روز چهارشنبه هفته گذشته (۳۱ مردادماه ۱۴۰۳)، نخستین رویداد باشگاه مشتریان شرکت توسعه وساخت خودرو برقی نوین ماهان (نبکا) که تولیدکننده نخستین خودرو تمام الکتریکی در ایران محسوب می شود، با حضور دکتر پویا سالاری شریف، مدیرعامل این شرکت و مسئولان واحدهای بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش (بم خودرو)، شارژر و نرم افزار (مپنا) و کنترل کیفیت کارخانه و جمعی از دارندگان خودروهای اسکای ول ET5 در هتل المپیک تهران برگزار شد.
\nدر این نشست که هدف از برگزاری آن، بهبود تجربه کاربری دارندگان این خودرو برقی و افزایش رضایت آن ها بود، دارندگان اسکای ول ET5 تجربیات خود را در زمینه استفاده از این خودرو به اشتراک گذاشتند و سوالات خود را در این راستا مطرح کردند.
\nشرکت نبکا نیز از این فرصت بهره برد تا ضمن پاسخ گویی به این پرسش ها و تقویت ارتباط با مشتریان، نرم افزار خودروهای آن ها را در طول زمان حضورشان در رویداد، به روزرسانی کند و تجربه بهتری از سواری با اسکایول ET5 را به دارندگان این خودرو ارائه دهد.
\nعملیاتی شدن شارژرهای 120 کیلوواتی در ماه های آینده
\nمدیرعامل شرکت نبکا در ابتدای سخنان خود در این گردهمایی، خطاب به مشتریان گفت: «این افتخار بزرگی برای شما عزیزان است که نخستین خریداران خودرو برقی در تاریخ کشورمان هستید. چراکه با جرأت و جسارتی تحسین برانگیز، ریسک خرید یک خودرو برقی را به عنوان مصرق کننده شخصی پذیرفتید تا هم از مزایای آن بهره ببرید و گامی درجهت حفظ محیط زیست بردارید.»
\nوی با بیان این که اسکای ول ET5 یکی از بهترین و باکیفیت ترین محصولات تمام برقی تولیدشده در کشور چین است، اظهار داشت: «همزمان با برگزاری این نشست، نرم افزار خودروهای شما در حال به روزرسانی و همچنین نصب مسیریاب جدید است و اگر هم به روزرسانی نرم افزاری تعدادی از خودروها در این فرصت نگنجید، در واحد خدمات پس ازفروش پذیرای شما برای انجام این کار هستیم.»
\nسالاری شریف با اشاره به فست شارژرهای DC 60 کیلوواتی نصب شده در سطح شهر تهران که عملیاتی شده اند، افزود: «با توجه به شرایط فعلی شبکه برق پایتخت، خروجی این شارژها که روی پنل های آن ها نیز مشاهده می شود، زیر 40 کیلووات است. این موضوع سبب می شود مدت زمان رسیدن شارژ خودرو از 20 تا 80 درصد، به 45 دقیقه تا یک ساعت افزایش یابد که دمای بالای هوا نیز در طولانی شدن این فرآیند موثر است. به عنوان مثال، این فرآیند هنگام ظهر طولانی تر و شب هنگام کوتاه تر است.»
\nوی با بیان این که تعدادی شارژر 120 کیلوواتی نیز در تهران نصب شده که هنوز عملیاتی نشده اند، ادامه داد: «این شارژرها نیز قرار است در ماه های آینده عملیاتی شوند که زمان شارژ خودروها را کوتاه تر خواهند کرد.»
\nمدیرعامل شرکت نبکا اضافه کرد: «بهترین شارژر AC دیواری خانگی در دسترس هم شارژر 7.5 کیلوواتی شرکت مکو (زیرمجموعه مپنا) است که بسته به میزان فشار و نوسان برق محل استفاده معمولا طی 6 ساعت شارژ خودرو را از 20 به 80 درصد می رساند.» وی به دارندگان خودروهای برقی توصیه کرد برای طولانی تر شدن عمر باتری و آسیب ندیدن آن، ترجیحا اجازه ندهند شارژ باتری خودرو آن ها به زیر 20 درصد یا بالای 80 درصد برسد.
\nعرضه ساعت هوشمند اسکای ول ET5 از ماه آینده
\nدر ادامه این نشست، تعدادی از دارندگان خودرو اسکای ول ET5 ضمن ابراز علاقه مندی به فعال سازی قابلیت های Connected Car و اپلیکیشن تلفن همراه برای کنترل خودرو از راه دور، آخرین وضعیت فرآیند تدوین قوانین و مقررات این حوزه را جویا شدند که مدیرعامل شرکت نبکا با اشاره به تعیین ایرانسل به عنوان اپراتور خودروهای متصل، پاسخ داد: «دو نهاد مرجع مرتبط با این موضوع در کشور ما یعنی شورای عالی فضای مجازی و سازمان پدافند غیرعامل، برخی ملاحظات امنیتی را درخصوص تعیین سطح دسترسی اطلاعاتی که توسط خودرو ارسال و دریافت می شود را مطرح کرده اند که در حال بررسی است تا در آیین نامه های اجرایی مربوط به خودروهای متصل لحاظ شود.»
\nوی درخصوص فعال سازی دستیار صوتی این خودرو نیز گفت: «فرامین قابل اجرای دستیار صوتی ET5 بسیار گسترده تر از 8 تا 10 فرمان اصلی و مرتبط با بحث هوش مصنوعی (چت GTP) و اتصال خودرو بوده که همان ملاحظات خودروهای متصل بر آن مترتب است.»
\nسالاری شریف همچنین با معرفی ساعت هوشمندی که شرکت اسکای ول برای دارندگان خودرو ET5 آماده کرده است، گفت: «این ساعت هوشمند که از ماه آینده روی سایت ما عرضه خواهد شد، علاوه بر برخورداری از قابلیت های ساعت های ورزشی مانند قدم شمار، اندازه گیری سطح اکسیژن و فشار خون، ضربان قلب و...، مانند ریموت خودرو قادر به باز کردن درها از فاصله 4 تا 5 متری و درِ صندوق و... است که راننده را از همراه داشتن کلید خودرو بی نیاز می کند.»
\nبرگزاری دوره سوم آموزش تکنسین های بخش خدمات پس از فروش
\nمدیرعامل شرکت توسعه وساخت خودرو برقی نوین ماهان (نبکا) در ادامه از برگزاری دوره سوم آموزشی تکنسین های مرکز خدمات پس از فروش برای ارائه هرچه بهتر سرویس ها و تعمیرات با حضور نمایندگانی از شرکت اسکای ول خبر داد و گفت: «با توجه به برگزاری این کلاس های توجیهی و به روزرسانی هایی که در این بخش انجام خواهد شد، سطح کیفی خدمات پس از فروش ما از دو هفته آینده ارتقای قابل ملاحظه ای خواهد یافت.»
\nوی در پایان، دارندگان خودروهای اسکای ول ET5 را سفیران برند نبکا در کشور خواند و بر ادامه راه توسعه خودروهای برقی در ایران با پرچمداری آنان تاکید کرد.
\n