نیسان تقریباً Skyline GT-R را در دهه نود به ایالات متحده وارد کرد


معروف است که نیسان هرگز خط افسانه‌ای خودروهای اسپرت Skyline GT-R خود را به آمریکای شمالی وارد نکرد. با توجه به مجموعه ای از مصاحبه هایی که هفته گذشته توسط نشریه ژاپنی با مدیران توسعه دهندگان این خودرو منتشر شد، مشخص شد که تقریباً اینطور نبوده است. بهترین وب ماشین.

به دنبال تقاضای زیاد در اروپا برای نسل R33 GT-R پس از ظهور آن Top Gear در دهه 1990، هاناوا یوشیکازو، رئیس جمهور وقت، به واتانابه شوزو، رئیس تیم GT-R دستور داد تا امکان فروش خودرو در آمریکای شمالی را بررسی کند.

شوزو گفت: «آمریکای شمالی نیاز به فرمان چپ دارد بهترین وب ماشین. “اگر فرمان به سمت چپ حرکت کند، GT-R دارای توربوهای دوقلو است، بنابراین میل فرمان به توربو در عقب نزدیک تر می شود، که باعث ایجاد مشکل حرارتی می شود. همچنین ایده ای وجود داشت که آن را یکپارچه کنیم. توربو، اما ما از این ایده صرف نظر کردیم زیرا GT-R نبود.”

نیسان اسکای لاین R34

طبق گفته شوزو، نسل بعدی R34 نیز به جای موتور افسانه ای RB26DETT شش خطی خود، بسیار نزدیک بود که یک V-6 داشته باشد. این تیم تا آنجا پیش رفت که یک نمونه اولیه با موتور V-6 در زیر کاپوت ساخت.

شوزو گفت: «زمانی که من آن را در کورس آزمایشی رانندگی کردم، ویژگی‌های پیچیدن خوبی داشت و واقعاً احساس خوبی داشت بهترین وب ماشین.

اگرچه نیسان به طور جدی در نظر گرفت که V-6 را انتخاب کند، در نهایت تیم توسعه تصمیم گرفت خط مستقیم شش را حفظ کند تا از زمان توسعه مورد نیاز برای انطباق موتور جدید با سیستم پیشرفته تمام چرخ محرک GT-R جلوگیری کند.

شوزو افزود: «ما نمی‌توانستیم R34 Skyline را بدون GT-R تصور کنیم، بنابراین سخت در مورد آن فکر کردیم. “در پایان، ما تصمیم گرفتیم GT-R شش مستقیم را اصلاح کنیم. ما تصمیم گرفتیم V-6 را به نسل بعدی واگذار کنیم.”

نسل بعدی که او به آن اشاره می کند R35 GT-R نیست، بلکه کوپه ای با نشان Skyline است که در ژاپن فروخته می شود و ما در آمریکا آن را با نام Infiniti G35 می شناسیم.

این مصاحبه‌ها بیشتر به توسعه و تاریخچه GT-R می‌پردازد، از جمله داستان‌هایی از روزهای قبل از R32، و اینکه مهندسان چگونه از مفهوم اسب – بله، اسب – برای توسعه سیستم چهار چرخ متحرک گودزیلا استفاده کردند. اگر عاشق Skylines هستید، ارزش خواندن را دارد.



منبع