نیسان خرج موتورهای گازسوز جدید را متوقف می کند


تویوتا، مزدا و سوبارو اخیرا اعلام کردند که در حال پیوستن به نیروها برای توسعه نسل بعدی موتورهای احتراقی هستند. با این حال، یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی با تصمیم به توقف سرمایه گذاری در بنزین و دیزل، رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است. نیسان می‌گوید با صرف پول نقد برای فناوری جدید ICE تقریباً تمام شده است.

مجله استرالیایی راندن با معاون ارشد و مدیر ارشد برنامه‌ریزی این شرکت برای منطقه آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه (AMIEO) در مورد آنچه در پیش است گفتگو کرد. از فرانسوا بیلی در مورد اینکه آیا نیسان قصدی برای توسعه موتورهای احتراقی جدید دارد پرسیده شد: “آینده ما EV است. ما روی پیشرانه جدید برای ICE سرمایه گذاری نمی کنیم، این مطمئن است.”

وی ادامه داد: انتقال از خودروهای معمولی به مدل‌های تمام برقی از طریق فناوری e-Power نیسان انجام خواهد شد. این یک مجموعه هیبریدی غیر متعارف است که در آن موتور احتراقی به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند. چرخ ها را به حرکت در نمی آورد، بنابراین شبیه به چرخش مزدا در کراس اوور MX-30 و راه اندازی دو روتور در کانسپت Iconic SP است.

برای به حداکثر رساندن مصرف سوخت در این خودروهای هیبریدی، نیسان می‌خواهد بازده حرارتی موتور احتراقی را تا 50 درصد افزایش دهد. چندین سال است که روی این فناوری کار می کند و در اوایل سال 2021 اعلام کرد که نمونه اولیه e-Power در طول آزمایش به موفقیت دست یافته است. شایان ذکر است که مجموعه موتورهای سه، چهار و شش سیلندر داینامیک فورس تویوتا تاکنون از 40 درصد فراتر رفته است.

فقط به این دلیل که نیسان دیگر پولی را برای موتورهای کاملا جدید سرازیر نمی کند، به این معنا نیست که یک شبه به خط تولید خودروهای برقی تبدیل می شود. بیلی خاطرنشان کرد که مقررات آلایندگی همچنان در برخی از نقاط جهان، مانند آفریقا که خودروهای یورو 2 هنوز قانونی هستند، کاهش می یابد. این خودروساز مجموعه خود را با نیازهای منطقه ای هماهنگ می کند، بنابراین نابودی ICE تدریجی خواهد بود. موتورهای فعلی احتمالاً برای رعایت مقررات سختگیرانه به روز می شوند.

تویوتا، مزدا و سوبارو بر این باورند که موتور احتراق داخلی را می توان با کارکردن آن با سوخت های تقریباً بدون کربن نجات داد. بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان در حال کار بر روی سه خودروی چهار خطی است در حالی که برند زوم-زوم یک تیم روتاری اختصاصی راه‌اندازی کرده است. در مورد Subie، این شرکت در حال آماده سازی یک مجموعه هیبریدی جدید بر اساس موتور باکسر خود است. هوندا می خواهد از سال 2040 در تمام بازارهای اصلی (از جمله آمریکای شمالی) صرفاً الکتریکی شود.



منبع