میانگین قیمت فروش مک لارن جدید 312000 دلار است


این فقط در سوپراسپرت ها گران هستند. در یک نکته جدی تر، مردم واقعاً چقدر پول برای یک خودروی پرفورمنس و با حجم کم مصرف می کنند؟ در مورد مک لارن، این عدد جادویی باید 240000 پوند یا تقریباً 312000 دلار با نرخ ارز فعلی باشد. افشای جالب توسط مدیر عامل مایکل لیترز در مصاحبه ای با وی انجام شد اخبار خودرو اروپا.

مرد مسئول در برند مستقر در ووکینگ می‌خواهد این رقم افزایش یابد و معتقد است که امسال این رقم بالا خواهد رفت. مک لارن در سال 2023 آرتوراهای “مقرون به صرفه” تری را فروخت، در حالی که در سال 2024، گران تر 750S محبوبیت خود را نشان می دهد. جانشین 720S معمولا بین 250000-260000 پوند (325000-338000 دلار) به فروش می رسد. لایترز می گوید که این شرکت می تواند به طور مصنوعی قیمت اولیه خودروهای خود را افزایش دهد و حق بیمه بالاتری را برای آپشن ها اعمال کند، اما این اشتباه است: “شما می توانید قیمت را افزایش دهید، اما بدون ماده محصول که منطقی نیست.”

مجموعه مدل‌های «سری نهایی» مک لارن، فضای زیادی بالاتر از 750S به این شرکت می‌دهد. به Solus GT، Speedtail، Senna، Elva و جانشین آینده P1 فکر کنید. دومی با کد “P18” شناخته می شود و شایعه شده است که یک موتور V-8 کاملاً جدید با قدرت تقریباً 1000 اسب بخار دریافت می کند. ظاهراً در سال 2026 با قیمت برچسب تخمینی 2 میلیون دلار در ایالات متحده فرود خواهد آمد.

اگرچه مک لارن قصد ندارد تولید را محدود کند، اما در حالت ایده آل می خواهد خودروهای کمتری با حاشیه سود بیشتر بفروشد. رئیس Honcho ادعا می کند که تمرکز از حجم خارج شده است و این شرکت دیگر خودروها را در نمایندگی های فروش در ایالات متحده ذخیره نمی کند. در مورد 750S، دوره تولید منحصراً از سفارشات دریافتی از مشتریان ایجاد می شود. هدف “ایجاد کمبود و انحصار برای محصول” است، فرمولی که رقیب اصلی فراری آن را کامل کرده است.

علیرغم رویکرد “کمتر، بیشتر”، این خط تولید احتمالاً به یک مدل 2+2 یا حتی یک SUV گسترش خواهد یافت. این یک چرخش 180 درجه ای در مقایسه با استراتژی های برنامه ریزی محصول قبلی است که همه آنها را کاملاً از SUV ها حذف می کردند. یک خودروی کاربردی تر نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی دارد، به همین دلیل مک لارن در نظر دارد پلت فرم موجود را از یک خودروساز دیگر تطبیق دهد. لیترز گفت اخبار خودرو این شرکت در حال حاضر مذاکرات “بسیار امیدوار کننده” با چندین خودروساز دارد.

مک لارن یکی از آخرین برندهایی است که SUV خودش را ندارد. استون مارتین، بنتلی، لامبورگینی، رولز رویس، و حتی فراری در خودروهای اسپرت خودروهای کاربردی پرش کرده اند. بوگاتی، کونیگزگ و پاگانی تاکنون در برابر این وسوسه مقاومت کرده‌اند، اما تا کی؟



منبع