مک لارن می گوید 750S آغازی برای پایان برای سوپراسپرت های V8 خالص است


حتی اگر خودروهای کمتری نسبت به خودروسازان اصلی تولید می‌کنند، شرکت‌هایی که در تجارت ابرخودروها فعالیت می‌کنند، از مقررات سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای مصون نیستند. به همین دلیل است که خودروهای پرفورمنس در سال‌های اخیر دوزهای سنگینی از الکترون دریافت کرده‌اند، به طوری که خودروهای هیبریدی فراری اکنون در واقع فروش بیشتری نسبت به خودروهای ICE دارند. رقیب مارانلو از ووکینگ با برقی‌سازی غریبه نیست، زیرا P1 را در سال 2012 معرفی کرد.

در سال 2023، آرتورا PHEV برند بریتانیایی با V6 کوچکتر است، اما اگر می خواهید یک تجربه ICE خالص داشته باشید، باید 750S را که اخیراً سوار شده ایم، تهیه کنید. قرار نیست برای همیشه اینجا بماند زیرا چارلز ساندرسون، مدیر فنی مک‌لارن می‌گوید که پیشرانه فقط V8 در زمان قرضی زندگی می‌کند. او پیشنهاد کرد که 750S ممکن است آخرین خودروی تولیدی این شرکت باشد که یک V8 را در حالی که برقی‌سازی نمی‌کند ارائه می‌کند. او در را برای نسخه‌های ویژه محدود با هشت سیلندر و بدون موتور الکتریکی باز گذاشت.

در اینجا آنچه او در مصاحبه با مجله استرالیا گفته است فروش خودرو: “من هرگز به طور رسمی به آن متعهد نخواهم شد، اما فکر می کنم این احتمالا آخرین V8 تولید سری غیر الکتریکی باشد که مطابق با مقررات جهانی در زمینه احتراق داخلی است. ما دوست داریم که [keep it going] زیرا چیز خاصی در مورد احتراق داخلی وجود دارد و بازاری برای آن وجود دارد. ما از آن لذت می بریم و فکر می کنم مشتریان آن را دوست دارند.”

او ادامه داد که در حالی که یک موتور احتراق داخلی “تجربه بسیار ناب” را ارائه می دهد، مک لارن گزینه های خود را با بررسی هیبریدسازی باز نگه می دارد. ساندرسون اشاره کرد که این شرکت در حال بررسی تمام گزینه های پیشرانه است. با این حال، بعید است که یک ابرخودروی تمام الکتریکی به زودی اتفاق بیفتد. در اوایل اکتبر، مدیر عامل مک لارن، مایکل لیترز، فاش کرد که فکر نمی‌کند فناوری EV تا سال 2030 برای «سوپراسپرت‌های واقعی» آماده باشد.

برای سال‌ها، مک‌لارن صرفاً بر روی خودروهای سوپراسپرت تمرکز کرده و بخش سودآور شاسی‌بلندها را نادیده می‌گیرد، زیرا می‌ترسد که برند را کمرنگ کند. تیم مدیریت جدید چیزها را متفاوت می بیند، زیرا مدل سواری بالا را به طور کامل رد نکرده است. با این حال، مدتی طول می کشد. در مصاحبه قبلی در جریان جشنواره سرعت گودوود، لیترز اشاره کرد که این شرکت ابتدا باید قبل از ورود یک SUV شروع به کسب درآمد واقعی کند. او از این مدل کاربردی تر به عنوان “عملکرد مشترک” با داشتن بیش از دو صندلی و یک جفت درب اضافی یاد کرد.



منبع