وقتی خودروساز اعتراف می کند که یکی از محصولاتش “موفق نبوده”، می دانید که معاملاتی وجود دارد که باید انجام دهید. تویوتا در تلاش است با حذف 49 درصد از قیمت اصلی سدان هیدروژنی، مردم را به خرید Mirai که کمفروش میکند، ترغیب کند. تریم Limited اکنون 33000 دلار ارزان تر از MSRP 67115 دلاری است. ماشین ها مستقیم یک بولتن برای نمایندگی ها ارسال کرد و این تخفیف در وب سایت تویوتا تایید شد.
برای شیرین کردن قابلمه، کاهش قیمت گسترده را می توان با تامین مالی صفر درصد برای 72 ماه ترکیب کرد. به تریم پایه XLE بچسبید و تویوتا 25000 دلار از برچسب 50190 دلاری اصلی کاهش می دهد. این مشوق نقدی را می توان با صفر درصد APR در Mirai سطح پایه نیز ترکیب کرد.
تویوتا برای شیرین کردن دیگ 15000 دلار سوخت هیدروژنی را به مدت 6 سال وارد می کند. این بدان معناست که خریدار Mirai Limited می تواند تا 48000 دلار پس انداز کند. یک Mirai XLE با انگیزه نقدی چربی همراه با سوخت رایگان 37000 دلار صرفه جویی می کند.
فروش دقیقا چقدر بد است؟ هیچ فایده ای برای زدن دور بوته وجود ندارد – آنها افتضاح هستند. تا ماه ژوئن، تویوتا تنها 245 خودرو در ایالات متحده فروخت که نشان دهنده کاهش 85.8 درصدی نسبت به شش ماهه اول سال 2022 است. ماه گذشته، تنها 20 خودرو دست به دست شدند. علیرغم فروش کم، این شرکت تعهد بلندمدت خود را به فناوری هیدروژن در ایمیلی که به موتور 1 چندین ماه پیش
تویوتا تنها برند ژاپنی نیست که خودروی هیدروژنی را در ایالات متحده عرضه می کند. هوندا اخیراً CR-V e:FCEV را به عنوان یک پلاگین هیبریدی عرضه کرده است زیرا این کراس اوور دارای بسته باتری قابل شارژ نیز می باشد. از طرف دیگر، سلول سوختی هیوندای نکسو کره جنوبی هنوز در دسترس است. از این سه، تنها CR-V e:FCEV در ایالات متحده ساخته شده است.
در جاهای دیگر، BMW اواخر سال جاری تصمیم خواهد گرفت که آیا خودروی هیدروژنی بسازد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، قبل از پایان دهه به فروش می رسد و راه را برای مدل های بیشتری که در دهه 2030 برنامه ریزی شده اند، هموار می کند.