مک لارن صاحب جدید دارد


رسمی است—گروه مک لارن صاحب جدیدی دارد. شرکت هولدینگ ممتلکات بحرین، صندوق سرمایه گذاری دولتی این کشور، مالکیت کامل این خودروساز را به دست گرفته و سهام خود را از 60 درصد به 100 افزایش داده است.

جزئیات کمی در مورد معنای این موضوع برای مک لارن خودرو وجود دارد. رئیس اجرایی این گروه، پل والش، گفت که این حرکت “به ما امکان می دهد تا بر ارائه طرح تجاری بلندمدت خود تمرکز کنیم.” این شامل سرمایه گذاری در محصولات و فناوری های جدید می شود.

مک لارن اتوموتیو احتمالاً اکنون از حمایت مالی لازم برای تأمین بودجه توسعه مدل‌های آینده و الکتریکی کردن خط تولید خود برخوردار است. این سازنده سوپراسپرت در سال‌های اخیر با مشکلات مالی مواجه شده است و برخی از وسایل نقلیه تاریخی خود را در سال 2022 به فروش رسانده است تا سوپراسپرت معوق آرتورا تامین مالی کند. یک سال قبل از آن مک لارن دفتر مرکزی و کارخانه فرمول 1 خود را فروخت.

این لباس در سال 2022 مدیر عامل جدیدی شد و 750S را در سال 2023 به بازار عرضه کرد که جانشین 720S موفق بود. همچنین اواخر سال گذشته یک نسخه به روز شده از ابرخودروی کاربردی خود را معرفی کرد و GT را به GTS تبدیل کرد.

شایعاتی وجود دارد که این شرکت می تواند هایپرکار جدید خود را تا پایان سال عرضه کند. مک لارن در حال “تنظیم دقیق” آن است، که گفته می شود یک موتور پلاگین هیبریدی V8 با قدرت بیش از 1000 اسب بخار را بسته بندی می کند. طبق گزارش‌ها، درهای دو وجهی این برند را برای درب‌های مرغابی کنار می‌گذارد، یک شاسی کاملاً فیبر کربنی دریافت می‌کند و دارای اجزای تعلیق با چاپ سه بعدی است.

چند ماه پس از اینکه مایکل لایترز به عنوان مدیرعامل مک لارن رسید، او اعتراف کرد که مدل‌های گذشته «محصولات نابالغ» بودند. مالکان جدید باید کمک کنند تا سرمایه و ثبات را برای شرکت به ارمغان بیاورند، زیرا شرکت برای گسترش، تطبیق و بهبود کیفیت محصول خود تلاش می کند.



منبع