موتور گازی جدید تویوتا اسپرت به نظر می رسد


در اواخر ماه می، تویوتا یک خانواده کاملاً جدید از موتورهای بنزینی چهار سیلندر با حجم های 1.5 و 2.0 لیتری را معرفی کرد. اینها جمع و جورتر و سبک تر خواهند بود و در عین حال قدرت اضافی و مصرف سوخت بهتری را ارائه می دهند. کوچکتر از این دو در طعم‌های تنفس طبیعی و توربوشارژ می‌آید در حالی که دیگری با القای اجباری مهندسی می‌شود. یک ویدیوی جدید به ما اجازه می دهد تا بشنویم تویوتا روی چه چیزی کار می کند.

ارسال شده در تویوتا تایمز مسئول مجله یوتیوب کانال یک ویدیوی جالب از یک نمونه اولیه است. اگرچه این خودرو یک “راز” است و به همین دلیل عمداً محو شده است، کابین اسپارتان آن به ما می گوید که با یک Lexus IS روبرو هستیم. این ویدیو که در ژاپن و در فوجی اسپید وی گرفته شده است، به ما اجازه می دهد تا برای اولین بار صدای چهار ضربه گیر تازه توسعه یافته تویوتا را بشنویم. ما بسیار شگفت زده شدیم که صدای عالی به نظر می رسد، بنابراین می تواند یک مسابقه عالی برای یک ماشین اسپرت باشد.

موتور هنوز در حال توسعه است و تویوتا نمی گوید که آیا نمونه اولیه 1.5 بود یا 2.0. تاکاشی اوهارا پشت فرمان روی آن صندلی سطلی قرمز عروس نشسته است، که اساساً مسئول توسعه موتور است. می‌توانیم او را با استفاده از دنده‌های دنده پشت فرمان ببینیم. امیدواریم که خودروهای تولیدی بعدی دارای گزینه تعویض چوب باشند. تویوتا تایمز روزنامه نگار یوتا تومیکاوا سوار بر تفنگ ساچمه ای در لکسوس اصلاح شده است.

از آنجایی که موتور در حال انجام است، سخت افزارهای اندازه گیری زیادی وجود دارد که معمولاً صندلی های عقب را در IS پیدا می کنید. به طرز عجیبی، تویوتا کنسول وسط را تار کرد تا چیزی را که فقط می‌توانیم تصور کنیم جالب است فاش نکند. با قضاوت بر اساس موسیقی متن، به نظر می رسد که این یک موتور شاد است. Uehara اشاره می کند که به لطف اندازه کوچکتر، موتور بنزینی عقب تر نصب می شود و مرکز ثقل را پایین می آورد و لرزش های احساس شده در داخل کابین را کاهش می دهد.

رئیس موتور در تویوتا تا آنجا پیش می رود که می گوید این یک “موتور کاملاً جدید” خواهد بود. او با ذکر اینکه نسخه نصب شده در Lexus IS به طور خاص برای “دوستداران خودرویی که انتظار کمی چیز اضافی دارند” در حال توسعه است، ما را اذیت می کند. این به ما می گوید که روزی یک خودروی پرفورمنس را نیرو می دهد. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا در نسل بعدی GR86 عرضه خواهد شد یا خیر، اما ما تعجب نخواهیم کرد.



<p>موتور جدید 1.5 لیتری تنفس طبیعی تویوتا</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

موتور 1.5 لیتری تویوتا جدید

به شما یادآوری می کنیم که موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی در حال توسعه است تا جایگزین 3 سیلندر فعلی موجود در مدل های مختلف شود. برای “انقلابی کردن بسته بندی وسایل نقلیه” از نظر حجم، ارتفاع و وزن 10 درصد کوچکتر خواهد بود. هنگامی که موتور در ابتدا معرفی شد، تویوتا آن را در نسل فعلی پریوس نصب کرد تا تفاوت ارتفاع را برجسته کند. این به طراحان این آزادی را می‌دهد که کاپوت را پایین بیاورند و بخش‌های جلویی شبیه به EV را برای آیرودینامیک بهتر برای دستیابی به کارایی بیشتر ایجاد کنند. برای خودروهای سدان، این شرکت پیش بینی می کند که مصرف سوخت 12 درصد افزایش یابد.

واحد 1.5 لیتری توربوشارژ در مقایسه با موتور 2.5 لیتری NA که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، 20 درصد حجم کمتری خواهد داشت. علاوه بر این، تویوتا قصد دارد ارتفاع خود را تا 15 درصد کاهش دهد و راندمان را تا 30 درصد افزایش دهد. صادقانه بگویم، بخش دوم بیش از حد جاه طلبانه به نظر می رسد.



<p>موتور جدید تویوتا 2.0 لیتری</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture>
<div class=

موتور جدید تویوتا 2.0 لیتری

در مورد موتور 2.0 لیتری توربو بزرگتر، 10 درصد کوچکتر و سبکتر از موتور 2.4 لیتری موجود خواهد بود. در عین حال، تویوتا از قدرت اضافی و همچنین افزایش 30 درصدی در مصرف سوخت خبر می دهد. مشابه موتورهای 1.5 لیتری، 2.0 با در نظر گرفتن برقی سازی توسعه می یابد.

هنوز خبری در مورد زمان نصب این موتورها در خودروهای تولیدی وجود ندارد. از آنجایی که توسعه به پایان نرسیده است، بعید به نظر می رسد که آنها برای یک وسیله نقلیه برنامه ریزی شده برای عرضه در سال 2025 آماده باشند. گزارشی از فایننشال تایمز ادعا می کند اولین خودروهای با موتورهای جدید در اواخر سال 2026 تولید می شوند.



منبع