ب ام و سری ۷؛ بهترین خودرو در بخش پریمیوم لاکچری
\nب ام و سری ۷ در میان سدان های فول سایز لاکچری همواره به ارائه جدیدترین و نوآورانه ترین فناوری های روز صنعت خودرو معروف است. جولای سال ۲۰۲۲ میلادی، نسل هفتم این سدان فول سایز لاکچری باواریایی موسوم به G۷۰ با یک طراحی انقلابی و جدید از سوی ب ام و معرفی شد.
\nاگرچه سبک طراحی سری ۷ نسل هفتم (G۷۰) بر اساس زبان جدید طراحی ب ام و شکل گرفته بود، اما نقدهای بسیاری بر آن وارد می شود. موسسه جی دی پاور در یک بررسی کامل و جامع، بالاترین سطح امتیاز کیفیت را در سال ۲۰۲۳ میلادی به این خودرو اعطا کرد.
\nب ام و سری ۷ با سه خودرو دیگر یعنی مرسدس بنز اس-کلاس، مرسدس بنز EQS و ب ام و سری ۸ مقایسه شد و توانست با کسب بالاترین امتیاز در زمینه کیفیت، صدر جدول این مقایسه و بررسی قرار گیرد. این خودرو در زمینه کیفیت و قابل اطمینان بودن، امتیاز ۸۰ را از آنِ خود کرد که در این بخش، مرسدس بنز اس-کلاس امتیاز ۸۱ را دریافت کرد.
\nاین خودرو در زمینه تجربه رانندگی امتیاز ۹۰ را از آنِ خود کرد که در این بخش مرسدس بنز اس-کلاس W۲۲۳ که در مقام دوم قرار گرفت، توانست امتیاز ۸۲ را به خود اختصاص دهد.
\nدر زمینه ارزش خودرو برای فروش، سری ۷ با ۶۹ امتیاز مقام نخست و مرسدس بنز اس-کلاس با ۶۴ امتیاز به کسب مقام دوم رضایت داد. اما آن چه سری۷ را به بالاترین بخش جدول رساند، کسب امتیاز نهایی بر اساس کیفیت و قابل اطمینان بودن و تجربه رانندگی بود.
\nاین خودرو در زمینه های ذکرشده، به امتیاز ۸۰ رسید و مرسدس بنز اس-کلاس به امتیاز ۷۷ و EQS به امتیاز ۷۶ و سری ۸ به امتیاز ۷۹ دست پیدا کردند. امتیازهای بالای مرسدس بنز اس-کلاس در دو بخش کیفیت و قابل اطمینان بودن و تجربه رانندگی، سبب شده است این خودرو به مقام دوم برسد.
\nب ام و سری ۷ در نسخه های متعدد بنزینی، دیزلی و پلاگین-هیبرید به بازار عرضه شده که قوی ترین نسخه این سدان فول سایز پریمیوم لاکچری نسخه M۷۶۰e xDrive است. قلب تپنده این خودرو، موتور معروف ۶ سیلندر خطی ب ام و یعنی B۵۸ سه لیتری تویین-پاور-توربوشارژ و یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم است که روی محور عقب تعبیه شده است.
\nحداکثر توان خروجی ترکیبی این پیشرانه ۵۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور خروجی آن ۸۰۰ نیوتون متر است. این نیرو و گشتاور تولیدشده به وسیله گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ام-استپ ترونیک و با کمک سیستم xDrive به چهار چرخ منتقل می شود. ب ام و M۷۶۰e xDrive ارزشی برابر با ۱۴۵ هزار دلار دارد.
\nشورولت کوروت؛ بهترین خودرو در بخش پریمیوم اسپرت
\nکوروت از دهه ۵۰ میلادی تا به امروز همواره نماد عملکرد بالای شورولت در دنیای اسپرت بوده است. این کوپه پرافتخار به حدی موفق بود که در سوم فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی نسل هشتم آن (موسوم به C۸) به جهان معرفی شد. کوروت نسل هشتم C۸ با زبان جدید طراحی شورولت همراه بود.
\nخطوط تند و تیز، استایل و پیکره تنومند، ماسل و بسیار هیجانی را برای این کوپه های-پرفورمنسی به ارمغان آورده است. آن چه کوروت C۸ را از نسل های قبلی خود متمایز می سازد، قرارگیری قلب تپنده آن در بخش میانی خودرو است. همین ساختار سبب شده است عملکرد این سوپراسپرت بهبود یابد.
\nکمپانی شورولت در زمان معرفی این کوپه محبوب، روی کیفیت آن تاکید بسیاری داشت؛ بر این اساس شورولت کوروت در رقابت با دو کوپه سوپراسپرت دیگر، یعنی پورشه ۹۱۱ (۹۹۲) و پورشه ۷۱۸ کیمن در مقام نخست جدول کیفیت جی دی پاور قرار گرفت.
\nاین خودرو در بخش کیفیت و قابل اطمینان بودن ۹۲ امتیاز، در بخش تجربه رانندگی ۹۰ امتیاز و در بخش ارزش خودرو برای فروش ۸۱ امتیاز را از آنِ خود کرد. جالب است بدانید که این خودرو امتیاز نهایی ۸۷ را به خود اختصاص داد؛ اما بیشتر امتیازهای شورولت کوروت پایین تر از پورشه ۹۱۱ (۹۹۲) قرار داشت.
\nپورشه با کسب ۹۱ امتیاز در زمینه کیفیت و قابل اطمینان بودن، ۹۵ امتیاز در تجربه رانندگی و ۸۳ امتیاز در بخش ارزش خودرو برای فروش، امتیاز نهایی ۸۹ را از آنِ خود کرد.
\nبر این اساس، این محصول پورشه باید در مقام نخست قرار می گرفت؛ اما کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتر کوروت C۸ سبب شد این سوپراسپرت آمریکایی به کسب مقام نخست نائل آید. شورولت کوروت در نسخه استینگری، زیر استایل اسپرت و عضلانی خود، یک موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی را در خود جا داده است.
\nاین پیشرانه می تواند ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون متر گشتاور فراهم آورد. در نسخه Z۰۶ یک موتور ۸ سیلنــــــدر وی شکل ۵.۵ لیتری اتمسفریک با ۶۷۰ اسب بخار توان و ۶۲۴ نیوتون متر گشتاور نصــــــب شده تا این نسخه، قوی ترین نسخه کوروت باشد. شورولت کوروت C۸ استینگری با قیمت پایه ۶۵ هزار و ۸۹۵ دلار به بازار عرضه می شود.
\nلکسوس IS؛ بهترین خودرو در بخش کامپکت پریمیوم
\nلکسوس با طراحی و تولید IS در بازار سدان های کامپکت اسپرت توانست جایگاه ویژه ای را تصاحب کند. نسل سوم این خودرو موسوم به XE۳۰ (که از سال ۲۰۱۳ میلادی به جهان معرفی شد)، به دلیل استفاده از زبان جدید طراحی لکسوس با استایل فوق اسپرت و دینامیکی به بازار عرضه شد. استفاده از خطوط تند و تیز و تناسبات عالی، سبب شده است IS نسل سوم به یکی از سدان های جذاب اسپرت بدل شود.
\nاواخر سال ۲۰۲۰ میلادی بود که طراحان این کمپانی خوشنام ژاپنی در صدد ایجاد تغییرات طراحی در IS برآمدند. استفاده از چراغ های کشیده در جلو و چراغ های به هم پیوسته در عقب، سبب شد IS به یکی از زیباترین سدان های حاضر در بازار بدل شود. از آن جا که همواره کیفیت ساخت محصولات تویوتا و برند لوکس آن یعنی لکسوس، زبان زد سایر خودروسازان بوده است، IS توانست به لطف کیفیت بالای ساخت، تمام رقبای سرسخت ژرمن و آمریکایی خود را پشت سر بگذارد.
\nلکسوس IS در بخش کیفیت و قابلیت اطمینان، امتیاز ۸۸ را از آنِ خود کرد. کادیلاک CT۴ با کسب ۸۶ امتیاز در رتبه دوم، ب ام و سری ۴ با کسب ۸۵ امتیاز در مقام سوم، جنسیس G۷۰ با کسب ۸۴ امتیاز در مقام چهارم و پولستار ۲ با کسب ۶۴ امتیاز در آخرین مقام این فهرست قرار گرفتند.
\nدر بخش تجربه رانندگی لکسوس IS با ۸۷ امتیاز در صدر جدول، کادیلاک CT۴ با ۷۷ امتیاز، ب ام و سری ۴ با ۸۲ امتیاز و جنسیس G۷۰ با ۷۹ امتیاز به ترتیب در جایگاه های دوم تا چهارم قرار گرفتند. همچنین در زمینه ارزش خودرو برای فروش، لکسوس IS با ۸۵ امتیاز در جایگاه اول، کادیلاک CT۴ با ۸۱ امتیاز در مقام دوم، ب ام و سری ۴ با ۷۷ امتیاز در مقام سوم و جنسیس G۷۰ با ۷۷ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفتند.
\nدر نهایت کادیلاک CT۴، ب ام و سری ۴، جنسیس G۷۰، ب ام و سری ۳، آئودی A۴، مرسدس بنز سی-کلاس و پولستار ۲ همگی در مقام های دوم تا آخر قرار گرفتند و تنها لکسوس IS بود که با کسب امتیاز نهایی ۸۸ توانست در جایگاه نخست قرار گیرد.
\nلکسوس IS در قوی ترین نسخه خود (که با نام IS۵۰۰ F Sport Performance شناخته می شود) دارای یک موتور ۸ سیلندر وی شکل به حجم ۴۹۶۹ سی سی اتسمفریک است. این موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری لکسوس موسوم به ۲UR-GSE است که توان ۴۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۵.۵ نیوتون متری تولید می کند. این قدرت و گشتاور به کمک گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. ارزش لکسوس IS۵۰۰ F Sport performance، ۶۸ هزار و ۲۷۵ دلار است.
\nکادیلاک XT۶ ؛ بهترین خودرو در بخش اس یووی پریمیوم
\nبرند لوکس جنرال موتورز یعنی کادیلاک، سال ۲۰۱۹ میلادی اس یووی کراس اوور میان سایز لاکچری خود را با نام XT۶ به جهان معرفی کرد. این خودرو که در آن زمان با استفاده از زبان جدید طراحی کادیلاک به تولید رسید، به لطف استفاده از خطوط نرم و سطوح تخت، کاراکتر اسپرت و نافذی داشت و نسبت به تمام هم کلاس های خود جذاب تر و زیباتر بود. کادیلاک XT۶ در سال ۲۰۲۰ میلادی که به بازار آمد و از نظر کیفیت، مورد توجه و استقبال بسیار زیادی قرار گرفت.
\nبر این اساس کادیلاک XT۶ در میان بلندقامتانی مانند ب ام و X۶، ب ام و X۵، پورشه کاین، مرسدس بنز GLE، جنسیس GV۸۰، ب ام و iX، لندروور رنج روور اسپرت، لینکلن اویاتور، آئودی Q۷، تسلا مدل ایکس و ولوو XC۹۰ بالاترین امتیاز کیفیت را به خود اختصاص داد.
\nاین خودرو در زمینه کیفیت و قابلیت اطمینان ۸۴ امتیاز کسب کرد. در این بخش، ب ام و X۶ نیز توانست همین امتیاز را کسب کند. در بخش تجربه رانندگی، کادیلاک XT۶ ۷۵ امتیاز به دست آورد.
\nب ام و X۶ و X۵ در این بخش ۸۹ و ۸۲ امتیاز را به دست آوردند. اگرچه ب ام و X۶ امتیازهای بالاتری نسبت به کادیلاک XT۶ کسب کرد، اما در نهایت امتیاز نهایی این کراس اوور لوکس آمریکایی به عدد ۸۱ رسید.
\nدر نسخه قدرتمند دردانه لوکس کادیلاک یک موتور ۶ سیلندر با آرایش وی شکل به حجم ۳.۶ لیتری اتسمفریک وجود دارد که می تواند حداکثر ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور را به کمک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چهار چرخ منتقل کند. قیمت کادیلاک XT۶ نسخه اسپرت کیکینگ که دارای موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری است، برابر با ۶۱ هزار و ۴۹۰ دلار است.
\n