
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404
نیسان می خواهد سیلویا را بازگرداند
با توقف GT-R تا رسیدن R36، تنها خودروی اسپورت نیسان Z است. در برخی مواقع، ممکن است یک خودروی عملکردی جدید بین این دو قرار گیرد. پس از مرگ S15 در سال 2002، سیلویا ممکن است یک روز بازگردد. این فقط شایعات داغ معمول مجلات ژاپنی نیست، بلکه یک بیانیه واقعی از یک مقام شرکت است.
صحبت کردن با تخت گازمعاون استراتژی محصول جهانی نیسان اعتراف کرد که این احتمال وجود دارد که در نهایت یک سیلویا جدید داشته باشیم. ایوان اسپینوزا گفت که «قدرت خوبی با قیمت مناسب که مشتریان آن را جذاب می دانند، خواهد داشت». او وارد جزئیات نشد، اما می توانیم هزینه آن را بیش از 43000 دلار Z کاهش دهیم در حالی که قیمت GT-R منقرض شده 121000 دلار را کاهش می دهد. به طور مشابه، قدرتی بیشتر از 400 اسب بخاری دارد که در حال حاضر توسط موتور 3.0 لیتری V-6 توئین توربو در مدل Z ارائه می شود، اما کمتر از قدرت 565 اسب بخاری 3.8 لیتری V-6 توئین توربو در داخل GT- است. آر.

مشکلی که خودروهای اسپرت با آن روبرو هستند این است که به یک بخش خاص تعلق دارند و ایجاد یک مورد تجاری قابل دوام با پایگاه مشتری محدود را دشوار می کند. اسپینوزا گفت تنها راهی که سیلویا جدید می تواند اتفاق بیفتد این است که به یک محصول جهانی تبدیل شود که حجم بیشتری برای پوشش سرمایه گذاری ساخته شده است. اسپینوزا به همکاری احتمالی با خودروساز دیگری برای تقسیم هزینه ها مانند تویوتا و ب ام و با سوپرا/Z4 اشاره نکرد. دوقلوهای GR86/BRZ نیز یک تلاش مشترک بین تویوتا و سوبارو هستند.
حتی اگر سیلویا بازگردد، ما چندان مطمئن نیستیم که موتور احتراقی داشته باشد. در اوایل امسال، نیسان فاش کرد که دیگر برای ICE پول خرج نمی کند. رقبای داخلی تویوتا، مزدا و سوبارو با ابراز تعهد بلندمدت خود به موتورهای گازسوز، که با سوخت های کربن خنثی نیز کار خواهند کرد، کارها را متفاوت انجام می دهند.
واقعیت این است که نیسان در به روزرسانی خودروهای اسپرت خود کند بوده است، زیرا می داند که بازگرداندن سرمایه اش دشوار خواهد بود. 370Z به مدت 13 سال قبل از ورود Z به فروش رفت و گودزیلا قدرتمند 17 سال ماندگار شد. قابل درک است که چرا این شرکت برای اضافه کردن نام سوم به خط تولید خودروهای اسپورت مردد است. اسپینوزا احیای سیلویا را در حال حاضر "ایده ای دور از ذهن" می نامد، اما او تلاش خواهد کرد تا آن را محقق کند.
عرضه یک کراس اوور دیگر تقریباً همیشه مطمئن تر است، که اغلب به ضرر یک خودروی هیجان انگیز است که علاقه مندان را هدف قرار می دهد. بیایید امیدوار باشیم که نیسان نشان سیلویا را به یک SUV نزند و آن را یک روز خطاب نکند. اینطور نیست که قبلاً انجام نشده باشد: فورد موستانگ Mach-E، فورد پوما، میتسوبیشی اکلیپس و فورد کاپری که اخیراً راه اندازی شده است.


به طور غیرمستقیم، نیسان قبلاً به نوعی یک SUV با نشان Z ساخته است. Fairlady X یک ترکیب Murano/Z بود که توسط دانشجویان نیسان گاکوئن (کالج فنی خودروی نیسان) ساخته شد. برای چشم آسان نیست و خوشبختانه هرگز وارد تولید نشد.
در حالی که یک سیلویا جدید عالی به نظر می رسد، شاید منطقی تر باشد که یک خودروی اسپورت ارزان تر در زیر Z عرضه شود. با قیمت پایین تر، شانس بیشتری برای جذب خریداران جوان تری خواهد داشت که توانایی پرداخت بیش از 40000 دلار را ندارند. در یک Z جدید. اگر یک مدل اختصاصی از هر مارک ژاپنی قابل اجرا نباشد، برای نیسان، تویوتا، سوبارو، مزدا، میتسوبیشی و هوندا عالی است که با هم همکاری کنند و یک خودروی مهندسی شده را ایجاد کنند. بهتر از هیچی، درسته؟ البته این فقط آرزوی ماست.
همکاری تویوبارو موفقیت آمیز بوده است، بنابراین سابقه ای وجود دارد که سعی کنیم ریاضیات را برای پیشخوان های لوبیا کار کنیم تا به یک خودروی اسپرت مقرون به صرفه چراغ سبز نشان دهند. در حالت ایده آل، با یک موتور احتراقی.
منبع