفت: "با معماری موتور وسط، ما اتاق را اینجا در طرفین داریم."

همه این جزئیات و موارد دیگر - مانند نکاتی درباره یک کوروت حتی قدرتمندتر - بخشی از یک بحث عالی با تیم کوروت بود، در حالی که آنها من را در اطراف یک بریدگی کامل از یک ZR1 چرخاندند. و قبل از اینکه شما تماشا کنید، بله، من فراموش کردم که کوله پشتی ام را برای همه چیز در بیاورم.

متاسف.

در هر صورت، ما با همه از جوچتر و گاردنر فوق الذکر و همچنین مهندس ارشد جاش هولدر و غیره صحبت کردیم. اگر می خواهید درباره ZR1 اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مکان برای انجام آن است.



منبع