- نیسان آلتیما SR VC-Turbo برای سال 2025 لغو شد.
- تنها موتور تمام تریمهای آلتیما اکنون 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی است.
- بسته جدید SV Special Edition موجود است که ویژگیهای با مشخصات بالاتر و ظاهری اسپرت را به تریم درجه پایینتر میآورد.
نیسان آلتیما تنها با یک موتور وارد سال 2025 می شود. پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری تراکم متغیر (VC) توربوشارژ از بین رفته و تریم 248 اسب بخاری آلتیما SR VC-Turbo را نیز همراه خود می برد. تولید ماکسیما در سال 2023 به پایان رسید، به این معنی که سدان پرچمدار نیسان اکنون آلتیما SL با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر زیر کاپوت است.
در حالت چهار چرخ متحرک، 182 اسب بخار قدرت و 178 پوند فوت گشتاور تولید می کند. انتخاب دیفرانسیل جلو به شما قدرت بیشتری می دهد—188 اسب بخار و 180 پوند فوت. این دقیقا یک طوفان انبار نیست، اما روی گاز بسیار خوب است. تریمهای سطح پایینتر S و SV دارای رتبهبندی مسافت پیموده شده EPA 27 مایل بر گالن شهر، 39 مایل بر گالن در بزرگراه، و 32 به همراه محرک چرخ جلو هستند. تمام پنجه رفتن این اعداد را به 26/36/30 کاهش می دهد، هنوز هم در بخش سدان رو به کاهش بد نیست.
نیسان
چرا نیسان از VC توربو تبر زد؟ دلیلی در اعلامیه سال 2025 آلتیما این خودروساز ذکر نشده است، اما ما گمان می کنیم که ترکیبی از قابلیت اطمینان و فروش آهسته از عوامل هستند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) تحقیقاتی را در مورد موتور VC نیسان در دسامبر 2023 پس از گزارش انبوهی از خرابی ها آغاز کرد. ما برای نظر دادن با نیسان تماس گرفتیم و در صورت در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید، حتما این پست را به روز خواهیم کرد.
نیسان برای کاهش درد از مرگ SR VC-Turbo، یک بسته SV Special Edition را به خط تولید آلتیما 2025 اضافه کرد. این بسته بهروزرسانیهای متعددی را در محدوده SV ارزانتر، از جمله صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی وسط، شارژ بیسیم تلفن، کنترل آب و هوای دو منطقهای، و عملکرد بیسیم Apple CarPlay و Android Auto به ارمغان میآورد. از نظر بصری، نسخه ویژه دارای مونروف، اسپویلر عقب، تریم فیبر کربن مصنوعی در کنسول مرکزی و رینگهای 17 اینچی مشکی است.
آیا ما شاهد آغاز پایانی برای آلتیما طولانی مدت هستیم؟ هیچ چیز تایید نشده است، اما اخبار خودرو گزارش می دهد که این سدان در پایان مدل سال 2026 لغو می شود.