نکات مهم در نگارش پیشینه تحقیق یا مرور متون در مقاله و پایان نامه نیتیو پیپر | porseshneshan

نکات مهم در نگارش پیشینه تحقیق یا مرور متون در مقاله و پایان نامه نیتیو پیپر | porseshneshan

همچنین، مشخص می‌شود که تئوری‌های پیشین تا چه اندازه‌ مورد فروشگاه فایل پرسش نشان آزمایش قرار گرفته‌اند. بررسی نظری پیشینه تحقیق کمک می‌کند تا فرضیه‌های جدید مورد آزمایش قرار گیرد، چرا که کمبودهای موجود در زمینه نظریه‌های مرتبط را شناسایی می‌کند و یا نشان می‌‌دهد که نظریه‌های فعلی برای توضیح موضوعات پژوهشی جدید کافی نیستند. پیشینه تحقیق خلاصه‌ای از مهمترین مطالعاتی است که تاکنون در زمینه مد نظر به ترتیب زمان ارائه شده است. همچنین، شما باید هنگام نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله خود نشان دهید که ایده شما با آنچه تاکنون در این زمینه تحقیقاتی انجام شده، چه ارتباطی دارد.

  • نخستین گام در نوشتن پیشینه تحقیق، جمع آوری مقالات و منابعی است که با مسئله اصلی و فرضیات موضوع تحقیق شما مرتبط است تا به کمک آن بتوانید وضعیت مطالعات موجود در زمینه تحقیقاتی مورد نظر خود را بررسی نمایید.
  • توجه داشته باشید که در هنگام بررسی پیشینه تحقیق ممکن است با اطلاعات زیادی مواجه شوید، اما نیاز نیست که از همه آن‌ها در مقاله خود استفاده کنید؛ تنها کافی است مطالبی را بیان کنید که مرتبط با موضوع پژوهش شما هستند.
  • نقطه‌ شروع معمولا زمانی است که یک موضوع، مفهوم، تئوری یا پدیده برای اولین بار در منابع علمی مطرح شده است.
  • یک پیشینه تحقیق مناسب باعث می شود که دانش محقق در مورد موضوع مورد پژوهش را زیاد می کند.

این دسته از افراد آکادمیک در هنگام نگارش پایان نامه با منابع معتبر از مطالب خود پشتیبانی می‌کنند، و ایده‌های اصولی را بیان می‌نمایند. اما همه آنها اطلاع ندارند که باید به چه صورت بخش “مروری بر پیشینه تحقیق (Literature Review)” را بنویسند و همیشه ابهامات زیادی ذهنشان را مشغول می‌کند. در این راستا شبکه مترجمین راستین تصمیم گرفته تا در این مطلب یک راهنمای جامع برای محققین ایجاد نماید. با خواندن این راهنمای کامل، درک جامعی از تعریف، فرمت‌ها و گام‌های نوشتن ادبیات پژوهش به دست خواهید آورد، و با یک نمونه از این نوع نگارش نیز آشنا خواهید شد. ترسیم این پیوندها وظیفه‌ای است که در بخش مرور پیشینه پژوهش انجام می¬شود.[۲]
یکی از هدف‌های عمده پیشینه پژوهش آن است که مشخص کند پژوهش در دست انجام، به لحاظ پشتیبانی و یا مقایسه، چه ارتباطی با پژوهش‌های پیشین دارد.

اهمیت پیشینه در تحقیق

از آن جا که نمی توان اهمیت مرجع ها را قبل از مطالعه تمام آنها در بررسی پیشینه تعیین کرد، یادداشت برداری، باید به اختصار صورت گیرد و اگر لازم است درباره منبعی بیشتر نوشته شود، از عبارات و علامات اختصاری استفاده می شود. گرچه نکات خیلی مهم را ممکن است قبلاً با ذکر صفحه نقل کرد، ولی تمام نکات اصلی (مسئله، روش تحقیق، یافته ها و نتایج ضمنی) باید یادداشت شوند. علاوه بر این، بررسی کننده، باید عکس العمل انتقادی و ارزیابی خود را از مطالعه و رابطه آن را با مسئله تحقیق، در برگه، یادداشت کند. منابعی که نظریه ای را مطرح می کنند، برنامه ای را توصیف می کنند، یا عقاید و پیشنهاد هایی را خلاصه می کنند، به نحو دیگری چکیده سازی می شوند. در این گونه موارد، فقط احکام اصلی یک نظریه، جنبه های خاص یک برنامه یا موضع اصلی مقاله های توصیفی، یادداشت می شوند.

نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه – مبانی نظری و پیشینه تحقیق

نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که جنبه های از کیفیت زندگی با طرحواره های ناسازگار اولیه رابطه منفی دارند. نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که طرحواره های ناسازگار اولیه مانند محرومیت عاطفی، بی اعتمادی/سوءاستفاده، کنترل و انضباط می تواند نمره کیفیت زندگی کل را پیش بینی نمایند. تمام مراحل فوق زمانی به درستی پیاده‌سازی می‌شوند که بتوان درک درستی از منابع به دست آورد. همه منابع به زبان فارسی در دسترس نیستند؛ و محققین برای ایجاد درست این بخش مهم از پایان نامه‌، چاره‌ای جزء استفاده از مقالات خارجی ندارند.