نام پورشه 911 داکار تایید شد، خودروی اسپرت همه‌جانبه در 16 نوامبر رونمایی می‌شود


911 ماجراجویانه پورشه که قبلاً با نام سافاری شناخته می‌شد، رسماً پسوند «داکار» را به‌عنوان نشانه‌ای از پیروزی این شرکت در سال 1984 در رالی طاقت‌فرسا پاریس-داکار به همراه خواهد داشت. 953 که توسط رنه متگه و دومینیک لموین هدایت می شد، اولین 911 بود که یک سال قبل از عرضه 959 به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شد. بدیهی است که AWD در مدل جدید 992 استاندارد خواهد بود. اولین نمایش جهانی در تاریخ 16 نوامبر در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2022 تعیین شده است.

پورشه به جزئیات در مورد مشخصات فنی خودرو نمی‌پردازد، اما می‌گوید نمونه‌های اولیه 911 داکار بیش از 500000 کیلومتر (310685 مایل) پیموده‌اند. بیش از 10000 کیلومتر (6213 مایل) در محیط های مختلف خارج از جاده انجام شد. وسایل نقلیه آزمایشی در پیست آزمایشی Château de Lastours در جنوب فرانسه و همچنین در Arjeplog در زمین های آزمایشی با سرعت انجام شدند. نماد رالی و سفیر پورشه، Walter Röhrl، به مهندسان و رانندگان آزمایشی در دریاچه‌های یخ زده سوئد پیوست.

سواری 911 به دبی و مراکش نیز منتقل شد، جایی که مجبور بود دمای تا 45 درجه سانتیگراد (113 درجه فارنهایت) را تحمل کند و از تپه های شنی به ارتفاع 50 متر (164 فوت) بالا برود. به ما گفته می‌شود که نسخه جدید داکار دارای لاستیک‌های مخصوص آفرود و یک سیستم ABS مجدد کالیبره‌شده برای بهبود ترمز روی سنگ‌ریزه است. به اندازه نمونه‌های اولیه‌ای که با محورهای پورتال و لاستیک درشت از بلندترین آتشفشان جهان بالا رفتند، سخت نیست.

داکار تنها عضو جدید خانواده همیشه در حال رشد 911 نیست، زیرا پورشه همچنین در حال کار بر روی یک مدل هیبریدی است، جاسوسی مدل غیر PHEV در موارد متعدد آزمایش را مشاهده کرده است. یک 911 تمام برقی باید منتظر بماند، زیرا کارشناسان زوفنهاوزن گفته اند که تا قبل از سال 2030 عرضه نخواهد شد.

صحبت از خودروهای اسپرت روی پایه های گروه فولکس واگن، لامبورگینی به زودی هوراکان استراتو را به عنوان یک ابرخودروی V10 تنفس طبیعی با سیستم چهارچرخ محرک و سیستم تعلیق رونمایی خواهد کرد. این آخرین مدل ICE خالص از خودروساز Sant’Agata Bolognese خواهد بود.



منبع