شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 اینجاست، و بسیار دلخراش است. به پنجره پشتی با دقت نگاه کنید و فردی را خواهید دید که تا حد زیادی مسئول آن است – مهندس ارشد اجرایی کوروت تاج جوئچتر. او پس از 47 سال در جنرال موتورز بازنشسته میشود و ZR1 برای قدردانی از مشارکتهایش در کوروت، نشان کوچکی روی شیشه دارد.
آن را روی شیشه عقب ZR1 در گوشه سمت چپ بالا پیدا خواهید کرد. این یک گرافیک کوچک است که شباهت سر او را نشان می دهد، درست مانند C8 Corvettes قبلی با Zora Arkus-Duntov. با این حال Juechter فقط در ZR1 نخواهد بود. او بر روی شیشه جلو و پانل تقویت تونل برای همه کوروت ها از مدل سال 2025 خواهد بود.
مارک رویس، رئیس جنرال موتورز در بیانیهای گفت: «تاج تقریباً پنج دهه، هر روز که سر کار میآمد، وسایل نقلیه و شرکت ما را بهتر میکرد و حرفهاش با سریعترین و قدرتمندترین کوروت از همه آنها به اوج میرسید.» ZR1 و تمام کوروتهای بعدی، این نماد را برای بزرگداشت کمکهای عظیم او و جشن گرفتن میراث او برای همیشه خواهند پوشید.
شیشه عقب ZR1 خاص است، زیرا نشانگر بازگشت شیشه عقب تقسیم شده است. پنجره کلاسیک اسپلیت که صرفاً در سال 1963 ارائه شد، مورد علاقهترین «Vettes» است. اما پنجره ZR1 صرفاً یک تماس به دوران C2 نیست. با دو توربوشارژر و 1064 اسب بخار قدرت زیر شیشه، تقویت و تهویه اضافی برای کنترل نیرو و گرما مورد نیاز بود. بنابراین بسیار مناسب است که چهره Juechter برای اولین بار در پنجره پشتی ZR1 ظاهر شود. این هم اشاره ای به گذشته کوروت است و هم یک جزء کلیدی مهندسی شده تا ZR1 را به ماشین دیوانه کننده ای که هست تبدیل کند.
شورلت
چقدر دیوونه حرف میزنیم LT7 V-8 تا 8000 دور در دقیقه میچرخد و از آسیاب مشتق شده از F1 در مرسدس-AMG One قدرتمندتر است. نسبت قدرت به وزن ZR1 بهتر از بوگاتی ویرون است. دارای 1200 پوند نیروی رو به پایین است. با این حال، احتمالاً این دیوانهکنندهترین «Vette» دوران C8 نیست. کوروت زورا که شایعه شده است احتمالاً از V-8 موجود ZR1 استفاده می کند و سیستم هیبریدی E-Ray را اضافه می کند.
ادای احترام یک آواز قو مناسب برای زندگی حرفه ای 47 ساله تاج است. ما برای او آرزوی بازنشستگی می کنیم، اگرچه ما گمان می کنیم این آخرین باری نیست که تخصص او یک کوروت داغ را به ارمغان می آورد.