لاستیکها جذابترین بخش یک خودرو نیستند، اما در مورد هندلینگ میتوانند تفاوت ایجاد کنند. بیشتر و بیشتر، تولیدکنندگان با شرکتهای تایرسازی برای توسعه لاستیکهای سفارشی همکاری میکنند و به مهندسان این امکان را میدهند تا مواردی مانند سیستم تعلیق، فرمان و ترمز را با یک ترکیب خاص مطابقت دهند. و کار فوق العاده ای می طلبد.
را بررسی تایر کانال یوتیوب از زمین های آزمایشی میشلن در لادوکس فرانسه بازدید کرد تا بفهمد مهندسان برای توسعه تایر میشلین پایلوت اسپورت S 5 که در مرسدس-AMG GT جدید یافت می شود چه کارهایی انجام دادند. اگرچه آنها از نام مشابه Sport S 5 خارج از قفسه استفاده می کنند، نسخه AMG از ساختار لاستیکی کاملاً متفاوتی استفاده می کند.
یوتیوب
یوتیوب
لاستیک ها از سه ترکیب مختلف استفاده می کنند که از بخش های مختلف آج تشکیل شده است. قسمت داخلی آج جلو عمدتاً برای گرفتن مرطوب تنظیم شده است، در حالی که آج میانی برای عملکرد خشک وجود دارد. قسمت بیرونی تایر از لاستیک با استقامت بالا است که برای کار در مسیر مناسب است. در قسمت عقب، دو بخش برای گرفتن مرطوب و یک بخش میانی برای عملکرد خشک وجود دارد. در بیرون، یک ترکیب خشک عملکرد محور را خواهید دید.
میشلن سه سال به تنهایی روی این لاستیک ها وقت گذاشت و از 25 ترکیب مختلف در جلو و 20 ترکیب در عقب استفاده کرد تا در نهایت در مورد ترکیب نهایی تصمیم گرفت. همه اینها فقط برای یک ماشین.
Pierre-Antoine Gregoire، راننده اصلی توسعه این پروژه، گفت که بیشتر وقت خود را صرف کامل کردن “هندلینگ نرم” تایرها کرده است. این به این معنی است که چیزهای کوچکی را که ممکن است به آنها فکر نکنید، مانند نحوه ردیابی خودرو در جاده مستقیم، میزان منطقه مرده از روی فرمان، وزن تایر در هنگام پیچیدن، و نحوه واکنش سریع دیواره کناری به آن را به صفر برسانید. انتقال.
Gregoire می گوید سخت ترین بخش در مورد این لاستیک، یافتن تعادل خوب بین هندلینگ مرطوب و خشک بود. مرسدس خواستار عملکرد خوب تایر در هر دو سناریو بود – یک سفارش بلند برای هر لاستیک – بنابراین تیم میشلن مجبور شد ترکیبات را با هم ترکیب کند و همه اینها را در عین حال تلاش کند تا با چرخه توسعه AMG GT که در همان زمان اتفاق میافتاد همگام شود.