نیسان ماه گذشته یک ممیزی کارخانه انجام داد و متوجه شد که 11 کامیون از 83 کامیون مجهز به گیربکس جاتکو از این مشکل رنج می برند. مشخص نیست چند درصد از خودروهای نیسان Z این مشکل را دارند.
این خودروی اسپورت با همان مبدل گشتاور اتوماتیک جتکو عرضه میشود که در کامیونهای Frontier و Titan نیز استفاده میشود. برخی از نمونههای 2020-2022 این دو پیکاپ نقصی را نشان دادهاند که میتواند منجر به بازگرداندن موارد شود و نیسان را مجبور به اعلام دو فراخوان جداگانه کند. یادآوری دوم، Autoblog.com گزارشهای منتشر شده در این ماه همچنین شامل خودروی اسپورت Z با گیربکس یکسان است.
سخنگوی نیسان به نشریه آنلاین گفت: “نیسان در 29 آگوست 2022، در حالی که این موضوع را بررسی می کند، یک توقف با کیفیت را در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک MY2023 Nissan Z آغاز کرد. تحقیقات در حال حاضر ادامه دارد.” این همچنین شامل “فروش توقف برای هر مدل AT چه در طبقه نمایشگاه یا در هر مرحله دیگری باشد.”
نیسان به انجمن ملی ایمنی ترافیک بزرگراه گزارش داد که گیربکس 9 سرعته ممکن است از تلرانس های ضعیف در ساخت اجزای آن رنج ببرد. خطر واژگونی به دلیل گیره پارکینگ است – زبانه کوچکی که خودرو را در حالت پارک نگه میدارد – که ممکن است در سایر اجزای گیربکس گیر کند. اگر این اتفاق بیفتد، پنجه نمی تواند به طور کامل درگیر شود و از غلتیدن خودرو جلوگیری کند.
نیسان مجبور شد عرضه خودروی اسپرت Z در ایالات متحده را به دلیل مشکلات زنجیره تامین به تعویق بیندازد اما این مدل در نهایت در تابستان امسال به فروش رفت. اکنون، خودروساز ژاپنی با مانع دیگری روبروست زیرا دستور توقف فروش و توقف تحویل Z 2023 مجهز به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک را صادر کرده است. مشکل؟ یک مشکل بالقوه جابجایی
این بدان معناست که نیسان خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک ساخته شده در کارخانه توچیگی ژاپن را قبل از رفع مشکل برای مشتریان ارسال نخواهد کرد. تحویل در حال حاضر در تمام مراحل متوقف شده است و تاریخ دقیقی برای از سرگیری تحویل وجود ندارد. به نظر می رسد که در حال حاضر هیچ راه حلی برای این مشکل در دسترس نیست، به این معنی که توقف در تحویل ممکن است بیشتر از حد انتظار باشد.