نگاهی به نمادین ترین خودروی کوچک فرانسه


در ملیله پر جنب و جوش تاریخ خودروسازی اروپا، مدل های خاصی وجود دارند که به عنوان نمایندگان نمادین دوران خود برجسته می شوند. نسل اول رنو توینگو، یک خودروی جمع و جور کوچک و عجیب، یکی از این جواهرات است که حس نوستالژی و تحسین را برمی انگیزد. این وسیله نقلیه ابتکاری که در نیمه اول دهه 1990 راه اندازی شد، چشم اندازی تازه از تحرک شهری ارائه داد و از بسیاری جهات، قراردادها را به چالش کشید. همانطور که به گذشته سفر می کنیم تا بررسی کنیم که چرا رنو توینگو جایگاه ویژه ای در قلب علاقه مندان به خودرو دارد، به جزئیاتی خواهیم پرداخت که آن را به بخشی فراموش نشدنی از میراث خودروسازی اروپا تبدیل می کند.

به گنجینه های بی زمان اروپایی خوش آمدید، نگاه هفتگی ما به خودروهایی از بازار اروپا که نسل اتومبیلرانی را تعریف می کنند.

چرا ما آن را دوست داریم؟

نسل اول رنو توینگو به چند دلیل در خاطرات ما ماندگار است. طراحی متمایز آن که با ظاهر بازیگوش و تقریباً اسباب‌بازی مشخص می‌شود، آن را فوراً در خیابان‌ها قابل تشخیص می‌کرد. چیدمان داخلی غیر متعارف، با صندلی عقب کشویی و خوشه ابزار نصب شده روی داشبورد، تعهد رنو به نوآوری و بازنگری در هنجارهای سنتی خودرو را به نمایش گذاشت.

علاوه بر این، تاثیر Twingo بر چشم انداز تحرک شهری را نمی توان دست کم گرفت. این نمونه ای برای مفهوم خودروی شهری ایجاد کرد و بر فشردگی، مانورپذیری و عملی بودن برای محیط های شلوغ شهری تأکید داشت. موفقیت آن راه را برای مدل های مشابه دیگر سازندگان هموار کرد و بر طراحی و فلسفه خودروهای کوچک آینده تأثیر گذاشت.

این خودرو چه زمانی به بازار عرضه شد؟

رنو توینگو اولین بار در مارس 1993 وارد بازار شد و دوره جدیدی از حمل و نقل شهری را برای این شرکت فرانسوی آغاز کرد. این به عنوان یک نفس از هوای تازه وارد شد و کاملاً زمان‌بندی شده بود تا نیازهای در حال رشد ساکنان شهر را برآورده کند که به دنبال یک وسیله نقلیه کاربردی، جمع‌وجور و سرگرم‌کننده برای رانندگی بودند. این به عنوان جایگزینی برای رنو 4 و رنو 5 در نظر گرفته شد، اگرچه دومی به طور غیرمستقیم توسط کلیو بزرگتر جایگزین شد. فروش Twingo در آوریل 1993 با تنها یک سطح تریم موجود و تنها چهار رنگ بیرونی آغاز شد.

کجای خط تولید این برند قرار داشت؟

رنو توئینگو را به عنوان یک خودروی شهری جمع و جور معرفی کرد که هدف آن بخش ابتدایی بازار است. این یک انحراف از خط تولید معمولی رنو در آن زمان بود که شامل سدان ها و هاچ بک های معمولی تر بود. Twingo برای ارائه یک جایگزین مقرون به صرفه و بدون حاشیه برای رانندگان شهری که هوس عملی بودن و سبک بودن دارند طراحی شده است. همچنین مقرون به صرفه‌ترین پول جدید رنو بود که در آن زمان می‌توانست بخرد، با قیمت پایه 55000 فرانک فرانسه در سال 1993 یا حدود 8865 دلار امروز.

چه موتورهایی داشت؟

رنو توینگو (1993-2005)
رنو توینگو (1993-2005)
رنو توینگو (1993-2005)

گزینه‌های قوای محرکه Twingo متوسط ​​بودند، اما با هدف شهری آن کاملاً مناسب بودند. در سال‌های اولیه، نسل اول Twingo با طیفی از موتورهای کم حجم، از جمله واحدهای 1.2 لیتری و 1.0 لیتری عرضه شد. این موتورها قدرت کافی را برای رانندگی در شهر فراهم می کردند و در عین حال کارایی و دوام قابل توجهی از سوخت را ارائه می دادند. اکثر خودروهای فروخته شده در اروپا دارای گیربکس پنج سرعته دستی بودند، در حالی که گیربکس پنج سرعته اتوماتیک دستی و سه سرعته اتوماتیک گزینه های بسیار کمتری بودند.

فروش خوبی داشت؟

رنو توینگوی اصلی به سرعت در سراسر اروپا محبوبیت پیدا کرد. با حدود 2.4 میلیون تحویل بین سال‌های 1993 تا 2007، موفقیت تجاری برای این خودروساز بود. حدود نیمی از این خودروها در فرانسه به مشتریان تحویل داده شدند و آلمان و ایتالیا بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

نسل اول توینگو از نظر ابعاد خودروی بزرگی نبود اما موفقیت بزرگی برای خودروساز فرانسوی بود. در سال 2007 یک مدل نسل دوم دنبال شد و هفت سال بعد، Twingo نهایی عرضه شد. چیدمان موتور وسط عقب و دیفرانسیل عقب داشت – شاید بتوانیم 20 سال دیگر اینجا همدیگر را ببینیم و درباره آن ماشین هم بحث کنیم؟ من دوست دارم.



منبع