نه، برای بردن خودروی خیابانی خود به پیست نیازی به لاستیک‌های Track Day ندارید


اگر قصد دارید ماشین خود را به یک پیست مسابقه ببرید، احتمالاً در حال بررسی برخی ارتقاءها برای آماده سازی خود هستید. لنت‌های ترمز بهتر و مایع با دمای بالا ایده‌های خوبی هستند، اما ممکن است بخواهید از مجموعه‌ای از لاستیک‌های روز پیست بسیار چسبنده خودداری کنید، به‌خصوص اگر در مسیر رانندگی تازه کار هستید.

این بررسی تایر کانال یوتیوب می خواست ببیند مجموعه ای از لاستیک های خیابانی با عملکرد بالا و مجموعه ای از تایرهای مخصوص مسیر واقعی و توسعه یافته چقدر متفاوت است. جاناتان بنسون میزبان، با استفاده از یک BMW M3 کمی ارتقا یافته، مجموعه‌ای از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4S را با استفاده از سایز لاستیک‌های کارخانه‌ای به چرخ‌های 19 اینچی کارخانه زد. او همچنین مجموعه‌ای از لاستیک‌های بریجستون RE-71RS را در یک چیدمان مربعی که روی چرخ‌های 18 اینچی پس‌فروش نصب شده بود، تهیه کرد.

میشلین ها یکی از بهترین لاستیک های خیابانی اسپرت گرا در بازار هستند، اما واضح است که حتی قبل از شروع رانندگی با بریجستون ها همخوانی ندارند. و جای تعجب نیست که بریجستونز در هر دور حدود سه ثانیه سریعتر است.

اما این تمام ماجرا نیست. چیزی که میشلن در تسلط کلی فاقد آن است، به پیشروی خود باز می گردد. تشخیص اینکه لاستیک‌ها چه کار می‌کنند بسیار آسان‌تر است، و راحت‌تر می‌توان به نوک پا در امتداد لبه کشش اشاره کرد. بریجستون ها دارای محدودیت بسیار بالاتری هستند و زمانی که در نهایت به حد مجاز خود می رسند، کنترل آنها به آسانی نیست.

اگر در ردیابی روزهای جدید تازه کار هستید، این تایر چسبناک ترین و با بالاترین عملکرد مورد نظر شما نیست. مطمئناً، ماشین شما توانایی بیشتری خواهد داشت، اما رفتن به یک پیست روز با ماشین خیابانی شما به معنای تعقیب آن یک دهم نیست، بلکه یادگیری است. و میشلن بیشترین فضا را برای یافتن محدودیت های چسبندگی به شما می دهد. به علاوه، آنها کمی بهتر می پوشند.



منبع